یکشنبه 22 خرداد 1384

هاشمي رفسنجاني در پاسخ به شون پن: از نظر دموكراسي از آمريكايي‌ها بالاتريم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


شون‌پن، بازيگر آمريكايي صبح امروز براي تهيه‌ي گزارش از دو ديدار هاشمي رفسنجاني با صنعت‌گران و كشاورزان در مجمع تشخيص مصلحت نظام حضور يافت و در حاشيه‌ي اين ديدار گفت‌وگو كوتاهي با وي انجام داد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) شون پن هنگامي كه هاشمي رفسنجاني قصد داشت به سمت دفتر كار خود حركت كند، از وي پرسيد: در روزنامه‌ي نيويورك تايمز آمده بود كه امريكايي‌ها معتقدند معرفي نشدن كانديداهاي زياد در انتخابات رياست جمهوري ايران به معني عدم وجود دموكراسي است به مردم آمريكا بگوييد از ديدگاه شما دموكراسي چگونه است.

هاشمي رفسنجاني از وي پرسيد كه در انتخابات اخير امريكا چند نفر نامزد بودند؟ اين گزارشگر امريكايي گفت: دو نفر.


هاشمي گفت: پس تعداد كانديداها در امريكا خيلي كمتر از ايران بود.


شون پن پس از شنيدن پاسخ كوتاه هاشمي گفت: انتخابات در امريكا با ديدگاه تعريف شده از دموكراسي برگزار مي‌شود.


هاشمي رفسنجاني به وي پاسخ داد: اگر تعداد نامزدها دليل وجود دموكراسي است، پس ما از اين نظر از امريكا بالاتر و برتريم.


اين بازيگر امريكايي از هاشمي به خاطر وقتي كه دراختيارش گذاشت تشكر كرد.


پس از پايان سوالات شون پن خبرنگاران همراه وي از هاشمي رفسنجاني پرسيدند: برنامه‌هاي شما براي اشتغال جوانان و همچنين ايجاد اميد به آينده در ميان آن‌ها پس از رسيدن به مقام رياست جمهوري چيست؟


هاشمي پاسخ داد: معتقدم جذب سرمايه‌هاي سرگردان داخلي و سرمايه‌هاي خارجي مي‌تواند رونق اقتصادي و همچنين شغل ايجاد كند و زمينه براي جذب اين سرمايه‌ها آماده است.

خبرنگار ديگري پرسيد: براي برنامه‌هاي هسته‌يي ايران پيشنهاد شده سوخت هسته‌يي به ايران تحويل و پس از استفاده‌ي پسماند آن بازگردانده شود، نظر شما چيست؟


هاشمي رفسنجاني پاسخ داد: براي بازگرداندن پسماند با روسيه قرار داريم ولي در آينده براي توليد سوخت برنامه داريم و تلاش خواهيم كرد اطمينان اروپا، امريكا و ديگران را براي اينكه ايران از انرژي هسته‌يي استفاده غيرصلح‌آميز نخواهد كرد، جلب كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پاسخ به اين سوال كه از ديدگاه اسلام وضعيت سلاح هسته‌يي چگونه است و چگونه اطمينان مي‌دهيد ايران به اين سو نخواهد رفت گفت: سلاح هسته‌يي به ضرر بشريت است و بايد دنيا خلع سلاح هسته‌يي شود. ما براي خلع سلاح كشورهاي مسلح به اين ابزار تلاش خواهيم كرد با اين ديدگاه طبيعي است به طرف چيزي كه آن متنفريم نخواهيم رفت.


خبرنگار آمريكايي در پايان پرسيد: آيا هيچگونه سلاح هسته‌يي در ايران توليد نخواهد شد؟


هاشمي تاكيد كرد: هيچ وقت توليد نخواهد شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24312

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاشمي رفسنجاني در پاسخ به شون پن: از نظر دموكراسي از آمريكايي‌ها بالاتريم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016