شنبه 9 مهر 1384

محسن رضايي: مقام رهبري درخصوص استعفاي آقاي كروبي از مجمع سكوت كردند، ايلنا

* آقاي خاتمي، مقام معظم رهبري را قانع كرده‌‏اند كه در جلسات مجمع شركت نكند

تهران- خبرگزاري كار ايران

جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام صبح امروز با حضور محمود احمدي‌‏نژاد؛ رئيس‌‏جمهوري جهت تصويب دو مصوبه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، محسن رضايي؛ دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در كنفرانس مطبوعاتي خود پس از جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام با اعلام اين خبر، گفت: در ابتداي جلسه، مبحث اختلاف نظر ميان مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان درباره تصويب اساسنامه صنايع هوا و فضاي كشور در وزارت دفاع مورد بررسي قرار گرفت.
وي تصريح كرد: شوراي نگهبان دو اشكال به اين اساسنامه وارد كرده است و از مجلس شوراي اسلامي خواسته بود تا در مورد ابهامات به وجود آمده، شفاف‌‏تر نظر بدهند.
رضايي اظهار داشت: اشكال دوم شوراي نگهبان درباره خارج شدن برخي فعاليت‌‏هاي سازمان هوا و فضا از سلسله مراتب فرماندهي كل قوا بود كه در كميسيون مجمع تشخيص مصلحت نظام به صورت ويژه مورد بررسي قرار داديم و معتقديم كه اگر آمدن قيد فعاليت اين سازمان به زير نظر فرماندهي كل قوا، تصريح شود، مساله حل مي شود.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، افزود: به دليل ايراد اول شوراي نگهبان، مجمع تشيخص مصلحت نظام تصميم گرفت كه نمي‌‏تواند اين مساله را حل كند و قرار شد تا اين بحث به مجلس برگشت داده شود تا خود مجلس اين ابهامات را حل كند.
رضايي، مصوبه دوم مجمع تشخيص مصلحت نظام را تصويب كليات سياست‌‏هاي وحدت و همبستگي ملي عنوان كرد و اظهار داشت: اين موضوع چند سالي است كه در كميسيون‌‏هاي مختلف مجمع در حال بررسي است و كليات آن تصويب شد و در جلسات آينده در مورد جزييات اين مصوبه بحث و بررسي خواهد شد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، ادامه داد: در كليات مطرح شده جلسه امروز عنوان شد، ايران از كشورهاي انگشت‌‏شماري است كه تاريخ گذشته خود را حفظ كرده است و اين در حالي است كه تمدن‌‏هاي مختلف دچار تغييرات فراواني شده‌‏اند و در زبان فرهنگ انها تغييرات فراواني ايجاد شده است.
رضايي تصريح كرد : بايد به اقوام مختلف يكسان نگاه شود چرا كه تمام اقوام از يك ريشه و يك ملت هستند و برخي تبعيض‌‏ها و فاصله گذاري‌‏ها برخلاف وحدت و همبستگي ملي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: بحث ديگر اين مصوبه زبان فارسي است كه سابقه چندهزار ساله دارد و به عنوان يكي از محورهاي اصلي وحدت ملي مطرح شده است.
رضايي از تصويب آيين نامه نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام بر اجراي كليات تصويب شده اين مجمع خبر داد و گفت: در هشت سال گذشته مجمع تشخيص مصلحت نظام فعاليت نظارتي نداشته است، ولي با تصويب اين آئين نامه، فضايي براي نظارت جهت رعايت سياست‏هاي كلي نظام ايجاد خواهد شد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره تركيب اعضاي اين هيات نظارت، اظهار داشت: اين موضوع بايد در آئين نامه مطرح شود.
رضايي در پاسخ به سوالي درباره عدم حضور سيدمحمد خاتمي و مهدي كروبي در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: نظر مقام معظم رهبري اين بود كه آقاي خاتمي در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام شركت كنند، ولي آقاي خاتمي در ديداري كه با مقام معظم رهبري داشتند، ايشان را قانع كردند تا در ساير فعاليت‌‏ها حضور داشته و ارتباط خود را از اين طريق با نظام حفظ كنند و از تجارب ايشان استفاده شود.
وي ادامه داد: آقاي كروبي نيز در اختيار خودشان است كه در جلسات شركت كنند يا نه. ايشان تقاضاي استعفاي خود را به مقام معظم رهبري ارايه كرده بودند و مقام معظم رهبري در اين باره سكوت كردند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محسن رضايي: مقام رهبري درخصوص استعفاي آقاي كروبي از مجمع سكوت كردند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016