چهارشنبه 16 فروردین 1385

محمد سلامتي: ايران برگ‌هاي برنده‌ي زيادي در اختيار دارد، ايسنا

*بحث مذاكره يا عدم مذاكره با آمريكا، بايد براساس منافع ملي ارزيابي شود

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران، تصريح كرد: مذاكره و عدم مذاكره با آمريكا جنبه‌ي ايدئولوژيك ندارد كه برخي به آن چنين جنبه‌اي داده‌اند.


محمد سلامتي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با بيان اين مطلب افزود: هر اقدامي كه منافع ملي و امنيت ملي كشور را تامين كند پسنديده است.


وي تاكيد كرد: به بحث مذاكره يا عدم مذاكره با آمريكا نبايد جنبه‌ي ايدئولوژيك بدهيم، بلكه بايد صرفا بر اساس منافع ملي آن را ارزيابي كنيم و در شرايط فعلي از آن‌جا كه آمريكا قدرت مهمي در كشورهاي همسايه‌ي ايران از جمله عراق، افغانستان به شمار مي‌آيد و در كشورهاي حوزه‌ي خليج فارس نيز حضور نظامي دارد ما بايد در بحث و مذاكره با اين كشور به منافع ملي توجه داشته باشيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران افزود: گاهي مذاكره با آمريكا تاثير سرنوشت‌سازي بر كشورهاي همسايه ايران از جمله عراق و افغانستان دارد كه براي منافع و امنيت ملي ما نيز مهم است. بر اين اساس در شرايط فعلي مذاكره با آمريكا اشكالي ندارد، زيرا پي‌گيري منافع ملي ايران كه تحت تاثير حركت‌هاي ماجراجويانه آمريكا قرار گرفته در سايه‌ي عدم تعامل با امريكا موجب سواستفاده كشورهايي نظير انگلستان شده است.


وي هم‌چنين درباره‌ي امكان امتيازگيري ايران از آمريكا، گفت: مساله‌ي مذاكره بين دو كشور و دولت كه در موضوعي خاص ذينفع هستند به توان مذاكره كنندگان و برگ‌هاي برنده‌ي يك كشور بستگي دارد. در حال حاضر ايران برگ‌هاي برنده‌ي زيادي در اختيار دارد. لذا چنانچه مذاكره كنندگان بر اساس منافع ملي و برگ‌هاي برنده‌اي كه در اختيار دارند حركت كنند قطعا مذاكره‌ي روز شنبه به نفع ما تمام مي‌شود.


سلامتي در عين حال درباره‌ي غيبت ديگر گروه‌هاي ذينفع در مساله‌ي عراق در اين مذاكره نيز اظهار داشت: آن‌ها مي‌توانند به پيشنهاد ايران در اين مذاكره حضور داشته باشند و اين به تشخيص طرف‌هاي مذاكره مربوط مي‌شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمد سلامتي: ايران برگ‌هاي برنده‌ي زيادي در اختيار دارد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016