دوشنبه 21 ارديبهشت 1383

اكران فيلم مارمولك در تبريز ممنوع شد، دو گزارش از پيمان پاک مهر

تبريز نيوز: سرويس سياسي : نمايش فيلم مارمولك به كارگرداني، كمال تبريزى در سينماهاي شهر تبريز از روز يكشنبه ممنوع شد.

يك منبع موثق , با اعلام اين خبر به خبرنگار تبريز نيوز گفت : در كمتر از ۲۴ ساعت كه پرده اصلي فيلم "مارمولك" از سر درب سينماهاي قدس و ۲۹ بهمن تبريز ربوده و به آتش كشيده شده بود اكران اين فيلم ممنوع شد .
-----------------------------------------------------

تراكت هاي اصلي "مارمولك " در تبريز ربوده و به آتش كشيده شد

تبريز نيوز: سرويس اجتماعي :تراكت هاي اصلي فيلم در حال اكران مارمولك در تبريز شب گذشته ربوده و در برابر اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان شرقي به آتش كشيده شد.

در حاليكه يك هفته از اكران فيلم مارمولك در دو سينماي قدس و ۲۹ بهمن تبريز مي گذشت , افراد ناشناسي تراكت هاي اصلي ! سر در اين دو سينما را با خشونت از جا كنده و با خود بردند.

برخي از كاركنان اين دو سينما مي گويند , در نيمه هاي شب تراكت هاي اصلي مارمولك از جا كنده شده بود . صبح امروز هم از اداره اماكن و اطلاعات نيروي انتظامي تبريز افرادي جهت بررسي به سينما آمده و گزارشاتي تهيه كردند .

يك فرد آگاه در بيت " آيت الله مجتهد شبستري " , امام جمعه تبريز طي گفتگوي تلفني به خبرنگار تبريز نيوز گفت : آيت الله مجتهد شبستري امام جمعه تبريز , در اعتراض به اكران فيلم مارمولك مديركل ارشاد و معاون سينمايي ايشان را به دفتر خود احضار و از آن ها خواستند از ادامه اكران فيلم جلوگيري كنند .

اين فرد مطلع كه خود را " محمودي " , ناميد در ادامه گفت : بدنبال انتقال اعتراضاتي كه برخي از روحانيون شهر نسبت به اكران فيلم داشتند آيت الله شبستري هم در واكنش به درخواست روحانيون مديركل ارشاد را احضار نموده بود .

" محمودي " افزود : تاكنون بجز چند تلفن اعتراضي , بيانبه يا درخواست جمعي براي جلوگيري از اكران فيلم به دفتر بيت واصل نشده است .

" سرهنگ جلالي" , فرمانده نيروي انتظامي منطقه تبريز , با تاييد بخشي از خبر به خبرنگار تبريز نيوز گفت : هنوز گزارش رسمي به دست ما نرسيده است . وي از اراييه جزييات بيشتر خودداري كرد .

يك افسر پليس در كلانتري كه نخواست نامش فاش شود با تاييد اين خبر به خبرنگار ما گفت : افرادي ناشناس در شب شنبه مبادرت به كندن پرده تراكت هاي اصلي در سر درب اين دو سينما كرده و آن را با خود برده اند . وي از انگيزه افراد ناشناس اظهار بي اطلاعي نموده و مدعي شد تحقيقات لازم در حال انجام است .

" مارمولك " , مورد استقبال دانشجويان , جوانان و شهروندان تبريزي قرار گرفته به طوريكه رقم فروش بليط آن در يك هفته اخير به بيش از ۱۲ ميليون تومان رسيده است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

چهار دانشجو كه براي دومين بار به ديدن " مارمولك " آمده اند كه از ديدن پرده كنده شده سر درب سينما دلگير بودند, به خبرنگار ما گفتند , محافظه كاران بر خلاف وعده هاي انتخاباتي در صدد اعمال سياست هاي انقباظي هستند و پيش بيني مي شود از پس فضاهاي اجتماعي بسته تر شود . دانشجويان مدعي بودند , برخي دوباره فريب شعار هاي دروغين را خوردند .

آگاهان سياسي مدعي اند , چنين تحركات ايذايي از نشانه هاي پيروزي محافظه كاران در انتخابات مجلس است

پيمان پاك مهر – روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7451

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اكران فيلم مارمولك در تبريز ممنوع شد، دو گزارش از پيمان پاک مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016