یکشنبه 19 تیر 1384

حمايت ناصر زرافشان از اكبر گنجي، مسعود باستاني

تهران - دكتر ناصر زرافشان بعد از ظهر روز چهار شنبه گذشته بعد از انجام عمل (سنگ شكنی) كليه به دستور پزشك در منزل خود بستري شد.
وي كه تا چندي پيش در اعتراض به عدم اعطاي مرخصي استعلاجي از سوي مسئولين زندان در اعتصاب غذا به سر مي برد‌‌‌ سرانجام موفق شد با مقاومت خود در تداوم اين اعتصاب غذاي اعتراض آميز به اين خواسته به حق و قانوني خويش دست يابد.
دكتر زرافشان كه به خاطر دفاع از قتل هاي سياسي سال هاي گذشته را به جاي حضور در جامعه وزندگي در كنار خانواده خود در زندان اوين سپري كرده است، امروز پس از خروج موقت از زندان شجاعت همیشگی اش با روحيه اي مقاوم همراه است.
او بلافاصله پس از بازگشت از بيمارستان دوستان و علاقمندان خود را كه تا چندي پيش در حمايت از اعتصاب غذاي زرافشان در مقابل زندان اوين تحصن كرده بودند را پذيرايي كرد واز آنها بخاطر حمايت از خويش تشكر كرد.
زرافشان در جمع دوستاني كه مدتها بود او را نديده بوده و نگران وضيعت جسماني وسلامتي اين وكيل شجاع ايراني بودند با تايد بر اينكه به دستور پزشك معالج پس ازانجام عمل سنگ شكن در منزل خود بستري شده است گفت: پس از گذشتن يك هفته بايد دوباره به بيمارستان مراجعه كنم تا پزشكان پس از معاينه مجدد دستور بعدي را صادر كنند .
اگرچه زرافشان در طول دوران تحمل حبس و بيماري جسمي بسيار شكسته تر و پير تر از گذشته به نظر مي ريسد اما به محض اينكه شروع به سخن گفتن ميكرد لحن كلام او و صداقت و صراحت گفتارش از مبارزي خستگي ناپذير خبر مي داد كه انگيزه هايي بسيار قوي وانديشه هايي پر بار در وجودش نهفته است.
زرافشان براي دوستانش مي گفت كه شايد در حال حاضر او تنها كسي است كه هم در قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب در زندان اوين به سر مي برد.
او به زندانبان خود گفته بود كه در تمام اين دره پهناور اوين اكنون زرافشان تنها فردي است كه هنور هم در اين زندان ساكن است و مواضعش نسبت به گذشته هيچ تفاوتي نكرده است.
او در اين فرصت كوتاه ديدار با دوستانش عيلرغم درد شديد پس از انجام عمل باز هم وقت را غنيمت شمارد و بار ديگر در كسوت هميشگي خود به عنوان آموزگاري مدبر و با تجربه ظاهر شد.
"عمو ناصر" اين بار براي دوستان خود از زندان و روز هاي سخت و طاقت فرساي اعتصاب غذا سخن گفت.
زرافشان اگرچه پس از مدتها به مرخصي آمده بود اما گويا هنوز در انديشه بسياري از همبندان خود در زندان بود و با هيجان و رحيه ايي بي نظير از مقاومت زندانيان سياسي و برخي از زندانيان فراموش شده در زندان اوين همچون "سعيد ماسوري" و "صادق سيستاني" تعريف مي كرد .
زرافشان كه چند ساعت قبل از خروج از زندان اوين با اكبر گنجي كه اكنون مانند خود او در اعتصاب غذا به سر ميبرد ملاقات كرده بود مقاومت و پايداري اكبر را تحسين كرد و گفت: آن روز ها كه تازه گنجي به زندان آمده بود برخي بازجو ها به او گفته بودند كه "تورا به اينجا آورده ايم تا ياوه هايي را كه زر افشان به تو ياد داده از سرت بيرون آوريم.
زرافشان با حمايت از اعتصاب غذاي اكبر گنجي پيش بيني كرد كه گنجي هم مانند او به زودي بيهوش شده و به بيمارستان منتقل شود.
ناصر زرافشان با تاكيد بر لزوم حمايت از اكبر گنجي كه اكنون در اعتصاب غذا به سر مي برد از برخي از دوستان قديم اكبر گنجي كه اكنون بي تفاوت تنها شاهد ظلم مضاعف به وي هستند گله كرد و با ابراز تاسف از اين مسئله گفت: همه آنها كه به سرنوشت دموكراسي در اين كشور علاقه مند هستند بايد امروز از "اكبر" حمايت كنند.
اين وكيل دادگستري با تاكيد بر اينكه اعتصاب غذايش به خاطر عدم اجازه مسئولين زندان براي استفاده از مرخصي استعلاجي بوده است گفت: آنها به سادگي از كنار بيماريهاي زندانيان سياسي مي گذرند و پس از آنهم به راحتي با بيان اين مطلب كه اين فرد در زندان به مرگ طبيعي فوت كرده است خود را تبرئه مي كنند.
او با بيان اين مطلب كه همزمان با ورودش به زندان در جهت احياي حقووق زندانيان سياسي مستقر در زندان اوين كوشيده است نسبت به وجود برخي از افراد نا صادق كه مي كوشند از طريق تلويزيونهاي لوسانجلسي افكار عمومي را تنها به سمت خويش جلب كنند هشدار داد.
زر افشان از برگزاري كلاس هاي آموزش زبان خود براي همبندي هايش در زندان اوين سخن گفت واز اينكه اكنون بسياري از زندانيان سياسي با شرافت مشغول تحمل حبس هاي طويل المدت هستند و افكار عمومي نيزپيگري خاصي نسبت به سر نوشت آنها نشان نمي دهد اظهار تاسف كرد .
بهر حال عمو ناصر اين روز ها در منزل كوچك خود بستري و تحت در مان است آما شايد طنين صداي آشناي ناصر زر افشان كه به قول يكي از زندانيان همبند او همه براي تحمل حبس خود به عمو ناصر متكي بودند در گوش ساكنين دره اوين همچنان باقي است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فريا د "عمو ناصر" كه تا چندي پيش در اعتراض به ظلم هاي مضاعف مسئولين قضایی مبني بر عدم اعطاي مرخصي به زندانيان بيمار در اوين پيچيده بود اكنون از گلوي خشك و بي رمق اما رعد آسای اكبر گنجي به گوش مي رسد.
شايد اگر ساكنين اوين اندكي دقت كنند به راحتي صداي حق طلبانه گنجي را كه در اوين محبوس است بشنوند.
اكبر گنجي مانند گنجي است كه وجود وسلامت او براي آينده اين كشور و علاقه مندان به دموكراسي بسيار ضروري است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حمايت ناصر زرافشان از اكبر گنجي، مسعود باستاني' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016