چهارشنبه 24 اسفند 1384

سعيد ابوطالب: سفارت انگليس در ايران كاري جز جاسوسي ندارد، ايلنا

- شوراي‌‏امنيت نمي‌‏تواند مجلس را مجبور به تصويب پروتكل‌‏الحاقي كند

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: شوراي‌‏امنيت حق ندارد مجلس شوراي اسلامي را مجبور به تصويب پروتكل‌‏الحاقي كند.

"سعيد ابوطالب" در گفت‌‏وگو با خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا) در رابطه با پيش‌‏نويس قطعنامه آمريكا, انگليس و فرانسه مبني بر تعليق تمامي فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي و تصويب اجباري پروتكل الحاقي توسط مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس به منافع ملي كشور توجه مي‌‏كند و نه به منافع كشورهاي ديگر و شوراي‌‏امنيت حق ندارد مجلس را مجبور به تصويب مسأله‌‏اي كند.
وي ادامه داد: اتفاقاتي كه در فرايند پرونده هسته‌‏اي ايران رخ داد يك روال حقوقي نيست و اين فرايند طبق اصول حقوق بين‌‏الملل پذيرفته نيست و آنها نمي‌‏توانند مجلس را مجبور به تصويب اجباري پروتكل‌‏الحاقي كنند.
اين نماينده مجلس هفتم با بيان اينكه روال پرونده هسته‌‏اي ايران سياسي شده است، گفت: كشورهاي استعماري مي‌‏خواهند ايران را از حق طبيعي و مسلم خود محروم كند كه هيچ وجه مشروع و قانوني در آن ديده نمي‌‏شود.
وي ادامه داد: مجلس و همه نظام بر حفظ منافع مردم متفق‌‏القول هستند و من تفاوتي بين دولت و مجلس و بقيه اركان نظام نمي‌‏بينيم و فكر نمي‌‏كنم به هيچ قيمتي مردم دست از حق مسلم خود بكشند.
عضو كميسيون فرهنگي با بيان اينكه از عملكرد فرانسه در تصويب چنين پيش‌‏نويسي متعجب هستيم، گفت: فرانسه منافع بسياري در داخل كشور ايران دارد و لذا از پيش‌‏قدم‌‏شدن اين كشور براي چنين رفتار غير حقوقي و غير منطقي متعجب هستيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: سفارت انگليس در ايران، كاري غير از جاسوسي ندارد و اين جاسوسي‌‏ها شامل جاسوسي‌‏هاي سياسي, فرهنگي, اقتصادي و نظامي است و با توجه به سابقه استعماري اين كشور، دليلي براي ماندن سفير انگليس در ايران وجود ندارد و حتماً بايد سفارت انگليس را در تهران سال‌‏ها پيش تعطيل مي‌‏كرديم.
ابوطالب تصريح كرد: هر روزي كه سفارت انگليس باز است فقط ما هستيم كه متضرر خواهيم شد و رابطه با اين كشور منفعتي براي ما نخواهد داشت ولي در قبال فرانسه بايد منتظر اقدامات بعدي اين كشور بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سعيد ابوطالب: سفارت انگليس در ايران كاري جز جاسوسي ندارد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016