دوشنبه 17 بهمن 1384

محتشمي‌پور در تجمع انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران‌: با مذاكره به جايي نمي‌رسيم، ايسنا

گزارش كامل تجمع انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران‌

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


تجمع انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي در اعتراض به توهين به ساحت پيامبر مكرم اسلام، بعد از نماز ظهروعصر در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌اكبر محتشمي‌پور در اين تجمع گفت: طبيعتا دفاع از پيامبر دفاع از خدا و توحيد است و دفاع از همه‌ي مقدسات است. ما در دهه‌ي عاشوراي حسيني قرار گرفته‌ايم و در آستانه‌ي عاشوراي حسيني اين جرم بزرگ تاريخ بشري بار ديگر اتفاق افتاده است.


وي ادامه داد: در طول تاريخ جبهه‌ي بزرگ شيطان و ابليس در برابر جبهه‌ي موحدان و انسان‌هايي كه براي خدا گام مي‌نهند همواره قرار داشته است؛ در مقابل هابيل، قابيل و در مقابل موسي، فرعون و در مقابل پيامبر و جبهه‌ي اسلام، جبهه‌ي مشركان و در مقابل علي بن ابي‌طالب، معاويه‌ها و خوارج.


محتشمي‌پور گفت: اين سنت تاريخ مادي و بشري است كه همواره تكرار مي‌شده است اما آنچه كه مهم است برنامه‌اي است كه طاغوتيان و فرعونيان اتخاذ مي‌كردند. در مرحله‌ي اول براي شكست مستضعفان و جبهه‌ي عباد صالحان سعي مي‌كردند آنها را در خواب غفلت فرو ببرند و از آنها به نفع خود بهره‌برداري كنند. اين برنامه‌ي جبهه‌ي استكبار جهاني است كه در طول تاريخ تكرار مي‌شده و همواره تكرار شده است.


اين عضو مجمع روحانيون مبارز ادامه داد: استضعاف و جهان مستضعف نه به معناي اين است كه مستضعفين قدرت ندارند. گاه انسان‌هاي ضعيفي هستند كه توان ندارند و گاه انسان‌هاي توانمندي هستند كه آنها را به استضعاف مي‌كشانند، آنها را مستضعف مي‌گويند، اگر اين زنجيرها پاره شود آن وقت مي‌تواند تحول ايجاد كند.


محتشمي‌پور تاكيد كرد: جامعه‌ي اسلامي از ابعاد مختلف داراي قدرت بسيار زيادي است ولي اگر جامعه را به استضعاف كشيدند و جامعه فكر كرد نمي‌تواند كاري بكند اين زمان است كه مصيبت بزرگي پيش آمده است. انقلاب اسلامي ما كه در دهه‌ي پيروزي آن قرار داريم اين زنجيرها را پاره كرده است، همان كاري كه پيامبر اسلام در صدر اسلام كرد، پيامبر آن زنجيرها را كه بر دست و پاي انسان‌ها زده شده بود آزاد كرد.


وي گفت: صدور اين انقلاب باعث شده است كه كشورهاي مختلف را هوشيار كند، قبل از انقلاب ملت‌هاي مسلمان تحت سلطه‌ي كشورهاي بزرگ آمريكا و شوروي بودند و همانند گله‌اي پشت سر بلوك شرق و غرب مي‌دويدند، اسلام آنها را بيدار كرد.


محتشمي‌پور با اشاره به جنگ‌هاي سودان و افغانستان، گفت: اين جنگ‌ها در سركوب بيداري اسلامي است، حركت‌هاي مبارزه و مقابله با اعتقادات و باورهاي ديني انسان‌ها و امت اسلامي است. اينجاست كه وظيفه‌ي امت اسلامي بسيار سنگين مي‌شود، ما بايد در برابر دشمن بسيار هوشيار باشيم، آنها شگردهاي مختلفي را در پيش مي‌گيرند، بحث حقوق بشر و دموكراسي در انتخابات آزاد؛ انتخابات آزاد براي كشورها مختلف تا جايي معنا دارد كه در جهت منافع قدرت‌هاي اهريمني باشد و منافع آنها را تامين كند، اما اگر چنانچه انتخابات و دموكراسي منافع كشورهاي اسلامي را تامين كند به هيچ وجه مورد قبول آنها نيست.


اين فعال سياسي ادامه داد: انتخابات و دموكراسي در افغانستان به مذاق آمريكا خوش نيامده است، امروز كابينه‌ي افغانستان زير فشار است، اگر چنانچه آقاي كرزاي مي‌خواهد به ايران سفر كند از واشنگتن دستور داده مي‌شود كه حق نداري به ايران سفر كني. امروز انتخابات عراق به نفع ملت عراق رقم خورده است اما قدرت‌هاي بزرگ اجازه‌ي تشكيل كابينه‌ي مردمي بر اساس انتخابات مردم را نمي‌دهند.


محتشمي‌پور اظهار داشت: اگر چنانچه مجلسي كه بر اساس راي مردم انتخاب شده باشد بخواهد دولتي را تشكيل بدهد كه در چارچوب منافع مردم عراق باشد خواهيد ديد چه جنگ‌هايي در درون عراق اتفاق مي‌افتد.


حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌اكبر محتشمي‌پور در ادامه تصريح كرد: انتخابات و آزادي در فلسطين در صورتي معنا پيدا مي‌كند كه منافع آمريكا تامين شود اما اگر منافع فلسطين و اسلام تامين شود همانطور كه امروز اتفاق افتاده است با انواع فشارهاي بين‌المللي مي‌خواهند آن را سركوب كنند و اگر نتوانند آن را از نظر سياسي سركوب كنند كودتاي نظامي ايجاد خواهند كرد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وي در ابتداي اين تجمع در مسجد دانشگاه تهران در ميان معترضان توهين به پيامبر(ص)، كه از سوي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي برگزار شد، افزود: تمامي اين مسائل، انتخابات، دموكراسي و آزادي تماما براي فريب افكار عمومي در دنيا است. آنجايي كه واقعا انتخابات و آزادي باشد به هيچ وجه زير بار نظر مردم نخواهند رفت.


محتشمي‌پور ادامه داد: آنها مي‌خواهند ملت‌ها را به استضعاف بكشانند. بر گرده‌ي آنان سوار شوند و سلطه پيدا كنند، دروغ مي‌گويند كه دم از آزادي و حقوق بشر مي‌زنند. آزادي بيان و توهين به مقدسات يك ميليارد و پانصد ميليون مسلمان مي‌كنند؛ آن هم تحت نام آزادي بيان!


وي با اشاره به بحث هولوكاست تاكيد كرد: شما اگر آزادي بيان را قبول داريد بايد ديد كه بر سر موضوع هولوكاست چه اسطوره‌اي توسط صهيونيست ساخته شده است براي آنكه جنايت بزرگي را كه صهيونيست‌ها و اسرائيل بر ملت فلسطين مي‌كنند سرپوش گذارند. اگر شما آزادي بيان را قبول داريد و تحت آن براي توهين به پيامبر عظيم‌الشان اسلام مجوز صادر مي‌كنيد چطور است كه وقتي دانشمند بزرگ آلماني با اسناد و مدارك علمي مساله‌ي هولوكاست را رد مي‌كند او را محاكمه مي‌كنيد؟ اگر آزادي بيان است اجازه بدهيد بيان كند. چرا اساتيد دانشگاهي كه مخالف اين تفكر شما هستند ممنوع‌الخروج شده‌اند؟ براي اينكه مي‌خواهند بيايند به ايران و كشورهاي ديگر اسناد و مدارك‌شان را راجع به دروغ تاريخي شما بيان كنند و پرده از چهره‌ي كثيف استكبار جهاني بردارند.


محتشمي‌پور افزود: اگر كشوري و رييس دولتي بگويد هولوكاست يا دروغ يا راست است، كساني كه اين جنايت‌ها را كرده‌اند خودشان بايد تاوان آن را بدهند، چرا جنجال جهاني پيدا مي‌كند، چرا فريادتان بلند مي‌شود؟ چرا دروغ مي‌گوييد كه به آزادي بيان معتقديد؟ همه‌ي شما در يك جبهه‌ي بزرگ صليبي و صهيونيستي در مقابل امت اسلامي و مستضعفين قرار گرفته‌ايد. شما حتي به مسيحيت واقعي هم ايمان و اعتقاد نداريد. امروز چرا دنياي غرب سكوت كرده است، در حالي كه اسرائيل تصميم گرفته كه مسجد الاقصي را تخريب كند. قدس شريف و مسجدالاقصي تنها براي مسلمانان نيست، تمام آثار فرهنگي اسلام و مسيحيت در آنجا جمع شده است. يهوديت و صهيونيست‌ها چون هيچ اثري از آثار فرهنگي يهود در فلسطين پيدا نمي‌كنند همه‌ي آثار انساني را از بين مي‌برند تا با خودشان مساوي شوند. حتي قبرستان‌هاي هزار و دو هزار ساله‌ي مسلمانان و مسيحيان را تخريب مي‌كنند. چرا وقتي يك اثر فرهنگي بودا در افغانستان تخريب مي‌شود همه‌ي دنيا فريادشان بلند مي‌شود اما آثار اديان توحيدي در فلسطين از بين مي‌رود دم برنمي‌آوريد و سكوت مي‌كنيد؟


وي افزود: استكبار جهاني يك بار پشت سر سلمان رشدي قرار گرفت و به پيامبر توهين كرد. امام(ره) آن زمان بسيار عزتمندانه به آن انتقاد كرد و همه‌ي جهان اسلام پشت سر امام قرار گرفتند. آنجا اروپا شكست خورد و سفراي خود را از ايران فراخواند. جمهوري اسلامي ايران گفت ما به رابطه با غرب نياز نداريم و نه از رابطه‌ي با غرب خوشحال مي‌شويم و نه از قطع رابطه با غرب ناراحت مي‌شويم. تمامي سفراي ايران به ايران فراخوانده شدند، غربيان دست پاچه شدند و گفتند ما نمي‌خواهيم با ايران قطع رابطه كنيم.


محتشمي‌پور ادامه داد: امروز هم مقام معظم رهبري در برابر اين توهين بزرگ اعتراض بزرگي كردند. دولت جمهوري اسلامي ايران هم با قدرت و قوت مي‌خواهد در دفاع از پيامبر به صحنه وارد شود. بحمدالله رييس جمهور هم اعلام موضع كرده‌اند. بايد در دنياي اسلام آتشفشاني از توانمندي‌هاي مسلمان به وجود آيد تا استكبار جهاني از كرده‌ي خود پشيمان شود.


وي اظهار داشت: ملت‌هاي كشورهاي غير اسلامي غير از دولت‌هايشان هستند، مخالفند و در ميان يهوديان خيل وسيعي از يهوديان هستند كه ضد صهيونيسم هستند و رسما به جنايات اسرائيل و اقداماتش انتقاد كرده‌اند؛ در ميان مسيحيان هم همين‌طور.


محتشمي‌پور گفت: امروز ما با مذاكره و گفت‌وگو راه به جايي نمي‌بريم، همانطور كه پنجاه سال ساف و رهبري آن مذاكره با اسرائيل را در پيش گرفتند اما به جايي نرسيدند. در حالي كه پنج سال مقاومت در برابر اشغالگران، آمريكا و اسرائيل، حماس را به اوج رساند و امتيازات بسيار وسيعي در فلسطين كسب شد. تنها زبان قدرت مي‌تواند دشمن را به خاك ذلت بكشاند. قريب به سه سال است در رابطه با انرژي هسته‌يي مذاكرات ما به طول كشيده است، قول و قرار و وعده تمامش دروغ است، قدرت‌هاي كفر و شرك قابل گفت‌وگو نيستند، در طول تاريخ هم اين امر را ثابت كرده‌اند.


محتشمي‌پور ادامه داد: تنها قدرت توفنده‌ي اسلام است كه مي‌تواند دشمن را به عقب‌نشيني وادار كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت: امام حسين(ع) درس عزت را به همه‌ي مسلمان‌ها آموخت. بايد دسته‌هاي سينه‌زني و عزاداري ما از حالت سنتي مانند قبل از پيروزي انقلاب خارج شود و حالت حماسي و عاشورايي به خود بگيرد و از پيامبر و ارزش‌ها و توحيد و خدا دفاع كند، صرف عزاداري كفايت نمي‌كند. عزاداري‌اي مطلوب اهل بيت و اسلام است كه در اين حماسه و شجاعت و مقابله با ظلم و ستم باشد. امام حسين(ع) اگر امروز زنده بود مبارزه مي‌كرد.


محتشمي‌پور تصريح كرد: درخواستم از دولت جمهوري اسلامي ايران اين است كه با قدرت در عرصه‌هاي بين‌المللي ظاهر شود و در مقابل قدرتمندان بايستد و حرفش را با استدلال و منطق ابتدائا و با قدرت انتهائا بزند. ملت‌ها پشتوانه‌ي اسلام و دين خود هستند، ما ملت مسلمان و شيعي بايد در حمايت از اسلام و دينمان در عاشوراي حسيني اثبات كنيم كه ياران حسين (ع) هستيم.


دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي در تجمع اعتراض به اهانت به ساحت پيامبر مكرم اسلام(ص)، گفت: ما در انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران به نمايندگي از هزاران دانشجوي غيور ايراني، ضمن محكوم كردن اين عمل وقيحانه‌ي غرب، آن را توطئه‌اي حساب شده مي‌دانيم.


به گزارش خبرنگار سياسي ايسنا، «حسام‌الدين علامه» افزود: كشورهاي مختلف به صورت مستمر و پشت سر هم اين اهانت را تكرار كردند. گسترش روزافزون تفكر اسلامي و دين رحماني در تمامي جهان به ويژه كشورهاي اروپايي، غرب را به وحشت درآورده و مانند غريقي كه به هر چيزي چنگ مي‌زند در حال دست و پا زدن براي نابودي تفكر اسلام است، ولي مطمئنا جز نابودي تفكر سكولاريستي و اومانيستي چيزي عايدش نخواهد شد. اينها از جنگ تمدن‌ها مي‌گويند اما چون نمي‌توانند مقابله كنند جز توهين و اهانت كار ديگري نمي‌كنند.


علامه ادامه داد: امروز بيش از هر زمان ديگري مشخص شد كه كرامت انساني‌اي كه از تفكر اسلامي برمي‌آيد با تفكر اومانيستي فرق دارد. ما نمي‌خواهيم دانش بشري را انكار كنيم اما در تفكر اينها تحت نام آزادي، هجوم به مقدسات و توهين به آنها آزاد است اما حداقل آزادي فردي در كشور فرانسه در مورد حجاب ممنوع شمرده مي‌شود.


اين فعال دانشجويي گفت: خبرگزاري‌هاي المنار، شبكه‌ي سحر و خبرگزاري ايسنا در كشورهاي اروپايي و آمريكايي ممنوع مي‌شوند، آنها هم در آزادي‌هايشان محدوديت دارند. در مسابقات ورزشي اجازه نمي‌دهند تيم ايران با آنها بازي كند، چه‌طور انتظار دارند ديانت ما در زندگي‌مان دخالت داده نشود؟ به پيامبر رحمت، آن‌چه را كه خود مستحقش بودند نسبت دادند.


دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي گفت: ما معتقديم آزادي بيان و عمل بدون هيچ نوع محدوديتي مساوي نفي قانون است و بخش عمده‌ي هر سيستم حقوقي و اخلاقي، تعيين حدود رفتار انسان‌هاست و در جامعه‌ي اسلامي حق افراد يعني مال، جان و آبرو و حق جامعه يعني مصالح ملي و حق الله يعني خدشه در متقن ضروريات ديني و يا توهين به مقدسات جايز نيست.

Copyright: gooya.com 2016