شنبه 17 آذر 1386

عزت‌الله انتظامی: تلويزيون با حذف صحنه‌هايی از فيلم "گاو" به حيثيت اين اثر لطمه ‌زد، ايسنا

سينماگران در اين سال‌ها در حد توان با تلويزيون همکاری داشته‌اند

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

عزت‌الله انتظامی همکاری عوامل حرفه‌يی را طی سال‌های اخير با تلويزيون مناسب ارزيابی کرد و گفت: هنرمندان حرفه‌يی در اين مدت همکاری خوبی با تلويزيون داشته‌اند و در سريال‌های بسياری بازی کرده‌اند، که گاه حتی در شأنشان نبوده است.

اين بازيگر تئاتر و سينما در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا در پاسخ به پرسشی درباره رويکرد صداوسيما نسبت به استفاده از کارگردانان و بازيگران حرفه‌يی در فيلم‌ها و سريال‌های تلويزيونی، اظهار کرد: هنرمندان سينما در اين سال‌ها در حد توان با تلويزيون همکاری داشته‌اند و حال بستگی به صداوسيما دارد که چگونه از حضور اين افراد در کارهايش بهره ببرد.

انتظامی درباره‌ی تصميم تلويزيون در خصوص پخش فيلم «گاو» خاطرنشان کرد: بسيار تعجب‌آور است که به يک‌باره تصميم‌ می‌گيرند چنين آثاری را پخش کنند.اما برای بالا بردن سطح فرهنگ مردم لازم است که چنين فيلم‌های را پخش و تجزيه و تحليل کرد.

وی در ادامه هم‌چنين بر لزوم تجزيه و تحليل درست و حرفه‌يی آثار مطرح سينمای ايران تأکيد کرد و گفت: در پخش اخير فيلم گاو از تلويزيون، تجزيه و تحليل درستی از بعد سياسی و اجتماعی برای اين فيلم انجام نشد.

به اعتقاد وی، تجزيه و تحليل فيلم‌های مطرحی چون «گاو» بايد با حضور کارگردان خود اثر انجام شود و از ساير عوامل اصلی نيز ياد شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بازيگر فيلم «گاو» هم‌چنين نسبت به نحوه پخش اين فيلم از برنامه صدفيلم انتقاد کرد و گفت: متأسفانه هربار که اين فيلم از تلويزيون پخش می‌شود، صحنه‌های بسياری از آن حذف می‌شود که اين مساله به حيثيت و شخصيت فيلم لطمه بسيار می‌زند.

اين بازيگر سينما و تئاتر درباره‌ی فيلم «گاو» يادآور شد: اين فيلم معضلات سياسی و اجتماعی آن دوران را مطرح می‌کند و يک‌بار هم در يونسکو به اين مسأله اشاره کردم که با آمدن فيلم «گاو» بود که دستور داده شد سينمای ايران پس از انقلاب مجدداً کار کند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35168

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عزت‌الله انتظامی: تلويزيون با حذف صحنه‌هايی از فيلم "گاو" به حيثيت اين اثر لطمه ‌زد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016