يكشنبه 3 خرداد 1383

پنجاه و هفتمين جشنواره فيلم كن؛ از نگاه علي معلم و امير اسفندياري، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و هنر - سينما
علي معلم، تهيه كننده‌ي گاوخوني كه در جشنواره‌ي كن حضور دارد پيش از برگزاري مراسم اختتاميه، طي گفت‌وگويي با خبرنگار هنري ايسنا با اشاره به ميزان استقبال و ويژگي‌هاي جشنواره‌ي امسال گفت: فيلم گاوخوني كه در بخش دو هفته كارگردانان حضور داشت دو جلسه‌ي نمايش رسمي در سالن نوگايتون داشت و يك جلسه‌ي مطبوعاتي كه در اين برنامه‌ها جمعيت زيادي نشسته و ايستاده مراسم را دنبال مي كردند.
وي در ادامه تصريح كرد: برخلاف انتظار ما، فيلم گاوخوني فهم شده بود و اين نكته عجيبي بود چون فكر مي‌كرديم اين فيلم براي مخاطب خارجي مشكل است اما اين اتفاق نيفتاد و استقبال خوبي از اين فيلم شد.
علي معلم گفت: روزنامه‌هاي مختلفي درباره‌ي گاوخوني نوشتند از جمله ليبراسيون و يكي از اين روزنامه‌ها تيتري از تحت عنوان “نوع سوم از سينماي ايران“ كه معتقد بود اين فيلم نوع ديگري است كه تا به حال نمونه‌ي آن ديده نشده است.
وي در ادامه افزود: دو شب گذشته، عوامل فيلم گاوخوني از فرش قرمز “كن” بالا رفتند كه گزارش آن مستقيم از كانال سه فرانسه پخش شد و در عين حال تصاويري از پشت صحنه فيلم جديد اقاي آفخمي كه در فرانسه مشغول است و تصاويري از استقبال و جلسه مطبوعاتي گاوخوني پخش شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تهيه كننده گاوخوني با بيان اينكه بازيگران اين فيلم مورد توجه و تحسين قرار گرفتند به ايسنا گفت: از آقاي عزت‌الله انتظامي، به عنوان “ژان گابن” سينماي ايران نام بردند و ما با چند كمپاني فرانسوي و انگليسي براي اكران خارجي همزمان با ايران مذاكره كرديم.
علي معلم معتقد است جشنواره‌ي امسال كن، سعي داشت، قاره‌اي نگاه كند و از مناطق مختلف دنيا فيلم بياورد، البته مثل هر سال در كنار فيلم‌هاي خوب و متوسط ت دادي فيلم عجيب هم ديديم.
تهيه كننده “گاوخوني“ درباره‌ي فيلم جديد بهروز افخمي كه هم اكنون در فرانسه فيلمبرداري مي‌شود گفت: اين فيلم براساس يكي از مجموعه داستانهاي “پرويز صمدي مقدم“ ساخته مي‌شود و بخشي از آن مربوط مي‌شود به حضور يك نفر در فستيوال كه فكر كرديم در همين فستيوال كن فيلمبرداري آن انجام شود و احتمالا تا يك ماه و نيم آينده فيلمبرداري آن در فرانسه انجام شده و هيچ صحنه‌اي در ايران نخواهد داشت.
امير اسفندياري مسوول امور بين‌الملل بنياد سينمايي فارابي نيز به خبرنگار هنري ايسنا، گفت: نمايش فيلم‌هاي ايراني در دو هفته كارگردانان بسيار موفقيت آميز بود و سالن مملو از جمعيت شد، در نمايش دو فيلم عباس كيارستمي به قول دوستان، در سالن جاي سوزن انداختن نبود و عده‌اي از ايرانيها از شلوغي سالن، نتوانستند به داخل بروند و فيلم را ببينند.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8059

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پنجاه و هفتمين جشنواره فيلم كن؛ از نگاه علي معلم و امير اسفندياري، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016