یکشنبه 14 اسفند 1384

احمدي نژاد: بودجه پيشنهادي دولت ضد تورم است، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۲/۱۴‬

رييس جمهوري لايحه بودجه پيشنهادي بودجه سال آينده به مجلس را تورم زا ندانست و تاكيد كرد: اتفاقا بودجه پيشنهادي براي سال آينده ضد تورم است و در جهت تحرك بسيار بالاي اقتصادي و ايجاد اشتغال تنظيم شده است.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، "محمود احمدي نژاد" كه روز يكشنبه پس از ديدار با اعضاي شوراي مركزي كميته امداد امام خميني، با خبرنگاران سخن مي‌گفت، اين سخنان را در پاسخ به سوالي درخصوص روند تصويب لايحه بودجه دولت درمجلس و اظهارنظر برخي نمايندگان درخصوص تورم زابودن بودجه پيشنهادي دولت عنوان كرد.

احمدي نژاد تصريح كرد: از ديد ما بودجه يك مجموعه منسجم است، تمام زواياي مورد نياز در آن ديده شده و براساس برنامه چهارم و جهت گيريها و چشم انداز ‪ ۲۰‬ساله تنظيم شده و مطلقا تورم زا نيست.

رييس جمهوري با اشاره به اينكه، اميدوارم دوستان توجه كنند كه فرصت ها درحال گذر است، گفت: ديگران فعال هستند و منتظر مانمي‌مانند كه ما با هر نگاه و استدلالي جلوي تحرك در كشور را بگيريم.

احمدي نژاد ادامه داد: هميشه اختلاف نظرها براي اين بود كه بودجه عمراني را افزايش دهند و بودجه جاري دولت را كاهش دهند، اما براي اولين بار برعكس شده است.

رييس جمهوري اظهار داشت: حال كه ما بودجه مصرفي و هزينه‌هاي جاري را داوطلبانه كاهش و بودجه عمراني را افزايش داده‌ايم، بدنبال كاهش بودجه عمراني و افزايش بودجه جاري هستند.

احمدي نژاد باذكر اين نكته كه حتما استدلال‌هايي پشت اين تصميم است، گفت: باور ما اين است كه اين به نفع كشور نيست و من بعنوان كسي كه مردم به اواعتماد كرده‌اند و برنامه‌هايي را اعلام كرده‌ام، اعلام مي‌كنم كه بدنبال اجراي برنامه‌ها و تعهدات خود به ملت هستم.

رييس جمهوري افزود:ما به مردم قول داده‌ايم كه از جانمان مايه بگذاريم و به لطف خدا تاكنون نيز اين كار را كرده‌ايم، دولت سختي‌ها را به خود تحمل كرده و در همه جاي كشور حضور دارد .

احمدي نژاد تاكيد كرد: ما مي‌خواهيم ‪ ۱۲‬ماه سال را كار كنيم و نمي خواهيم چهار ماه كار كنيم و هشت ماه بيكار باشيم.

رييس جمهوري افزود:من دغدغه بعضي از دوستان را درك مي‌كنم اما راه حل آن اين نيست كه بودجه‌هاي عمراني ملي دولت را كه در واقع تحرك اصلي اقتصادي و اشتغالي دولت است، كم كنيم و هزينه جاري بكنيم.

احمدي نژادادامه داد:دولت خودش داوطلبانه و براي اولين بار هزينه‌هاي جاري خود را كم كرده و هزينه‌هاي مصرفي خود را‪ ۲۰‬درصد كاهش داده است، زيرا معتقديم خيلي از اينهزينه‌ها نبايد بشود.

رييس جمهوري خاطرنشان كرد: مابايد براي مردم كار كنيم و احمدي نژادي كه حقوق مي‌گيرد بايد بتواند در ماهها ميلياردها تومان براي مردم كاركند، اگر كمتر از چيزي كه حقوق مي‌گيريم، كار كنيم، مملكت عقب مي‌افتد.

احمدي نژاد افزود: كاركنان دولت پول مي‌گيرند كه كار كنند و كار اين است كه سد بسازيم ، بند ، پالايشگاه ، فرودگاه ، و شبكه‌ها را بسازيم تا مردم بتوانند فعاليتهاي اقتصادي خود را انجام دهند.

رييس جمهوري در ادامه گفت و گوي خود با خبرنگاران در خصوص روند بررسي لايحه بودجه در مجلس گفت: طرحهاي نيمه‌تمام، جز هزينه و تحميل تورم، سودي براي ما ندارد. دولت مصصم است در كوتاه‌ترين مدت نسبت به تكميل طرح- هاي نيمه‌تمام اقدام كند.

احمدي نژاد افزود: معتقديم كه ظرفيتهاي كار و تلاش در كشور ما خيلي بيشتر از وضع موجود است. ما منابع غني و باارزش فراواني در كشور داريم كه مي توانيم با استفاده مطلوب از اين منابع، كشور را بسازيم.

رييس جمهوري خاطرنشان كرد: دولت آماده است كه با تلاش شبانه‌روزي، طرح- هاي نيمه‌تمام را تكميل كند زيرا پذيرفتني نيست كه دهها سال سرمايه، هزينه شود و سودي به اقتصاد كشور بازنگردد.

احمدي نژاد ادامه داد: دولتي كه مديران آن بطور متوسط بالاي ‪ ۱۶‬ساعت در روز كار مي‌كنند، خود را آماده كرده است و مي‌تواند همه اين طرحها را در دو يا سه سال به اتمام برساند.

رييس جمهوري با اشاره به اينكه ما در زمان حاضر فقط از ‪ ۳۰‬درصد توان داخلي خود استفاده مي‌كنيم، اظهار داشت: جامعه مهندسين و متخصصين كشور و تشكلهاي فني و مهندسي ما قادر هستند اين طرحها را تكميل كنند و اگر دولت از آنها حمايت و پشتيباني كند، مي‌توانند بطور كامل فعال شوند و خلاء‌ها را پر كنند.

احمدي نژاد از "اشتغالزايي" بعنوان يكي ديگر از ديدگاههاي دولت در لايحه بودجه پيشنهادي نام برد و گفت: طرحهاي عمراني كه در بودجه سال آينده توجه شد، بخشي از اشتغالزايي را تامين مي‌كند و اين طرحها بعد از بهره- برداري نيز مشاغل جديد ايجاد خواهند كرد.

وي اظهار داشت: ما مشاغل زود بازده را پيش بيني كرده‌ايم زيرا معتقديم اگر مي‌خواهيم در اقتصاد تعادل ايجاد كنيم و تمام ظرفيتهاي اقتصادي در همه مناطق كشور فعال شود بايد از طرحهاي كوچك اشتغالزاي زود بازده حمايت كنيم كه اين طرحها دارو و درمان اقتصاد بيمار كشور ما است.

رييس جمهوري با اشاره به بيكاري استعدادهاي تحصيل كرده كشور گفت:
راه‌حل امروز براي حل مشكل بيكاري، فعال شدن بنگاههاي توليدي و اقتصادي زود بازده است كه براي حمايت از آنها پرداخت يارانه در بودجه سال آينده پيش بيني شده است.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد: رقم اعتبارات عمراني در بودجه سال آينده با احتياط پيش بيني شده و ظرفيت كشور بيش از آن است و اعتقاد داريم كه رقم‌هاي پيش بيني شده جذب مي‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس جمهوري افزود: اگر ما اعتبارات عمراني را كاهش دهيم، فرصتها را گرفته‌ايم و اشتغال را از بين برده‌ايم و انتظار من از نمايندگان مجلس اين است كه با اين نگاه به لايحه بودجه و بويژه اعتبارات عمراني در لايحه بودجه توجه كنند. مهار تورم راهكارهاي ديگري دارد و اگر توليد راه بيافتد و طرحها تكميل شود ماهيت ضد تورمي دارد.

احمدي نژاد همچنين به سرمايه‌هاي ايران در خارج از كشور اشاره كرد و گفت: منابع ما در كشورهاي خارجي است كه سود چنداني به ما نمي‌دهند و در اقتصاد ما منعكس نمي‌شوند.

رييس جمهوري افزود: ما بايد با استفاده از اين منابع مالي خارجي، طرحهاي نيمه‌تمام را تكميل كنيم و اقتصاد كشور را رونق دهيم. اگر بخواهيم به همين روش پيش برويم ‪ ۱۰‬سال بعد طرحها تمام مي‌شود و اين در حالي است كه از عمر طرحهاي فعال كشور ‪ ۱۰‬سال گذشته است.

احمدي نژاد اظهار داشت: نبايد از ترس اينكه ممكن است تورم پيدا شود، پول خود را در كشورهاي ديگر بگذاريم تا آنها بهره آن را ببرند و وقتي بخواهيم از آنها وام بگيريم، با هزار منت، يك چهلم چيزي كه داريم به ما وام بدهند! اين منطقي نيست.

رييس جمهوري افزود: بعنوان نمونه درصنعت نفت، ديگران دارند از ما جلو مي زنند، در حالي كه ظرفيتهاي صنعت نفت ما به مراتب بيشتر از همه منطقه است و ما مي‌توانيم با استفاده از سرمايه‌هايمان در اين حوزه، خود را بيشتر مطرح كنيم.

احمدي نژاد تاكيد كرد: به فرض اينكه طرح جديدي آغاز نشود، دولت موظف است در مدت باقيمانده از دوره فعاليتش، طرحهاي نيمه تمام را كامل كند تا مردم از منافع آن بهره‌مند شوند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي نژاد: بودجه پيشنهادي دولت ضد تورم است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016