جمعه 7 بهمن 1384

وزير امور خارجه: انگليس جايي براي تكذيب دست داشتن در حوادث تروريستي اهواز ندارد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران


وزير امور خارجه‌ي كشورمان با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي ايران، مداركي مستند از دخالت انگليس در اقدامات تروريستي اخير اهواز در دست دارد، تاكيد كرد: با توجه به اين مدارك فكر مي‌كنم خيلي جايي براي تكذيب اين موارد باقي نماند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منوچهر متكي، وزير امور خارجه چهارشنبه شب در تشريح اتهامش به انگليس در نقش داشتن در اقدامات تروريستي اهواز اظهار داشت: اين اظهارات به ارتباط برخي عناصرضدانقلاب‌ مقيم لندن مرتبط با بمب‌گذاري اهواز و حوادث پيشين با برخي از مقامات انگليسي اشاره دارد كه بر اساس اظهارات دستگيرشدگان در حوادث پيشين و نيز اسناد دستگاه‌هاي اطلاعاتي ما مشخص شده است.

وي افزود: اين افراد در لندن مقيم هستند و اسامي آن‌ها نيز مشخص است. همان‌گونه هم كه گفتم با برخي از مقامات انگليسي نيز ارتباط دارند.

متكي با اشاره به فرماندهان نظامي انگليسي حاضر در بصره كه به عاملان اين اقدامات تروريستي ياري مي‌دهند، ادامه داد: در اين خصوص نيز بر اساس اطلاعات ارگان‌هاي ذيربط كشورمان كه كليه‌ي قرار‌ها و جلسات فرماندهان انگليسي در منطقه‌ي بصره و جنوب عراق با عوامل آشوب‌طلب و تروريست را رصد كرده و مدارك آن نيز موجود است، اشاره داشتيم.

وزير امور خارجه در ارتباط با تكذيب سخنانش از سوي سخنگوي وزرات امور خارجه‌ي انگليس، گفت: معمولا در ارتباطات ديپلماتيكي كه وجود دارد، اين مدارك به صورت رسمي و به طرق مختلف در اختيار مسوولان ذيربط انگليسي قرار خواهد گرفت و در اين صورت فكر مي‌كنم در اين صورت خيلي جايي براي تكذيب باقي نماند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ارتباط با برخوردي كه كشورمان با انگليس در اين خصوص به عمل خواهد آورد، اظهار داشت: همين اظهارات و روشنگري بخشي از كاري است كه بايد انجام شود. پيگيري‌هاي حقوقي موضوع انجام خواهد شد و مراقبت‌هاي بيشتر و بقيه‌ي اقداماتي كه مسوولان ذيربط بايد انجام دهند نيز بعد از بررسي‌هاي جامع صورت خواهد گرفت.

متكي در خصوص اين‌كه آيا براي برخورد با انگليس تصميمي گرفته شده است به صدا و سيماي جمهوري اسلامي گفت: بيان اين مطالب و انعكاس اطلاعات به مسوولان انگليسي، تصميمي است كه در هيات دولت اتخاذ و در حال پيگيري است.

بر اساس گزارش خبرگزاري فرانسه دولت انگليس اتهامات ايران را بي‌اساس خوانده است.

يك سخنگوي وزارت امور خارجه‌ي انگليس كه نامي از وي برده نشد، در گفت‌وگو با اين خبرگزاري مدعي شد: ما تمام اتهاماتي را كه متكي مطرح كرده رد مي‌كنيم. هرگونه ارتباطي ميان دولت عليا حضرت ملكه انگليس با حملات تروريستي كاملا بي‌اساس است.

Copyright: gooya.com 2016