چهارشنبه 19 مرداد 1384

جلسه‌ي دولت به رياست احمدي‌نژاد تشكيل شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

هيات دولت صبح روز چهارشنبه به رياست دكتر احمدي‌نژاد جلسه تشكيل داد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اين جلسه وزير امور خارجه و رييس سازمان انرژي اتمي گزارشي از فعاليت‌هاي هسته‌يي كشور از جمله شروع به كار تاسيسات اصفهان به جلسه ارايه كردند.

در اين گزارش ابعاد طرح سه كشور اروپايي و پاسخ جمهوري اسلامي ايران تشريح و تاكيد شد كه طرح مزبور ناقض حقوق مسلم كشور و اهانتي بزرگ به دولت و ملت ايران تلقي مي‌شود.

هيات دولت پس از استماع گزارش يادشده، بر ضرورت ادامه‌ي فعاليت‌هاي هسته‌يي و تحقق كامل حقوق مشروع كشورمان تاكيد و در عين حال آمادگي كشورمان را براي ادامه‌ي مذاكرات اعلام كرد.

در ادامه‌ي اين جلسه، آيين‌نامه اجرايي بند «غ» تبصره (2) قانون بودجه سال 1384 كل كشور مطرح و به تصويب رسيد.

بر اساس اين آيين‌نامه اجازه داده شده است قرارداد تسهيلات مالي بين دستگاه اجرايي و تامين‌كننده تسهيلات مالي مشتمل بر پيمانكار يا سازنده طرح، اشخاص حقوقي ايراني، بانك‌ها و ساير موسسات اعتباري مالي و پولي و اشخاص حقيقي با استفاده از منابع داخلي به صورت ارزي يا ريالي يا تركيبي از آنها منعقد شود.

بر اساس بخش ديگري از اين آيين‌نامه دستگاه‌هاي اجرايي مكلفند اعتبار لازم براي بازپرداخت اصل و سود قراردادهاي موضوع اين آيين‌نامه را در سررسيد مقرر در بودجه خود پيش‌بيني و به سازمان مديريت و برنامه‌ريزي منعكس كنند.

هم‌چنين چنان‌چه تامين‌كننده تسهيلات مالي شخص پيمانكار باشد صورت وضعيت تاييد شده به منزله‌ي آورده وي خواهد بود.

آيين‌نامه اجرايي تبصره (13) قانون بودجه سال 1384 نيز از ديگر مصوبات اين جلسه بوده است. بر اساس اين آيين‌نامه و به منظور تسريع در جايگزيني خودروهاي فرسوده حمل و نقل عمومي درون شهري يارانه تسهيلات بانكي براي هر خودرو جايگزين تا سقف 50 ميليون ريال پرداخت خواهد شد.

لايحه‌ي موافقتنامه كمك متقابل اداري در امور گمركي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري عربي سوريه نيز از ديگر مصوبات اين جلسه بوده است.

هم‌چنين در اين جلسه مبلغ 850 ميليارد ريال اعتبار براي اجراي طرح‌هاي تامين آب كشاورزي با اولويت مناطق مرزي و استان‌هايي كه ميزان استفاده از آب كشاورزي در آنها كمتر از متوسط كشور است اختصاص يافت.

در اين جلسه بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران مكلف شد تامين تسهيلات مورد نياز براي خريد تضميني گندم كشاورزان را پي‌گيري و موضوع را حل كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جلسه‌ي دولت به رياست احمدي‌نژاد تشكيل شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016