چهارشنبه 4 آبان 1384

ديپلمات هااز موافقت غرب با بخشي از فعاليت چرخه سوخت ايران خبر دادند، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۸/۰۴‬
خارجي. سياسي. غرب. روسيه. ايران.

ديپلماتها به خبرگزاري فرانسه گفتند: آمريكا و اتحاديه اروپا از ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت سازمان ملل تا زمان جلب حمايت روسيه خودداري خواهند كرد و ممكن است به تهران اجازه دهند تا حدي به فعاليت چرخه سوخت هسته‌اي خود ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از وين ، يك ديپلمات اروپايي با اشاره به اجلاس آژانس بين‌المللي انرژي اتمي - ديده‌بان هسته‌يي سازمان ملل - مستقر در وين در تاريخ ‪ ۲۴‬نوامبر (سوم آذر ماه) كه ممكن است به ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت بيانجامد گفت: "اگر روسها جانبداري نكنند در ماه نوامبر ارجاع صورت نخواهد گرفت."
يك ديپلمات غربي در مورد تلاشهاي انجام شده براي جلب حمايت مسكو گفت:
"ماه آينده صرفا به برخورد روسيه مربوط خواهد شد."
آمريكا و مذاكره‌كنندگان اتحاديه‌اروپا متشكل از انگليس، فرانسه و آلمان (گروه اي.يو.‪ (۳‬خواستار ارجاع پرونده اين كشور به شوراي امنيت هستند كه از قدرت اعمال مجازات از جمله اعمال تحريم تجاري عليه ايران برخوردار است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ولي روسيه كه قراردادي با ايران براي ساخت نخستين راكتور هسته‌اي اين كشور دارد از حق وتو در شوراي امنيت برخوردار است.

روسيه روز دوشنبه بر حمايت خود از برنامه هسته‌اي ايران كه صرفا براي توليد برق است، صحه گذاشت.

به گفته ديپلماتها، ممكن است توافقي صورت گرفته باشد و به موجب آن ايران اجازه يابد فعاليت اوليه چرخه سوخت هسته‌اي، يعني تبديل سنگ اورانيوم را به گاز يو.اف.‪ ۶(‬هگزا فلورايد اورانيوم)، انجام دهد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديپلمات هااز موافقت غرب با بخشي از فعاليت چرخه سوخت ايران خبر دادند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016