شنبه 23 دي 1385

سيزدهمين شماره فصلنامه‌ی "باران"، ويژه فصل پاييز منتشر شد

طرح روی جلد باران اين شماره يکی از نقاشی‌های دلارا دارابی، دختر ۱۹ ساله‌ای است که به اتهام قتل در انتظار اجرای حکم اعدام در زندان رشت بسر می‌برد.
شماره جديد فصلنامه‌ی «باران» با سرسخن مسعود مافان تحت عنوان چند نکته، يادداشتی درباره‌ی زنده‌ياد عمران صلاحی با عنوان «من صدای تپش قلب تو را می‌شنوم» به قلم عنايت سميعی؛ و دو خاطره از اورهان پاموک، برنده‌ی نوبل امسال با ترجمه‌ی مهدی استعدادی‌شاد و علی شفيعی آغاز می‌شود.
در اين شماره هم‌چنين گفت و گويی با فرزند يک اعدامی در دهه‌ی شصت (شيوا اقبالی) منتشر شده است. چند مقاله در زمينه‌ی انقلاب مشروطه، ديگر عناوين سيزدهمين شماره‌ی فصلنامه‌ی «باران» را تشکيل می‌دهد: نقش اقليت‌های مذهبی در جنبش مشروطيت(ناصرالدين پروين)، روشنفکران مشروطيت و خط فارسی(فروغ حاشا بيکی)، شعرنو؛ نوزاد ماندگار مشروطيت(منصور خاکسار)، بررسی نمايشنامه‌های فتحعلی آخوندزاده (بهروز شيدا)، ميرزارضای شاه‌شکار(هما ناطق)، و ميرزاده‌ عشقی و نخستين اپرای ايرانی(سولماز نراقی).
در بخش انديشه، مقاله‌ی برزخ سنت و مدرنيته (احمد علوی)، در بخش نگاه خوانندگان، مازيار ثانی نگاهی دارد بر زندگی پر رنج و ستيز نجيب محفوظ و بخش نقد و نظر، مقالاتی چون: نامه‌ای به دوست زرين قلم (مهدی استعدادی‌شاد)، نگاهی به ادبيات فارسی در هند با عنوان «وقتی طوطيان هند شکرشکن شدند»(پاکسيما مجوزی)، نگاهی به سفرنامه‌ی دو نويسنده‌ی سوئدی به ايران تحت عنوان «شرقی‌سازی غربی!» (سعيد مقدم)، نگاهی به کتاب نوشتن با دوربين گفت‌و‌گو با ابراهيم گلستان (شهرنوش پارسی‌پور)، و نقد داستان کوتاه چاه‌کن‌ها نوشته‌ی محمد بهارلو از مجموعه‌ی شهرزاد قصه بگو(سدا زنده‌روديان) را در برگرفته و در بخش «تازه چه خبر؟»، از کارهای تازه عزت‌السادات گوشه‌گير خبر داده شده است.
داستانی از ايوان بانين برنده‌ی نوبل سال ۱۹۳۳(با ترجمه‌ی مرضيه ستوده) و سه داستان کوتاه از کوشيار پارسی، محمد عقيلی و احمد خلفانی؛ و هم‌چنين اشعاری از ياشار احدصارمی، عباس صفاری، و هارولد پينتر با ترجمه بهزاد رعيت در بخش شعر و داستان اين شماره منتشر شده است.
در پی مرور و معرفی کتاب در ماگادان کسی پير نمی‌شود (خاطرات عطاء صفوی به کوشش اتابک فتح‌الله زاده) در شماره‌ی پيشين باران، در اين شماره از شيوا فرهمند، ويراستار کتاب، پاسخ و توضيحی چاپ شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فصلنامه‌ی باران ‌را مشترک شويد و با اشتراک خود از ما حمايت کنيد.
برای حمايت از انتشار اين فصلنامه، آن را به آشنايان خود معرفی کنيد.
باران را از کتابفروشی‌های محل زندگی خود تهيه کنيد و يا در صورت تمايل آن را مشترک شويد و با اشتراک ساليانه ی خود، ما را در انتشار آن ياری دهيد.
قيمت اشتراک برای اشخاص با احتساب هزينه ی پستی برای اسکانديناوی و اروپا ۳۵ يورو و برای کانادا و امريکا معادل ۴۵ يورو.
قيمت اشتراک برای کتابخانه ها و موسسات در اروپا ۴۵ يورو، در امريکا و کانادا معادل ۵۵ يورو.
شماره‌ی حساب پستی باران pg 7-251759
شماره‌ی حساب جیرو بانکی: 8720-5944
نام بانک: Skandinaviska Enskilda Banken
شماره‌ی حساب بانکی: 1006792-5287
کد بانک برای ارسال پول خارج از سوئد BIC (SWIFT): ESSESESS :
نشر باران
www.baran.st
info@baran.st

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32552

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سيزدهمين شماره فصلنامه‌ی "باران"، ويژه فصل پاييز منتشر شد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016