جمعه 26 دي 1382

علوي تبار در گفت‌‏وگو با ايلنا: رد صلاحيت‌‏هاي گسترده خالي كردن نهادهاي جمهوريت از محتواست

تهران-خبرگزاري كار ايران
علي رضا علوي تبار گفت: اين گونه رد صلاحيت‌‏هاي گسترده، خالي كردن نهادهاي جمهوريت از محتواست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علي رضا علوي تبار، روزنامه‌‏نگار و پژوهشگر در گفت و گو با خبرگزاري كار ايران، ايلنا، افزود: برخي جريانات درصدد شكلي كردن دموكراسي و از بين بردن اصل دموكراسي و ايجاد شبه دموكراسي در ايران هستند.
وي تصريح كرد: محافظه كاران هر چقدر كه بتوانند و زورشان برسد جلو مي‌‏آيند حالا اگر ايران افغانستان نشد، به اين دليل نيست كه محافظه‌‏كاران نمي‌‏خواستند، بلكه نتوانستند چنين كاري انجام دهند.
علوي تبار با اشاره به تحصن نمايندگان مجلس گفت: در قضييه تحصن نمايندگان هم هر چقدر كوتاهي كنيم آنها جلو مي‌‏آيند، مگر ملت به همين شكل بايستند و مقاومت كنند زيرا قدرت، قدرت را مهار مي‌‏كند.
علوي‌‏تبار در خصوص ضرورت حضور در انتخابات مجلس هفتم با توجه به شرايط پيش آمده در كشور گفت:در تصميم گيريهاي سياسي بايد جمعي تصميم گرفت، ممكن است موقعي در جمع تصميم خود ما هم تصويب نشود، اما بايد نسبت به تصميم جمعي تابع بود.
وي با اشاره به ضرورت تشكيل جبهه دموكراسي خواهي كه برخي اصلاح طلبان آن را مطرح كرده‌‏اند، گفت: به يك معنا اين جبهه شكل در حال حاضر شكل گرفته و در عمل بين اين نيروها همراهي و همكاري مي شود ولي بايد يك رهبري جمعي تثبيت شده‌‏تر و منشور حداقلي هم داشته باشد تا با ساير گروهها وجه تمايزش مشخص باشد.
علوي تبار با تاكيد بر خوش بيني و حسن ظن بين نيروهاي اصلاح طلب و لزوم حمايت از نمايندگان متحصن گفت: در اين مقطع نبايد بدبين بود. به هر حال دوستان ما در مجلس تلاش مي‌‏كنند و نبايد كاري كرد كه طرف مقابل نفع ببرد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3482

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علوي تبار در گفت‌‏وگو با ايلنا: رد صلاحيت‌‏هاي گسترده خالي كردن نهادهاي جمهوريت از محتواست' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016