يكشنبه 23 آذر 1382

موسوي خوييني ها در تبريز:رييس جمهور از جزييات پروتکل الحاقي بي اطلاع هستند، پيمان پا کمهر

پيمان پا کمهر – روزنامه نگار در تبريز
www.Tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel: +98 411 5531723
Date: 2003/Dec/13
1382/09/22
تبريز نيوز : سرويس سياسي :" مهندس موسوي خوييني ها"عضو فراکسيون دانشجويي مجلس ششم ، در ميزگرد بزرگداشت " جنبش دانشجويي نيم قرن مبارزه " که به دعوت انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي سهند تبريز ، در اين دانشگاه سخنراني مي کرد به تحليلي در خصوص جنبش دانشجويي در دهه سوم انقلاب پرداخته و گفت : فعاليت هاي سياسي دانشجويان در دوران رفسنجاني با رکود مواجه بود چرا که ايشان به عنوان رييس جمهور کشور قايل به فعاليت هاي سياسي دانشجويان نبودند، حتي مصوبه اي مي گذراندندتا دانشگاه ها را مثل زندان ها از سطح شهرها به خارج منتقل بكنند، يعني دانشگاه ها را عنوان به عوامل مزاحم تلقي نموده بودند ولي اين طرح نا كام ماند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"عضو فراکسيون دانشجويي مجلس" ، نظارت و نقد منصفانه حاكمان را از وظايف جنبش دانشجويي دانسته و گفت : نظارت و نقد منصفانه حاكمان را از وظايف جنبش دانشجويي است ، چرا که بجز دانشجويان كمتر كسي حاضر به پرداخت هزينه سنگين پرسش از حاكمان است . متاسفانه احزاب نيز تعلقات و مشكلاتي که اجازه نمي دهد آن ها وارد اين حريم و حيطه بشوند.
"" مهندس موسوي خوييني ها "" به انتقاد از تدوين برنامه 20 سال آينده پرداخته و گفت : در حاليکه با فرسودگي تشكيلاتي، تمركز گرايي، انحصار دانشگاه هاي دولتي و عدم توجه به دانشگاه هاي غير دولتي و به رسميت نشناختن تكثر در فعاليت هاي دانشجويي، و تلاش در جهت وابستگي به حكومت و ... مواجه هستيم ، در كشوري كه جوانان و دانشگاهيان نمي توانند 20 روز آينده خود را به دليل غبار آلود و ابري بودن تشخيص دهند حالا چگونه از برنامه 20 سال آينده صحبت مي شود.
وي خاطر نشان ساخت : ما كه در مجلس هستيم و طبق اصل 57 انحصار قانون گذاري به مجلس سپرده شده روحمان از آن خبري ندارد. برخي چشم انداز دو ماهه اين كشور را نمي توانند براي مردم ترسيم کنند ، حالا از برنامه 20 سال آينده صحبت کرده و چشم انداز جنبش دانشجويي در 20 سال آينده را ترسيم مي كنند.

وي افزود : در طي يكسال گذشته در تريبون هاي مختلف فرياد زدند امضاء پروتكل ظالمانه است. و براي ما در مجلس پيام فرستادند كه در مورد انرژي هسته اي و پروتكل صحبت نكنيم ، ولي پس از يكسال آنرا امضاء كردند خوب اين يعني چشم انداز20 ساله؟!. اين عمل به اين معني است که؛ بي تفا وت به مرجع كارشناسي و قانون گذاري مشكل خارجي باشد حل مي كنيم ! مشكل داخلي باشد حل مي كنيم !
موسوي خوييني ها با اشاره به عدم اطلاع نمايندگان مجلس از جزييات پروتکل الحاقي گفت : در بحث پروتكل الحاقي نه تنها نمايندگان مجلس بلكه رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس و رئيس جمهوري هم كه رئيس شوراي امنيت ملي از جزييات آن بي خبر هستند .
"عضو فراکسيون دانشجويي مجلس" ، تصريح کرد : عليرغم اينکه در داخل سياست سركوب و در خارج سياست تعامل و معامله را هم چنان ادامه ادامه داده ، مخابرات موازي که شنود مي کند ايجاد کرده و در كشور سازمان انرژي اتمي موازي هم شكل مي گيرد ، جنبش دانشجو اجازه نخواهد داد عده اي با سرنوشت كشور بازي كنند و به حيثيت كشور چوب حراج بزنند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2174

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'موسوي خوييني ها در تبريز:رييس جمهور از جزييات پروتکل الحاقي بي اطلاع هستند، پيمان پا کمهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016