جمعه 22 مهر 1384

محمد سلامتي: انتظاراز جبهه‌ها نبايد در حد احزاب باشد، ايسنا

* جبهه‌ي اصلاحات عضويت گروههاي علاقه‌مند را بررسي مي‌كند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با تأكيد بر تصميم جبهه‌ي اصلاحات براي تقويت خود، اظهار داشت: علت برخي از نارضايتي‌ها اين است كه انتظار از جبهه در حد يك حزب است؛ در حالي‌كه در كشور ما به دليل فقدان احزاب فراگير، جبهه‌هاي فراگير ايفاي نقش مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محمد سلامتي دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در حاشيه‌ي مراسم افطاري فراكسيون اقليت مجلس و گروههاي اصلاح‌طلب، در جمع خبرنگاران با استناد به تجربيات شوراي هماهنگي گروههاي خط امام، شوراي هماهنگي جبهه دوم خرداد و جبهه اصلاحات در انتخابات مختلف گفت: طبيعي است كه در آستانه انتخابات و پس از آن، به دليل تفاوت نظرهايي كه وجود دارد، تزلزل‌هايي به وجود مي‌آيد، اما بعد از مدتي كه اين تزلزل‌ها از بين مي‌رود، باز وحدت و همبستگي ايجاد مي‌شود.

وي افزود: جبهه اصلاحات مصمم است خود را تقويت كند و توسعه دهد؛ بدين معنا كه گروههاي جديدي را كه آمادگي عضويت دارند مورد بررسي قرار مي‌دهد و عضو مي‌كند.

وي با اظهار اميدواري نسبت به تقويت و توسعه جبهه اصلاحات تصريح كرد: اين جبهه‌ها در جمهوري اسلامي ايران وجود خواهند داشت؛ به اين دليل كه ما احزاب قدرتمند فراگير نداريم. البته ايده‌آل اين است كه در يك كشور تشكل‌ها و احزاب بسيار قوي با هم رقابت كنند اما چون در ايران اين‌گونه احزاب وجود ندارند، گروهها و احزاب مختلف در جبهه‌هاي مختلف با هم متحد مي‌شوند و حركت خود را به شكل سياسي انجام مي‌دهند.

سلامتي ادامه داد: در آستانه انتخابات هم يا مي‌توانند با هم توافق كنند و يك كانديدا داشته باشند يا نمي‌توانند. اما اين امر دليل نمي‌شود كه اتحادي به دست نياورند.

به گزارش ايسنا، دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در پاسخ به سوالي درباره اظهارات مهدي كروبي مبني بر عدم امكان تشكيل جبهه فراگير، يادآور شد: اين گفته بر اساس اين است كه در آستانه انتخابات گروهها نتوانستند به نظر واحدي برسند. اين امر طبيعي است، نه در جبهه اصلاحات كه در جبهه مقابل اصلاحات هم چنين چيزي وجود دارد.

سلامتي ادامه داد: در گذشته هم شاهد چنين مواردي بوديم. ما در شوراي هماهنگي گروههاي خط امام، شاهد بوديم كه نيروهاي هفت‌گانه خط امام بيشترين هماهنگي فكري را با هم داشتند به شكلي كه وقتي در مناسبات مختلف مي‌خواستند بيانيه صادر كنند بدون تبادل نظر حتي با يك فرهنگ و ادبيات بيانيه صادر مي‌كردند، اما همين گروهها در آستانه انتخابات نمي‌توانستند با هم وحدت نظر داشته باشند به طوري كه در آستانه انتخابات دور پنجم مجلس بسيار كوشش كرديم تا توانستيم دو گروه را براي انتخابات با خود همراه كنيم، حدود چهار گروه ديگر هماهنگ نشدند اما بعد از انتخابات كار اين شورا ادامه داشت و گروهها با هم تعامل داشتند.

سلامتي تأكيد كرد: جبهه و يا شوراي هماهنگي مشكل از احزاب و گروههاي گوناگون يك حزب نيست كه بتواند يك نظر واحد داشته باشد و تصميم واحد بگيرد. اگر گفته مي‌شود كه شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات از بين رفته و متلاشي شده بر اين اساس است كه انتظار بالاست و انتظار از جبهه در حد حزب واحد است.

به گزارش ايسنا دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با بيان اين‌كه جبهه‌ها اهداف مشتركي دارند كه بر آن اساس گروهها را جمع مي‌كنند، گفت: لزومي ندارد كه در همه زمينه‌ها اين گروهها دور هم جمع شده باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سلامتي مهمترين عامل جمع شدن اصلاح‌طلبان را تعقيب اهداف مشترك دانست و تصريح كرد: از اهداف مشترك، مسأله‌ي آزادي بيان، عقيده و قلم، دموكراسي و به خصوص حاكميت ارزشهاي مندرج در قانون اساسي است و چون اين گروهها مشتركا اين اهداف را تعقيب مي‌كنند با اين اهداف حركت مشتركي را انجام دهند.

وي درباره گروههاي تندرو يادآور شد: در همه جبهه‌ها گروههاي تندرو هستند كه در اقليت هستند و برخوردهايشان تأثيري در سرنوشت جبهه و يا نظام ندارد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمد سلامتي: انتظاراز جبهه‌ها نبايد در حد احزاب باشد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016