جمعه 15 مهر 1384

محمدعلي ابطحي: مديريت اجرايي هنوز خود را در مرحله‌ كانديداتوري انتخابات حس مي‌كند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


حجت‌الاسلام سيدمحمدعلي ابطحي با ابراز تاسف از طولاني‌شدن مرحله‌ي استقرار دولت، ابراز عقيده كرد: احساس مي‌شود كه مديريت اجرايي كشور بعد از گذشت ماه‌ها از شروع كارش هنوز خود را در جايگاه دوران كانديداتوري انتخابات حس مي‌كند و تنها كار جدي‌اش نقد دوران دولت گذشته است.

اين عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به آن‌چه سردادن شعارهاي دوران انتخابات از سوي دولت مي‌ناميد، اضافه كرد: علي‌رغم سردادن اين شعارها متاسفانه رويكردي براي اجرايي‌كردن آنها هنوز ديده نمي‌شود. نبودن سخنگو در دولت و كم‌حرف زدن مديران اجرايي با توجه به ابهامات فراواني كه در سطح مسائل اقتصادي، اجتماعي، سياسي وجود دارد مي‌تواند مشكلات زيادي را ايجاد كند.

ابطحي با تاكيد بر اين‌كه دولت بايد زودتر مستقر و سخنگوي آن مشخص شود، اظهار داشت: سخنگو بايد بتواند واسطه‌اي بين مردم و دستگاه‌هاي اجرايي باشد و نظرات ملت را به دولت منتقل و دولت را به يك دولت پاسخگو تبديل كند. هم‌چنين رييس‌جمهور بايد احساس كند كه در كادر مديريت ملي قرار گرفته و با توجه به اين امر انتخاب همكاران خود را انجام دهد.

اين عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز با ابراز اين عقيده كه مجموعه‌اي كه در حوزه‌ي مديريت اجرايي كشور قرار گرفته، تماما از حوزه‌هاي شهرداري و شوراي شهر است، ادامه داد: اين در حالي است كه امروز بسياري از پست‌هاي كليدي هنوز مشخص نشده و البته اين بحث مطرح است كه دوشغلي‌ها چگونه مي‌توانند كار خود را پيش ببرند.

اين فعال سياسي با بيان اين‌كه همزماني تغيير مديران مياني و مديران عالي، بحران غيرقابل جبراني را براي كشور به وجود مي‌آورد اظهار داشت: با توجه به شعارهايي كه دولت سر داده بايد استقرار دولت سريعا صورت گيرد و دولت نسبت به تحقق اين شعارها به جاي نقد دولت گذشته اقدامات جدي صورت دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ابطحي با اشاره به معرفي نشدن چهار وزير از سوي دولت و اين‌كه معرفي اين وزرا چه‌قدر مي‌تواند در بهبود فضا موثر باشد؟ با بيان اين‌كه هر وزارتخانه‌اي تا زماني كه تكليف وزير مربوطه‌اش معين نشود امكان برنامه‌ريزي ندارد، خاطرنشان كرد: در اين مقطع نيز علي‌رغم اين‌كه ممكن است سرپرست‌ها كارهاي اجرايي را اداره كنند؛ اما تصميم‌گيري‌هاي كلان را قطعا بايد كسي كه مستقر مي‌شود انجام دهد. به همين دليل انتخاب نكردن وزرا تصميم‌گيري‌هاي كلان براي آينده را متوقف خواهد كرد و اين مساله تاثير بدي در كليه‌ي كشور به‌ويژه وزارتخانه‌هايي مثل نفت دارد.

اين عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز با بيان اين‌كه در دولت‌هاي گذشته طولاني شدن استقرار دولت را در اين حد نداشته‌ايم، در پايان به خبرنگار ايسنا گفت: در دولت‌هاي گذشته معرفي كابينه و راي به وزرا همزمان صورت گرفت.

Copyright: gooya.com 2016