دوشنبه 11 مهر 1384

محمد سلامتي: مجلس خبرگان بايد از تركيب صرف روحاني خارج شود، ايلنا

* احراز صلاحيت‌‏ كانديداهاي خبرگان رهبري بايد توسط سيستمي هم‌‏جانبه صورت گيرد

تهران- خبرگزاري كار ايران

دبير كل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، گفت: اختصاص يافتن مجلس خبرگان به روحانيون مشكلي اساسي است كه بايد مرتفع شود و مسائل مربوط به اين مجلس بايد مورد موشكافي قرار گيرد.

محمد سلامتي در گفت‌‏وگو با خبرنگار"ايلنا" با تأكيد بر جايگاه و حساسيت وظايف مجلس خبرگان رهبري، گفت: بايد تغييراتي در مجلس خبرگان ايجاد شود، چرا كه مجلس خبرگان بايد در زمينه‌‏هاي مختلف كارشناسي‌‏ كند و بر عملكرد رهبري در زمينه‌‏هاي مختلف سياسي، اعتقادي، اقتصادي و ... نظارت كند. بنابراين بايد از حالت تركيب صرفاً روحاني خارج شود و افراد غير روحاني هم در آن حضور داشته باشند تا انتخاب و كنترل جامعي صورت گيرد، به اين معنا كه افرادي كه در اين مجلس حضور دارند هر يك متناسب تخصص خود اعمال نظر كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با تاكيد بر اين كطلب كه مجموعه خبرگان بايد مجموعه كاملي باشد، اظهار داشت: بايد كساني كه صلاحيت‌‏هاي لازم را دارند، خود را براي انتخابات خبرگان مطرح كنند تا كساني كه ويژگي‌‏هاي لازم را ندارد، نتوانند در انتخابات كانديدا شوند، البته اين امر در گروي آن است كه احراز صلاحيت‌‏ها از كانال قانوني صورت گيرد.
وي تصريح كرد: احراز صلاحيت‌‏ها در انتخابات خبرگان نبايد منحصر به شوراي نگهبان يا مراجع و روحانيون باشد، بلكه احراز صلاحيت‌‏ها بايد توسط سيستمي هم‌‏جانبه صورت گيرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمد سلامتي: مجلس خبرگان بايد از تركيب صرف روحاني خارج شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016