سه شنبه 8 شهریور 1384

كريمي‌راد خبر مسلح شدن قضات را تكذيب كرد، فارس

خبرگزاري فارس:سخنگوي قوه قضاييه خبر مسلح شدن قضات را تكذيب كرد و گفت:رئيس دادسراي جنايي تهران از تمهيدات لازم در اين زمينه در دادسراي جنايي خبر داده بود،نه در همه بخشهاي قوه قضاييه.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس جمال كريمي‌راد امروز سه شنبه در ادامه سلسله جلسات هفتگي خود با خبرنگاران و در اولين سخنراني پس از حضور در مسئوليت وزارت دادگستري،ضمن تبريك هفته دولت،براي دولت جديد كه به گفته او كادري منسجم، همراه و همدل هستند،‌آرزوي موفقيت كرد.

وي كه بخش اول سخنان خود را به ارائه گزارشي از عملكرد اداره كل نظارت و پيگيري شكايات مردمي از سال 1379تا پانزدهم فروردين سال جاري اختصاص داده بود،گفت:در اين مدت پنج هزار و 170پرونده وارد اين اداره كل شده است كه به خاطر كمبود كادر قضايي براي رسيدگي به شكايات در اين حوزه اخيرا با همكاري پاره وقت 45 نفر از كادر قضايي حدود 900 پرونده مورد رسيدگي قرار گرفته است.

سخنگوي قوه قضائيه ابراز اميدواري كرد در آينده نزديك شاهد جشن مختومه شدن پرونده‌ها باشيم.

به گفته جمال كريمي راد محور اصلي درخواست‌ها و شكايات مردمي در حوزه نظارت و پيگيري را درخواست‌هايي براي اعمال ماده 2 رئيس قوه قضائيه،تسريع در رسيدگي دادسراها و محاكم، درخواست براي بررسي مجدد جهت رفع توهم طرفين دعوا، تقاضا براي عفو محكومين و درخواست تقاضاي مرخصي محكومين شامل مي‌شده است.

وزير دادگستري بخش ديگري درخواست‌هاي مردمي در حوزه نظارت و پيگيري‌ها را اعتراض به آرا صادره از سوي دادگاه‌ها و اصل 149 و آرا ديوان عدالت اداري ياد كرد.

كريمي‌راد با بيان اين كه مشابه جلسات ديدار مردمي رئيس قوه در مراكز استانها نيز به طور مرتب برگزار مي‌شود،ابراز اميدواري كرد ثمره ملاقات آيت‌الله شاهرودي به افزايش جلب اعتماد عمومي به قوه قضائيه و سير صعودي اطمينان به قوه باشد.

سخنگوي قوه قضائيه با ابراز تاسف از اتفاقات ناگوار از جمله سه مورد آدم‌ربايي در كرمان و ربايش دختر 17 ساله از سوي افاغنه در تهران،گفت:رئيس قوه قضائيه روز گذشته براي مقابله با تكرار چنين حوادث تلخي،دستور فعالتر شدن ستادهاي مبارزه با جرايم خاص در استانها را صادر كرد تا از اين طريق نگراني عمومي ناشي از چنين حوادث ناگواري كاهش يابد.

به گفته كريمي‌راد،پرونده‌هاي سه مورد آدم‌ربايي در كرمان منتهي به حكم شده است كه پس از بررسي اعتراضات به طور قطعي احكام اجرا خواهد شد.

سخنگوي قوه قضائيه خاطرنشان كرد:رئيس قوه قضاييه در جلسه روز گذشته مسئولان قضايي دستور داد تا دستگاه‌هاي امنيتي و قضايي براي مقابله با چنين جناياتي فعال شوند و از اين طريق اقداماتي قابل قبول از خود نشان دهند تا انتظارات مردم برآورده شود.

كريمي‌راد همچنين با ارائه گزارشي از پرونده‌هاي زمين‌خواري گفت:يكي از پرونده‌ها مربوط به استان آذربايجان شرقي است كه 472 شاكي داشته و 42 نفر در اين خصوص تحت پيگرد قرار دارند.

به گفته وي محكومان اين پرونده از 4 ماه تا 7 سال به حبس و 2 ميليارد تومان جزاي نقدي و 2 ميليارد و پانصد ميليون تومان بابت برگشت مال به مالباختگان و مجازات تكميلي از جمله محروميت 15 ساله از بنگاه‌داري محكوم شده‌اند.

سخنگوي قوه قضائيه همچنين به تصاحب 300 هكتار از اراضي جنوب غرب شهر مشهد از سوي افراد سودجو كه بخشي از آنان با سوء استفاده از موقعيت اداري دست به اقدامات متقلبانه زده‌اند،اشاره كرد و گفت:اين سودجويان با اقدامات متقلبانه و با نصب ديوارهاي گچي پيش ساخته اقدام به احداث آلونك‌ها و متعاقب آن خط كشي زمين به قطعات مختلف سعي در ايجاد آثار تصرف داشته‌اند،به گونه‌اي كه در مدت زمان كوتاه 600 آلونك احداث كرده بودند كه بلافاصله اين زمين رفع تصرف شد،اما هنوز اين پرونده به مرحله رسيدگي نرسيده است.
كريمي‌راد به سوء قصدهاي اخير عليه قضات اشاره كرد و با انتقاد از برخي تحليل‌ها و خبرسازيها در اين باره از سوي سايت‌هاي خبري،از رسانه‌ها خواست قبل از اعلام نتايج بررسي‌ها،از هرگونه پيشگويي بپرهيزند.

سخنگوي قوه قضائيه به انتشار خبري به نقل از جعفرزاده رئيس دادسراي جنايي تهران مبني بر اين كه قضات از اين پس مسلح خواهند شد،گفت:متاسفانه برداشت درستي از اين سخنان صورت نگرفته بود،در صورتي كه آقاي جعفرزاده از تمهيدات لازم در اين زمينه در دادسراي جنايي خبر داده بود،نه در همه بخشهاي قوه قضاييه.

كريمي‌راد تاكيد كرد:اين ترورها با هر انگيزه‌اي كه باشد در عزم راسخ همكاران قضايي هيچ خللي وارد نخواهد كرد.

وزير دادگستري هرگونه تعلل در پيگيري‌ها و شناسايي عوامل ترور سه قاضي را رد كرد و افزود: انشاء الله با همكاريهاي خوبي كه مسئولان امنيتي و انتظامي با قوه قضائيه دارند نتايج به زودي بررسي‌ و اعلام خواهد شد.

كريمي‌راد همچنين با ابراز تاسف و نگراني شديد از برخي جنايات از سوي افاغنه، از وزارت كشور خواست اقدامات همه جانبه‌اي را براي برخورد با اين قبيل حوادث ناگوار صورت دهد.

وي افزود: قوه قضائيه آمادگي كامل دارد كه عاملان جنايات را شناسايي و رسيدگي كند.

سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤال خبرنگاري در باره اين كه چه زماني احكام صادره در مورد برخي نمايندگان مجلس ششم شوراي اسلامي اعلام خواهد شد،گفت:احكامي كه تاكنون در خصوص مسائل مختلف صادر نشده حتما مشكلي در روند رسيدگي داشته و بايد تمام مراحل را طي كند،بنابراين اين موضوع كلي است و مختص نمايندگان نيست.

كريمي‌راد درباره سلطاني، كه به اتهام جاسوسي در بازداشت به سر مي‌برد گفت:وي در بازداشت موقت به سر مي‌برد و پرونده او در بازپرسي پيگيري مي‌شود،وي ظاهرا هشت نفر وكيل گرفته است و اگر همسر او نامه‌اي به رئيس قوه قضائيه نوشته باشد،آقاي شاهرودي نامه را به مرجع پيگيري كننده جهت رسيدگي ارجاع خواهد داد.

سخنگوي قوه قضائيه با بيان اين كه قانون ملاقات با متهم قبل از اتمام بازرسي و تحقيقات محرمانه را،منع كرده است،گفت: اين موضوع بيشتر جهت جلوگيري از اختلال در امر بازرسي است.

كريمي‌راد همچنين درباره پرونده سه ملي- مذهبي گفت: دنبال اين هستيم كه در اين زمينه جلسه‌اي را برگزار كنيم.

وي درباره توقيف 5/2 تن محموله گلدكوئيست نيز گفت: بازپرس پرونده به من گزارش داد كه محموله از طريق هوايي وارد كشور شده و پس از توقيف در اختيار سازمان اموال تمليكي قرار گرفته است تا مورد رسيدگي قرار گيرد.
سخنگوي قوه قضائيه درباره هيات منصفه مطبوعات نيز گفت: با توجه به اصلاحات انجام گرفته در مجلس و تاييد شوراي نگهبان فكر مي‌كنم مشكلي از بابت تشكيل دادگاه جهت رسيدگي پرونده‌هاي مطبوعاتي نداشته باشيم،اگر چه برخي از پرونده‌ها در اين مدت مشمول مرور زمان شده‌اند.

سخنگوي قوه قضائيه درباره ابلاغ راي پرونده زهرا كاظمي گفت:ابلاغ اين را خيلي زمان‌بر نخواهد بود و بايد به زودي منتظر ابلاغ حكم پرونده باشيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كريمي‌راد خبر مسلح شدن قضات را تكذيب كرد، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016