چهارشنبه 28 دی 1384

احمدي نژاد: اروپا و آمريكا از برج عاج پايين بيايند، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۰/۲۸‬

محمود احمدي نژاد رييس جمهوري به اروپايي‌ها و آمريكايي‌ها توصيه كرد: از برج‌هاي عاج خود پايين بيايند و منطقي بينديشند. زيرا دنيا را نمي‌توان با زور و ظلم اداره كرد. امروز منطق و انديشه در جهان حاكم است.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، احمدي نژاد روز چهارشنبه پس از امضاي اسناد همكاري با همتاي تاجيكي خود در گفت و گو با خبرنگاران، در پاسخ به سوالي در خصوص تهيه پيش نويس قطعنامه از سوي سه كشور اروپايي براي ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت گفت: مشكلي نيست. اين امر يك تلاشي براي آنها است و ما نمي‌توانيم ديگران را از تلاش محروم كنيم.

رييس جمهوري تاكيد كرد: اينكه عده‌اي فكر كنند كه سازمان‌هاي جهاني ابزار دست آنها است و مي‌توانند با استفاده از اين ابزار بر ديگر كشورها فشار بياورند و زور بگويند، فكر غلطي است.

احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه ما در چارچوب آژانس حقوق خود را مي خواهيم، خاطر نشان كرد: ما علاقه مند به تنش در مناسبات جهاني نيستيم.

كساني كه براي انجام تحقيقات اين همه سر و صدا راه مي‌اندازند، نمي‌خواهند ما به توسعه دست يابيم و در پي محروم كردن ما از حقوق قانوني مان هستند.

رييس جمهوري افزود: آنها بايد براي اين كارهاي خود دليل بياورند، اين ادبيات زور در جهان امروز پاسخ نمي‌دهد و آپارتايد هسته‌اي جواب نمي‌دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدي نژاد خطاب به كشورهاي اروپايي و آمريكا گفت: شما كه هستيد كه بخواهيد ما از حقمان محروم كنيد؟ شما فكر مي‌كنيد كه آقاي جهان هستيد و همه بايد از حرف شما اطاعت كنند. اما اين فكر ، فكر غلطي است.

وي خاطر نشان كرد: ما بطور اصولي با توسعه سلاحهاي هسته‌اي مخالف هستيم و برچيده شدن سلاحهاي هسته‌اي را در جهان، پيگيري خواهيم كرد.

رييس جمهوري همچنين تصريح كرد: ما همه تلاش خود را براي اعتمادسازي انجام داده‌ايم. امروز نوبت آنها است. ما بشدت به صداقت آنها بي‌اعتماديم و اطمينان داريم كه آنها در پي محروم كردن ما از حقوقمان هستند.

احمدي نژاد تاكيد كرد: جلوي انديشه را نمي‌توان گرفت، همانطوري كه جلوي نسيم را نمي‌توان گرفت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي نژاد: اروپا و آمريكا از برج عاج پايين بيايند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016