سه شنبه 20 دی 1384

وزیر راه: تا قبل از نظر نهایی تیم بررسی کننده سقوط هواپیمای C-130 اظهار نظر نمی کنم، مهر

محمد رحمتی وزیر راه و ترابری تاکید کرد: سانحه سقوط هواپیمای نظامی سی 130 که منجر به شهادت جمعی از اصحاب رسانه و کارکنان روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد، باید برون ملاحظه ای بررسی و نتایج آن هرچه بود، اعلام و پیگیری شود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی "مهر"، رحمتی که در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران گفت و گو می کرد، در پاسخ به سوالی در خصوص علت سقوط هواپیمای سی 130 اظهار داشت: برای کشف علت این حوادث باید کارشناسی کرد و نباید تا پیش از نظر نهایی تیم بررسی کننده حادثه، اظهار نظر کرد.

وی ادامه داد: کمیسیون ها در حال بررسی علل سقوط هواپیما هستند و باید اجازه داد عملیات بررسی آنها پایان یابد.

وزیر راه و ترابری در پاسخ به این سئوال که گفته می شود برج مراقبت فرودگاه مهرآباد مقصر اصلی حادثه سقوط هواپیمای سی 130 بوده است، گفت: من چنین نظریه ای را نشنیده ام و تا موقعی که کمیسیون رسیدگی به سانحه در سازمان هواپیمایی کشوری اظهار نظر نکند، کسی نمی تواند نظر قطعی در خصوص سقوط هواپیما بدهد.

وی در خصوص علت خرید هواپیمای دست دوم از کشورهای خارجی نیز گفت: ما با کمبود هواپیما مواجه هستیم و باید راهی برای جبران این مساله پیموده شود.

رحمتی همچنین در پاسخ به این سئوال که گفته می شود دولت برای خرید تعدادی هواپیما از بلوک شرق در حال مذاکره است، گفت: من خبری در این زمینه ندارم و اصلا دولت هواپیما نمی خرد، بلکه معمولا ایرلاین ها این کار را انجام می دهند.

خبرنگار دیگری نظر وزیر راه و ترابری را درباره اعلام نتایج بررسی علل سقوط هواپیما جویا شد، که رحتمی در پاسخ تصریح کرد: پس از مشخص شدن علت سانحه، نتیجه آن هرچه بود، باید مسئولان مربوط هرگونه کاری را که لازم است انجام دهند.

وی همچنین در خصوص هواپیمای تشریفاتی خریداری شده توسط دولت جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: این هواپیما اکنون در پارکینگ ویژه فرودگاه مهرآباد قرار دارد و با توجه به دستور رئیس جمهور درباره آن، کارشناسان در حال بررسی هستند تا برای تغییر کاربری آن و یا اقدامات دیگر تصمیم گیری شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خبرنگار "مهر" نظر وزیر راه و ترابری را در خصوص اظهارات احمد خرم وزیر راه دولت سید محمد خاتمی مبنی بر نداشتن استاندارد گواهینامه پروازی خلبانان و از کار افتاده بودن هواپیمای سی 130 جویا شد.

رحمتی پاسخ داد: من اظهارات ایشان را نشنیده ام، اما آنچه که درباره عمر هواپیما مطرح می شود، اگر نوع هواپیما نظامی باشد باید از مسئولان نیروهای مسلح و اگر هواپیمای غیر نظامی باشد، باید از مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری سوال کرد و آنها قطعا درباره موارد مذکور و گواهی نامه خلبانان پاسخگو خواهند بود.

وی با تاکید بر این که در مسایلی که حساسیت فوق العاده دارد و به آبروی افراد و عملکرد و وظایف خاص آنها بر می گردد، باید دقیق اعلام نظر کرد، اضافه کرد: بیان مسایل فنی از طریق مصاحبه و برای عموم جامعه دقیق نخواهد بود و درست نیست که مسایل را عنوان و منتشر کرد.

خبرنگار "مهر" بار دیگر از وزیر راه و ترابری را درباره نظرات برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص اصرار این وزارتخانه به خرید هواپیمای دست دوم از کشورهای خارجی به جای توجه به محصولات شرکت های هواپیما سازی داخلی جویا شد که رحتمی پاسخ داد: هر کس در ابراز نظر خود آزاد است و کارشناسان ما هم نظر خود را در این زمینه خواهند داد.

رحمتی در خاتمه تاکید کرد: هیچ اصراری برای خرید نوع خاصی از هواپیما یا داخلی و خارجی بودن آن وجود ندارد و این خرید ها عمدتا توسط ایرلاین ها صورت می گیرد و سازمان هواپیمایی کشوری موظف است در تهیه هواپیمای غیر نظامی حداقل ها را رعایت کند و در همه جای دنیا ضوابط خرید هواپیمای نظامی خاص است که با تهیه هواپیمای مسافربری و باری تفاوت دارد.

Copyright: gooya.com 2016