يكشنبه 7 دي 1382

كولايي: زنان بايد از حق آزادي انتخاب پوشش برخوردار شوند، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
نماينده تهران گفت: تجربه بشري امروز دسترسي به راهكارها و شيوه‌‏هاي مناسب براي مواجهه با اين نوع حوادث طبيعي را فراهم آورده است. بايد به تخصص‌‏ها بها داد و كارشناسان را در امر مديريت كشور به كار گرفت و با اعمال نظارت بر ساخت و سازها و ايجاد مديريت هاي كارآمد در مواجهه با حوادث مشابه، وظايف اوليه حكومتي در قبال نيازهاي مردم را انجام داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري كار ايران ،ايلنا ، الهه كولايي نماينده مردم تهران و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در سخناني در نطق قبل از دستور امروز خود در صحن علني مجلس شوراي اسلامي ضمن تسليت از دست رفتن هزاران تن از هموطنان در زلزله بم گفت: فاجعه دردناك زلزله در بم غم و دردي به وسعت تمام جهان را بر جان همه ايرانيان ريخت. از دست رفتن هزاران انسان و مدفون شدن بسياري از آنان در زير آوراها بار ديگر موضوع خشم طبيعت را در كشوري كه بر اساس برآوردهاي علمي در منطقه اي زلزله خيز قرار گرفته مطرح ساخت.
به گفته نماينده تهران گريزي جز تن دادن به تفكيك وظايف و صلاحيت ها نيست، حاصل تن دادن به اين ضرورت بر وقوع زلزله هاي مشابه در آمريكا، ژاپن و ديگر كشورها با خسارت غير قابل مقايسه روشن شده است.
به ياد داشته باشيم بسيج عظيم نيروهاي اجتماعي تنها را مقابله با حوادث طبيعي نيست كه دانشجويان در اين زمينه نقشي بارز ايفا كرده‌‏اند.
وي خاطرنشان كرد: افزايش كارآمدي حكومت ها امروز در گرو تن دادن به قواعد مردم سالاري و ايجاد نظامي است كه بهترين ظرفيت ها و توانمندهاي انساني جامعه را در خدمت بهبود شرايط مادي و معنوي مردم بكار گيرد. امروز مقبوليت نظام مهمي سياسي در جهان وابسته به ميزان حمايت و پذيرش عمومي است. همه حكومت ها مبناي اقتدار خود را پذيرش حقوق طبيعي مردم قرار داده و خود را در تحقق بخشيدن به آن جهت داده‌‏اند.
كولايي افزود: ويژگي مهم نظام مردمسالار تغيير و جابجايي در بافت اصلي قدرت بصورت قانوني، آرام و مسالمت آميز است. در نظام مردم سالار هيئت حاكمه خود را قيم و معادل كل نظام سياسي تلقي نمي‌‏كند و در برابر راي مردم تمكين مي‌‏كند. عدم پذيرش خواست مردم در تغيير بافت قدرت همه نظام‌‏ها را با بحران‌‏هاي غير قابل كنترل روبرو خواهد ساخت.
وي ادامه داد: تاييد مصوبه مجلس در خصوص برابري ديه مسلمانان و غير مسلمانان در مجمع تشخيص مصلحت را ارج مي نهيم و اميدواريم اين اقدام در مسير رفع تبعيض عليه زنان و برابري ديد زنان و مردان كه يكي از حربه هاي تبليغ عليه جمهوري اسلامي است موثر افتد كه مجمع براي برابري در زنان و مردان نيز اقدام كند.
وي گفت: در حال حاضر اگر خداي ناكرده زني به قتل رسيد، خانواده‌‏ او بايد نصف ديه قاتل را به خانواده‌‏اش بدهند تا قاتل مجازات شود، كه بايد به اين مساله رسيدگي شود.
كولايي در پايان افزود: اقدام اخير شيراك در فرانسه نشان داد تهديد بي‌‏سابقه و تنش از سوي بنيادگرايي سكولار مانند بنيادگرايي ديني است. همه حكومت‌‏ها بايد طبق اعلاميه حقوق بشر به حق انتخاب آزاد پوشش براي همه انسان‌‏ها، البته سازگار با مباني فرهنگي و اعتقادي هر يك از جوامع در عمل و اجرا احترام بگذارند، زنان نيز بايد از حق آزادي انتخاب پوشش برخوردار شوند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2675

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كولايي: زنان بايد از حق آزادي انتخاب پوشش برخوردار شوند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016