سه شنبه 23 اسفند 1384

غلامحسين مظفري، نماينده نيشابور و علي احمدي نماينده ممسني در اعتراض به شيوه برنامه‌نويسي و بودجه‌ريزي استعفا دادند، ايرانيوز و ايسنا

دونماينده مجلس هفتم استعفا كردند

دو نماينده مجلس هفتم در اعتراض به عملكرد كميسيون تلفيق استعفا كردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري ايرانيوز غلامحسين مظفري نماينده نيشابور و علي احمدي نماينده ممسني در اعتراض به آنچه كه عملكرد كميسيون تلفيق ناميده مي شود استعفاي خود را تقديم هيات رييسه مجلس كردند.

اين در حاليست كه حجت الاسلام ابوترابي عضو هيات رييسه از رسيدن اين استعفا ها به هيات رييسه اعلام بي اطلاعي كرده بود اما ساير منابع پارلماني اين خبر را تاييد كردند.
هچنين مظفري در گفت و گو با ايرانيوز ضمن تاييد اين مطلب گفت دليل استعفاي ما اعتراض به عملكرد كميسيون تلفيق خصوصا در رابطه با نحوه تخصيص رديف ها به مناطق و شهرستان ها است.

مظفري توضيح بيشتر در اين رابطه را به آينده موكول كرد.

متن استعفاي مظفري كه به هيات‌ رييسه‌ تقديم شده‌ به شرح ذيل است :

با عنايت به ماده 92 آئين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي و از آنجائيكه احساس مي‌نمايم امكان نمايندگي واقعي از طرف مردم با توجه به شرايط و نحوه تصميم گيري‌ها در مجلس شوراي اسلامي مخصوصاً بحث بودجه( از جمله جلسه مورخ 22/12/84 كميسيون تلفيق) براي اينجانب فراهم نمي‌باشد. بدينوسيله ضمن احترام به ملت بزرگ ايران استعفا خود را از سمت نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي اعلام مي‌دارم.

لطفاً دستور فرمائيد مطابق آئين نامه اقدام لازم انجام پذيرد. آروزي توفيق براي همه خدمتگزاران واقعي به مردم و سربلندي ايران عزيز را از درگاه خداوند متعال خواهانيم.
------------------------------

ايسنا:


مظفري:
مي‌خواهم در اين شيوه‌ي توزيع منابع كشور كه ملت و مملكت را بيچاره كرده دخيل نباشم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

غلامحسين مظفري، عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس و نماينده‌ي مردم نيشابور در خانه‌ي ملت از تقديم استعفاء خود به رييس مجلس خبر داد.

نماينده نيشابور در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در خصوص علت تقديم استعفاي خود گفت: معتقدم اين شيوه برنامه‌نويسي و بودجه‌ريزي به نفع و مصلحت كشور نيست، لذا مي‌خواهم در اين شيوه‌ي توزيع منابع كه ملت و مملكت را بيچاره كرده دخيل نباشم.

وي همچنين به نحوه‌ي تخصيص برخي منابع در جلسه‌ي شب گذشته‌ي كميسيون تلفيق اشاره كرد و گفت: برخي درآمدهايي كه واقعا وصول‌نشدني است تحت عناوين مختلف وارد سيستم شده و بعد براي آن هزينه‌هاي قطعي جاري پيش‌بيني مي‌كنيم.

به گفته‌ي وي اين روند، روند بسيار نامطلوبي است كه اگر ادامه يابد به نفع كشور و حقوق مردم نخواهد بود.

عضو كميسيون تلفيق با بيان اينكه احساس مي‌كنم ظلم آشكاري به كشور شده است، اين مسأله را حتي از بسياري از مسائل مبتلا به جامعه در بخش اجتماعي حساس‌تر خواند و گفت: در اين لايحه در وقت بسيار فشرده‌اي پيشنهادات را مطرح كردند و آخر، كار را به جايي رساندند كه در آخرين شب و آخرين لحظات هر كاري كه مي‌خواهند انجام دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي با بسيار ناپسند خواندن اين شيوه به نحوه‌ي رأي‌گيري در مورد حدود هشت پيشنهاد در جلسه‌ي شب گذدشته‌ توسط باهنر انتقاد كرد و گفت: حدود 40، 50 نفر در كميسيون تلفيق به نمايندگي از 70 ميليون نفر تصميم مي‌گيريم، اين ظلم است كه فقط بخواهيم خواست 4 نفر آدم را تأمين كنيم تا از ما تشكر كنند.

وي در اين راستا بر لزوم هدف قرار دادن منافع ملي تأكيد كرد.

Copyright: gooya.com 2016