شنبه 13 اسفند 1384

سخنگوي شوراي نگهبان: وضعيت بسيار سختي در خصوص بررسي لايحه بودجه براي ما ايجاد شده است، ايلنا

شوراي نگهبان در بررسي مصوبات غير از موارد حكم حكومتي، نظر خود را اعمال مي‌‏كند


تهران- خبرگزاري كار ايران

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: وضعيت بسيار سختي در خصوص بررسي لايحه بودجه سال 85 براي ما ايجاد شده است اما اميدواريم اگر لايحه بودجه به دست ما برسد، تا پايان سال و در چندين نوبت آن را بررسي مي‌‏كنيم و آن را براي اجرا به مجلس شوراي اسلامي اعلام مي‌‏كنيم.

به گزارش "ايلنا"، عباسعلي كدخدايي در جلسه مطبوعاتي هفتگي خود با خبرنگاران رسانه‌‏هاي داخلي با بيان اينكه شوراي نگهبان در مورد لايحه بودجه و بررسي آن و همچنين مدت زمان اندك براي اعلام نظر در خصوص آن مورد بي‌‏مهري قرار گرفته است، گفت: شوراي نگهبان از ابتداي ارايه لايحه بودجه به مجلس، اين بودجه را به صورت غيررسمي بررسي كرده است و اكنون زمان بررسي تبصره‌‏ها و جزييات لايحه بودجه مجلس است كه شوراي نگهبان همچنان تبصره‌‏هاي مصوب مجلس را به صورت غيررسمي مورد بررسي قرار خواهد داد تا از جريان بررسي لايحه بودجه عقب نماند.
سخنگوي شوراي نگهبان در ادامه پاسخ به پرسش‌‏هاي خبرنگاران با ابراز گلايه از عملكرد برخي نشريات پيرامون انتشار سخنان وي در خصوص عدم حضور افراد غيرمجتهد در مجلس خبرگان رهبري، گفت: پاسخي كه در جلسه قبلي در مورد اين مساله داده‌‏ام، كفايت مي‌‏كند و بحث بيشتر مستلزم يك بحث كارشناسي است.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا فقهاي شوراي نگهبان در بررسي مصوبات، نظرات فقهي ولي فقيه را اعمال مي‌‏كنند يا نظرات خودشان را، گفت: در حالت عادي فقهاي شوراي نگهبان نظرات خودشان را در بررسي مصوبات و اعلام نظر اعمال مي‌‏كنند اما اگر نظر حكومتي باشد، فقها به طور قطع نظر حكومتي ولي فقيه را اعمال خواهند كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كدخدايي با اشاره به اينكه شوراي نگهبان مجامع فقهي مشورتي متعددي را دارد، گفت: شوراي نگهبان به جز جلسات بررسي مصوبات مجلس، جلسات مشورتي متعددي را با فقهاي ديگر دارد يا فقها نظرات خود را براي شوراي نهگبان ارسال مي‌‏كنند، اگر چه تبعيت از اين نظرات براي شوراي نگهبان الزامي نيست.
وي همچنين در خصوص اظهارات دبير شوراي نگهبان در خصوص خارج شدن برخي نمايندگان از مسير نمايندگي، با بيان اينكه برداشت‌‏هاي ناصحيحي از سخنان جنتي صورت گرفته است، گفت: سخنان جنتي با اشاره به سخنان حضرت امام(ره) بوده است.
كدخدايي افزود: آقاي جنتي گفته‌‏اند كه اگر نماينده‌‏اي به مجلس رفت و مسيرش عوض شد، اين نماينده مردم نيست و اين را نيز امام(ره) فرموده‌‏اند بنابراين آقاي جنتي در اين سخنان اشاره به فرمايشات حضرت امام(ره) داشته‌‏اند.

Copyright: gooya.com 2016