سه شنبه 20 دی 1384

عماد افروغ: وزارت راه در صورت اشتباه برج مراقبت مهرآباد درسانحه سقوط C-130 بايد پاسخگو باشد، فارس

خبرگزاري فارس: رئيس كميسيون فرهنگي مجلس گفت: اگر به اين نتيجه رسيديم كه در حادثه سقوط هواپيماي سي 130برج مراقبت مقصر بود، وزارت راه بايد پاسخگو باشد.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، عماد افروغ نماينده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران پارلماني و استيضاح وزير راه افزود: ما پرسشگري و نقش نماينگي خود را دنبال مي‌كنيم و بايد ببينيم واكنش آنها چه خواهد بود.
وي ادامه داد: سؤال من و آقاي نادران از وزير دفاع مراحل قانوني خود را طي مي‌كند ؛البته اطلاعات ضمني و حاشيه‌اي در خصوص اين سانحه بدست آورده‌ايم.
وي تصريح كرد: شايد قبل از طرح سؤال ما از وزير دفاع در صحن علني پاسخ‌هايي دريافت كنيم، اما سؤال ما فعلا به قوت خود باقي است.
افروغ در مورد استيضاح وزير دفاع گفت: من جزء استيضاح كنندگان نبودم و آن را منتفي نمي‌دانم و بايد نتيجه تحقيقات به ما داده شود و ما بعد از دريافت مستندات ببينيم استيضاح را به ميان بكشيم يا خير.
وي ادامه داد: بايد عاقبت انديشانه حركت كنيم و بايد اجازه داد واكنش‌ها را دريافت كنيم و در برابر فشارها عاقلانه تصميم بگيريم.
نماينده مردم تهران تاكيد كرد: آنچه مهم است به لحاظ مفهومي و محتوايي پيگيري مسئله است .بخشي از اين سانحه مربوط به خانواده‌هاي اين عزيزان است كه پيگري خوبي انجام شده است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه گفته مي‌شود قرار است همه قضايا به وزير راه و ترابري ختم شود، گفت: ممكن است پاي وزارت راه هم به ميان بيايد،اما بحث وزارت دفاع به هيچ وجه حذف نخواهد شد.
افروغ ادامه داد: اگر به اين نتيجه رسيديم برج مراقبت مشكل داشته طبعاً زير مجموعه وزارت راه مقصر است.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس همچنين در پاسخ به اين سؤال كه چرا سرود قبل از اخبار ساعت 19 حذف شده است، گفت: با فرض اينكه اين سرود حذف شده باشد و جايگزين نشده باشد جاي اعتراض دارد؛چرا كه حضرت امام (ره) به اين سرود خيلي حساس بودند و آن را تائيد كرده بودند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اينكه حذف اين سرود كج سليقگي است، بيان داشت: حداقل به ياد و نام آن بزرگورا هم كه شده بايد يك فكري براي جايگزيني آن مي‌كردند.
افروغ تصريح كرد:حسب وظيفه اين موضوع را پيگيري مي‌كنم.
رئيس كميسيون فرهنگي در خصوص هداياي رئيس جمهور به خبرنگاران هم گفت: درباره معيار و نحوه توزيع هداياي رئيس جمهور سابق به خبرنگاران از وزير ارشاد سؤال كرده و خواهان توزيع آن شده‌ام.
وي اضافه كرد: احتمالاً وزير ارشاد هفته آينده براي پاسخگويي به كميسيون خواهد آمد.

Copyright: gooya.com 2016