جمعه 19 دي 1382

علي افشاري: رأي ندادن در شرايط فعال به ايجاد دموكراسي در ايران كمك مي‌‏كند، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
علي افشاري آنچه كه حاكميت دوگانه مي‌‏خواند را به همراه شركت در انتخابات موجب دوام عمر اقتدارگرايان دانست و گفت: به اين ترتيب آنان باز هم از اوضاع مردم سخن مي‌‏گويند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري كار ايران، وي طي سخناني در نشست سالانه دفتر تحكيم وحدت افزود: با يكپارچه كردن حاكميت به عنوان امري مقطعي مي‌‏توان پيشرفت تا آنها خود پاسخگوي فشار اجتماعي باشند، در واقع توپ به سمت آقايان برود.
وي افزود: عدم شركت در انتخابات به عنوان ابزاري براي رسيدن به دموكراسي مي‌‏تواند مورد استفاده قرار گيرد.
اين فعال دانشجويي ادعا كرد: پس از چندين سال تلاش، بخش‌‏هاي انتخابي نتوانسته خواسته‌‏هاي خود را به بخش انتصابي تحميل كنند و ما با يك روند نزولي مواجهيم كه نتيجه آن كاهش پشتوانه اجتماعي است.
وي افزود: اين مسير شكست خورده بود لذا ساختار از درون خود اصلاح پذير نيست.
افشاري اظهار داشت: اقتدارگرايان يك ساختار شبه توتاليتر دارند لذا به شدت نيازمند رأي هستند و با پارادوكس مواجه شده‌‏اند زيرا از يكسو نياز به عدم حضور مردم براي راه يافتن خود به مجلس دارند و از سوي ديگر احتياج به رأي 50 درصدي به خاطر شرايط داخلي و خارجي دارند.
وي ادامه داد: يكپارچه كردن حاكميت و رأي ندادن مردم وضعيت آنان را مشكل‌‏دار كرده و از توانايي آنان خواهد كاست و اولين فايده عدم حضور مردم مشخص شدن وزن اجتماعي اقتدارگرايان است.
افشاري با اشاره به اين مطلب كه در شرايط موجود تحريم فعال بهترين راه است، گفت: به همان اندازه كه رأي دادن حق افراد است، تحريم نيز حق آنان است.
وي مدعي شد: رأي ندادن در شرايط فعال به ايجاد دموكراسي در ايران كمك مي‌‏كند.
اين فعال دانشجويي گفت: عامل خارجي با توجه به سياست‌‏هاي آمريكايي يك واقعيت بوده و هر قدر مشروعيت اقتدارگرايان كم شود هماهنگي آنها با خارج كشور كاهش مي‌‏يابد.
افشاري گفت: مسئله مهم آرمان مردم است و اينكه ساختار يك حكومت بايد تا اندازه‌‏اي با مردم هماهنگ است بايد مورد توجه قرار گيرد.
افشاري در خاتمه با تأكيد بر اينكه عدم شركت به معني انفعال نيست، گفت: عدم شركت در انتخابات مي‌‏تواند باعث شود كه جنبش اجتماعي رأي خود را بيابد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3118

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علي افشاري: رأي ندادن در شرايط فعال به ايجاد دموكراسي در ايران كمك مي‌‏كند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016