چهارشنبه 3 دي 1382

مصاحبه اختصاصی با مقام رهبری، (قسمت سوم)، بچه محل

مصاحبه اختصاصی با مقام رهبری، (قسمت سوم)

خبرنگار- همانطور که ميدانيد اکثريت مردم از شما و حکومت تان متنفرند و افکار و احساسات خود را بکرات نشان داده اند, نمونه بارزی از آن در انتخابات مجلس ششم پيش آمد که برای دهن کجی به شما و کانديد مورد نظرتان, مردم به کانديدای پيشنهادی دانشجويان و روزنامه نگاران رای دادند و آقای خاتمی ناشناس را به رياست جمهوری رساندند. نظرتان در اين مورد چيست؟
رهبر- اين موضوع دروغی است که دشمنان اسلام برای ايجاد تفرقه بين مسئولان اين نظام مقدس و نااميد کردن مردم و خارج کردن آنها از صحنه, سرهم کرده اند. اولا که آقای خاتمی از مخلصان قديمی ماست و بدون فرمان ما حتی نفس نمی کشد, ثانيا که مردم اسلام دوست هميشه پشت سرما بوده و هستند. ما به هر شهر و روستايی که مسافرت می کنيم با استقبال گرم توده های مردم مواجه می شويم.

خبرنگار- گفته می شود که قبل از سفرهای پر هزينه شما تعداد زيادی اتوبوس افراد خاصی را به محل برده و سياهی لشگر درست می کنند که البته اين داستان در خيلی از کشور های جهان سوم رايج است و در نظام سلطنتی هم کاربرد فراوانی داشت.
رهبر- حقيقت اين است که در بين طرفداران ما کسانی هستند که ارادت شان به ما بيشتر است و نمی خواهند از ديدن سيمای پر صلابت ما و گوش دادن به سخنرانی های پرشورمان محروم شوند, خوب ما هم شرعا وظيفه داريم که موجبات رضايت آنها را فراهم کنيم.
خبرنگار- بهتر نيست که اين حضرات سخنرانی های شما را از رسانه ها گوش کنند و آن مبالغ هنگفت از بيت المال برداشته نشود ؟ تفاوت کار شما با رژيم شاهنشاهی گذشته چيست؟
رهبر-. در رژيم فاسد پهلوی از خانواده ارتشی ها و ساواکی ها برای شرکت در جشن های چهارم آبان و ششم بهمن و غيره استفاده می شد و فشار سنگينی بر بودجه دولت وارد می شد در حاليکه اکنون تمام اينگونه هزينه ها از محل بيت رهبری پرداخت می شود و ارتباطی با بيت المال ندارد. دفتر ما حدود ششصد اتوبوس برای اينکار خريداری کرده و کادر خدماتی خاص خود را دارد و هيچ کمکی از دولت و نيروهای نظامی و انتظامی گرفته نمی شود. از سوی ديگر با توجه به بی کفايتی دولت و بخصوص بی توجهی رييس جمهور در زمينه توليد شغل, اين اقدام ما توليد اشتغال هم کرده و باعث نشاط بيشتر جامعه اسلامی شده است
خبرنگار- حالا که به دولت اشاره کرديد, ممکن است در اين مورد بيشتر توضيح دهيد
رهبر- همانطور که همه ميدانند رييس جمهور فقط بدرد حرف زدن می خورد و اهل عمل نيست و بر اثر بی توجهی های او مملکت به اين روز افتاده است.
خبرنگار- آيا هرگز او را تهديدی برای خود دانسته ايد؟
رهبر- ابدا, دوستان ما اسم او را گذاشته اند " کبريت بی خطر" که بنظر ما خيلی هم درست نيست چون لازمه کبريت بودن داشتن باروت است

خبرنگار- قوه قضاييه يکی از بدتام ترين دستگاه های حکومت شماست و افراد ناصالحی که در غياب قضات آگاه و عادل حکم می رانند, عوامل اجرای مقاصد سياسی و يا اقتصادی دستگاه ولايت هستند, که حق را براحتی پايمال می کنند, اينطور نيست؟
رهبر- رژيم منحط و وابسته پهلوی برای انجام مقاصد پليد خود, يک دستگاه دادگستری درست کرده بود که دادی در آن نبود و متاسفانه ما وارث آن عدليه فاسد شديم. بنظر ما قضاوت امر مهمی است و ما سعی کرده ايم که با بازسازی قوه قضاييه, عدالت اسلامی را جانشين بيدادگری سلطنتی کنيم, که اين عمل به مذاق بسياری خوش نيامده و در نتيجه بر عليه ما تبليغات می کنند.
خبرنگار- بنابراين شما عملکرد قوه قضاييه و احکام دادگاه ها را تاييد می کنيد؟
رهبر- قوه قضاييه طی سالهای اخير تحت رياست آقای هاشمی پيشرفت خوبی کرده و ما آنرا از دو قوه ديگر بيشتر می پسنديم .
خبرنگار- بسياری از مردم فکر می کنند که سپردن رياست قوه قضاييه به شخصی که به عنوان پناهنده وارد کشور شده و با زبان و فرهنگ و روابط اجتماعی ايرانيان آشنايی لازم را ندارد, يک اشتباه نابخشودنی بوده است, ضمن اينکه اينکار خود توهين بزرگی به متخصصان و خبرگان حقوقی ايرانی هم شمرده می شود.
رهبر- البته ايشان در اوايل کار اشتباهاتی مرتکب شد که ناشی از عدم آشنايی با زبان و فرهنگ مردم ايران بود ولی به مرور اين اشکالات در حال رفع شدن است
خبرنگار- آيا هيچ شخص واجد شرايطی در مملکت وجود نداشت ؟
رهبر- در بين قضات, آدمهايی که ولايت فقيه را عميقا درک کنند کم يافت می شوند, و آقای هاشمی ازين نظر بی مثال است, حقيقتا که با تمام وجود در ولايت ذوب شده است.

خبرنگار- تاکنون چندين بار به مجلس هفتم اشاره کرده ايد و بنظر ميرسد که دل خوشی از مجلس ششم نداريد, همينطور است؟
رهبر- البته مجلس ششم هم در مجموع بد نبوده ولی مجلس هفتم يکدست و پاکيزه خواهد بود و در فرمان های حکومتی اشکال تراشی و اخلال نخواهد کرد. اين شيخ مهدی که از ارادتمندان قديمی ماست بخوبی توانست مجلس را مهار کند و همانطور که ديديد هر زمانی که ميرفت تا از کنترل خارج شود با اشاره ما سرکوبش کرد . البته اين آقا و جمعی از دوستنانش از قديم هم اهل قر و اطوار بودند و اجرای هر فرمانی را با مقداری ناز و کرشمه عقب می انداختند و بالاخره با چک و چانه و گرفتن دستخوش انجام ميدادند. ما ديگر حوصله اين بازی ها را نداريم.

خبرنگار- شما از کجا ميدانيد که مردم به جه کسانی رای خواهند داد؟ نکند قرار است زد و بند هايی بشود؟
رهبر- اساسا زد و بند و تقلب در انتخابات مربوط به رژيم های فاسد و غير الهی است و جايی در نظام مقدس ما ندارد. منتها به لحاظ قدرتی که از سوی پروردگار به ما تفويض شده , ما اجازه ورود مشتی ساواکی و مزدور و جاسوس و فتنه جو و معاند و بی ايمان را به صحن مجلس نخواهيم داد.

خبرنگار- منظورتان اين است که مردم چنين افرادی را به برگزيدگان شما ترجيح ميدهند؟
رهبر- خوب اگر مردم شعور داشتند که ديگر نيازی به ولايت مطلقه فقيه نبود, خداوند همين چيزها را ديدند که قدرت شان را به ما تفويض کردند

خبرنگار- فرض کنيم که اين تفويض قدرت در زمانی که ادعا می کنيد صحت داشته باشد, آيا پس از آن هم مورد تاييد پروردگار بوده ايد؟ داستان " رفع تفويض" آقای منتظری را که فراموش نکرده ايد؟

رهبر- اتفاقا در همين مراسم سخنرانی کوبنده مان در روز قدس, ما متوجه نوری در قسمتی از نمازگزاران شديم , بيشتر که دقت کرديم فهميديم که اولياء و معصومين نيز برای کسب فيض از محضر معظم ما به مصلا آمده اند, پس از مراسم چند تا از بچه های اطلاعاتی را فرستاديم که آنها را به حضورمان بياورند , جالب اينکه حضرت باريتعالی خودشان هم آمده بودند و حقيقتا لذت برده بودند. ما هم برای قدرشناسی دستور داديم از محل بيت رهبری, به هرکدامشان يک رنوی نو بدهند و در ضمن هزينه سفرشان به عتبات هم پرداخت شود.

خبرنگار ذوب نشده
قسمت پايانی بزودی

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2552

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مصاحبه اختصاصی با مقام رهبری، (قسمت سوم)، بچه محل' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016