سه شنبه 1 آذر 1384

تلاش روسیه برای گفت و گوهای هسته ای با ایران، آفتاب

آفتاب- برخي رسانه‌هاي انگليس از توافق‌آمريكا و سه‌كشور اروپايي‌انگليس، فرانسه و آلمان در دادن فرصت بيشتر به روسيه براي ادامه گفت وگوهاي هسته‌اي با ايران خبر دادند.
----------------------------

شبكه خبری بی بی سی شامگاه دوشنبه اعلام كرد كه آمريكا و سه كشور اروپايي توافق كرده‌اند تا موضوع ارجاع پرونده ايران به ‌شوراي امنيت سازمان ملل را كه پيشتر گفته مي‌شد در نشست آتي شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي مطرح خواهد شد، به تعويق اندازند.
اين نشست قرار است روز پنجشنبه در وين برگزار شود و در آن اعضاي شورا ضمن بررسي گزارش محمد البرادعي، رييس آژانس، درباره برنامه‌هاي هسته‌اي ايران تصميم‌گيري خواهند كرد.
بي‌بي‌سي به نقل از برخي ديپلماتها كه در گفت وگوهاي هسته‌اي با ايران نقش دارند عنوان كرد كه تمايل بر اين است تا فرصت بيشتري به ايران داده شود تا بتواند به مصالحه‌اي جامع با روسيه در ارتباط با مسايل حساس غني‌سازي اورانيوم دست يابد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر پايه اين گزارش، در برنامه پيشنهادي از جانب روسيه، به ايران اجازه داده خواهد شد تا فعاليت فرآوري اورانيوم را (در اصفهان) ادامه دهد ولي بقيه بخشهاي مربوط به غني‌سازي اورانيوم را در خاك روسيه تكميل كند.
بي.بي.سي افزود: ولي ايران از دو هفته پيش كه اين پيشنهاد مطرح شده با آن مخالفت ورزيده است.
در همين ارتباط خبرگزاري رويترز به نقل ‌از يك ديپلمات اتحاديه اروپا عنوان كرده است كه به طور قطع قطعنامه‌اي كه حاكي از ارجاع ايران به شوراي امنيت باشد در نشست آتي شوراي حكام صادر نمي‌شود.
اين ديپلمات دليل اين ادعا را مخالفت قطعي روسيه و چين در شورا اعلام كرده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تلاش روسیه برای گفت و گوهای هسته ای با ایران، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016