پنجشنبه 26 آبان 1384

لاريجاني شايعه مربوط به‌امكان تعليق مجدد فعاليت يو.سي.اف‌ اصفهان را رد كرد، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۸/۲۶‬

دبير شوراي عالي امنيت ملي هرگونه مذاكره پنهاني با انگليس در خصوص تعليق مجدد مجتمع يو.سي.اف اصفهان را تكذيب كرد.

به‌گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، علي لاريجاني پنجشنبه‌شب در حاشيه امضاي موافقت نامه همكاري‌هاي امنيتي بين ايران و عراق، در گفت وگو با خبرنگاران گفت: هرگونه مذاكره در خصوص تعليق بخشي از فعاليت‌هاي يو.سي.اف اصفهان تكذيب مي‌شود.

وي در ادامه در پاسخ به سوالي در خصوص شايعاتي مبني بر امكان سپرده شدن پرونده هسته‌اي ايران به مجمع تشخيص مصلحت نظام، اين شايعات را نيز تكذيب كرد.

لاريجاني با رد اين احتمال كه تا زمان برگزاري اجلاس ماه نوامبر شوراي حكام مذاكراتي جدي با اروپا صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: زماني كوتاهي تا نشست ماه نوامبر باقي مانده است و اگر بخواهيم در زمينه مذاكره گامي برداريم بايد در هفته‌هاي پس از اين نشست باشد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي با تاكيد بر اينكه ايرانيان در داشتن حق خود بايد پايمردي داشته باشند، گفت: اين حق را يا در دالان مذاكرات و يا در مذاكره با آژانس به دست مي‌آوريم.

وي با اشاره به سفر بازرسان آژانس به تهران و بازديد از برخي از مراكز، گفت: بازرسان آژانس به ايران آمدند و از نزديك با "افشاگري‌هاي دروغ" آمريكا آشنا شدند.

لاريجاني در پاسخ به سوالي درخصوص پيش‌بيني محتواي گزارش محمد البرادعي مديركل آژانس گفت: با توجه به بازرسي‌هاي انجام شده، بايد گزارش معقول و در چارچوب مسايل حقوقي باشد، اما متاسفانه هميشه تحت تاثير حركات سياسي قرار گرفته است.

دبير شوراي عالي امنيت ملي تاكيد كرد: رفتاري كه فاشيسم آمريكايي در منطقه انجام داده، به رفتار فاشيسم در مساله هسته‌اي ايران نيز سرايت كرده است.

وي در خصوص موضوع لپ تاب‌هاي هسته‌اي، اظهار داشت: اين اولين بار نيست كه اين اتفاق افتاده است.

لاريجاني در ادامه در خصوص رد درخواست بازرسان آژانس براي بازديد از سايت لويزان گفت: آژانس براي انجام بازديدها بايد دليل قطعي بياورد و ما نمي‌توانيم بدون دليل و مدرك مطمئن خواسته‌هاي آنان را اجابت كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبير شوراي عالي امنيت ملي در خصوص عدم ارايه پاسخ از سوي اروپا به نامه وي، گفت: ما به اهداف خود رسيده‌ايم و گام‌هايي را كه نياز است برداشته‌ايم. فكر مي‌كنيم رويكرد ايران در مسايل پيچيده منطقه‌اي رويكردي موفقيت آميز است.

لاريجاني با تاكيد بر اينكه اين اروپا بود كه مذاكرات را قطع كرد، گفت: متاسفانه اينگونه القا مي‌شود كه ايران مذاكرات را رها كرده است، در حالي كه ما در نامه‌اي به سه كشور اروپايي موافقت خود را با ادامه مذاكرات اعلام كرديم.

وي تاكيد كرد: اگر كشورهاي اروپايي عاقلانه تصميم بگيرند، بايد به همكاري‌هاي ايراني با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي احترام بگذارند.

Copyright: gooya.com 2016