چهارشنبه 24 اسفند 1384

مشاور وزير امور خارجه: اگر تحريم شويم، ۲۰۰ هزار آلماني بيكار مي‌شوند، ايران به تصميمات شوراي امنيت تن نخواهد داد، ايرانيوز

همزمان با اظهارات حميدرضا آصفي مبني بر كنار گذاشتن طرح پيشنهادي روسيه، معاون راهبردي شوراي عالي امنيت ملي كشورمان به مسكو رفت تا بار ديگر با روس‌ها مذاكره كند، بنابراين من در مقابل اين اظهارات ناپخته نمي‌دانم چه بگويم.


دكتر جواد منصوري مشاور وزير امور خارجه، در گفت و گو با خبرگزاري ايرانيوز، با اشاره به دور جديد مذاكرات ايران و روسيه در مسكو، اظهار داشت: ما هرگز باب مذاكره را نمي‌بنديم و مواضع خود را به صورت جدي دنبال مي‌كنيم. در حقيقت مطابق فرامين مقام معظم رهبري هم مذاكره مي‌كنيم و هم عقب‌نشيني نمي‌كنيم.

وي برآينده و نتيجه مذاكرات چند باره با روس‌ها را تعديل مواضع شوراي امنيت دانست و افزود: احتمالاً در نتيجه همگرايي ايران، روسيه و چين، شوراي امنيت نتواند تصميم حادي بر عليه كشورمان اتخاذ كند و در اين ميان آنچه كه برخي مي‌گويند، تراز مثبت تجاري چين نسبت به آمريكا در مراودات اقتصادي اين كشور با ايالات متحده باعث خواهد شد كه در مقابل قطعنامه تندي بر عليه ايران ايستادگي نكند نيز نادرست است، چرا كه همه منافع كشورها عدد و رقم نيست و چين يقيناً با توجه به موقعيت جغرافيايي ايران، و مسايل ديگر، همه منافع كوتاه مدت و بلند مدت خود را در گروه آمريكا نخواهد گذاشت و در موقع لزوم، دست به مقايسه منافع خواهد زد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دكتر منصوري مثال ديگري نيز زد و گفت: آلماني‌ها هم كه حجم مبادلاتشان با ايران در مقايسه با بسياري از كشورهاي ديگر بسيار ناچيز است،‌به طور جدي نگران اعمال تحريم‌ها عليه ايران هستند و مي‌دانند اگر تحريم‌ها عليه ايران اجرا شود، 200 هزار آلماني بيكار خواهند شد.

مشاور وزير امور خارجه در پايان تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران قاعدتاً به تصميمات شوراي امنيت تن نخواهد داد.

او گفت: البته ممكن است شوراي امنيت حكم آژانس را بپذيرد كه در آن صورت شرايط تغيير خواهد كرد. اما بايد بدانيم كه همه واقعيت‌هاي جهان در احكام و سخنان غرب نيست.

Copyright: gooya.com 2016