پنجشنبه 24 ارديبهشت 1383

توضيحات وزير ارشاد درباره‌ "مارمولك"، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و هنر - سينما
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تصريح بر اين‌كه هميشه احتمال خطا وجود دارد و فيلم مارمولك نيز از چنين احتمالي دور نيست، تاكيد كرد: «شايعه‌ي جلوگيري از نمايش اين فيلم صحت ندارد و نمايش آن طبق مقررات و تا زمان پيش بيني شده هم‌چنان ادامه خواهد داشت.»
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) احمد مسجدجامعي در گفت‌وگويي ادامه داد: «فيلم مارمولك مجوز قانوني دارد و براي نمايش آن علاوه بر مسير متعارف قانوني، شخصيت‌هاي ديني، آشنا به مسايل فرهنگي آن را ديده و تاييد كرده‌اند.»
به گزارش ايسنا وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه چرا تا اين حد با فيلم مخالفت شد؟ گفت: «نمي‌دانم منظور از «تا اين حد» چيست، اگر مقصود ميزان زياد مخالفت است، بايد بگويم كه موافقين فيلم بيشتر از مخالفين آن هستند. بسياري از شخصيت‌هاي برجسته‌ي ديني و فرهنگي اين فيلم را ديده‌اند و با پيام اصلي آن كه دفاع از روحانيت است، موافقند.»
از مسجد جامعي پرسيده شد كه به نظر شما پس مشكل در كجاست؟ كه وي پاسخ داد: «ما نمي‌توانيم نسبت به بيان هنري مباني ديني و هويتي جامعه بي‌اعتنا باشيم. در عين حال بايد بپذيريم كه در اين زمينه نيز تجربه‌ي كافي نداريم. زبان هنر ويژگي‌هاي خاص خود را دارد و تلفيق اين زبان با ديگر حوزه ها نيازمند تجربه‌ي بسيار است. طبيعي است كه تا زمان رسيدن به نقطه‌ي آرماني راه طولاني داريم، ولي گريزي از پيمودن اين راه نيست، تنها راه رسيدن به اين نقطه ارتباط و گفت‌وگوست.»
به گزارش ايسنا وزير ارشاد در برابر اين سؤال كه آيا اين فيلم از نظر شما كاملا مورد تاييد است؟ به اين گونه سخنان خود را به پايان برد كه: « نه، به هر حال هميشه احتمال خطا وجود دارد و اين مورد نيز از چنين احتمالي دور نيست، ولي بايد پيام اصلي فيلم را مستقل از اين نكات مورد توجه قرار داد و برخي برخوردها عملا راه را بر معنايي مغاير با پيام و نيت اصلي سازندگان فيلم

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هموار كرد. براي نخستين بار بود كه پديد‌آورندگان اين فيلم بحث‌هاي بسياري با گروه‌هاي مختلف داشتند و اين نوع مباحث به روشن كردن مقصود اين فيلم كمك زيادي كرد. اگر رسانه‌ي ملي نيز به اين ميدان وارد مي‌شد، حتما در رفع سوء تفاهم‌ها موثر مي‌بود. به هر حال نگراني من اين است كه فضاي ايجاد شده، معنايي قلب شده را به فيلم نسبت دهد و اين جفايي است به جامعه‌ي وزارت ارشاد و جامعه‌ي هنري، چون من بر اين باورم كه جامعه‌ي هنري ما اعتقادي به توليد هنري ضد ديني ندارد و مصرم كه چنين توليداتي از ارشاد مجوز نخواهند گرفت و اگر در جامعه نيز چنين محصولاتي عرضه شود با بي‌اعتنايي مردم مواجه خواهند شد. استقبال از اين فيلم در شهرهاي مختلف كشور نشان مي‌دهد كه مردم جامعه‌ي ما پيام ديني و انساني از اين فيلم را دريافتند.»

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7591

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'توضيحات وزير ارشاد درباره‌ "مارمولك"، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016