چهارشنبه 1 بهمن 1382

عيسي سحرخيز: هركسي امروز در صحنه شطرنج سياسي ايران اشتباه‌‏كند, درمقابل ملت دستش رو مي شود، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
عيسي سحر خيز گفت: صحنه سياسي امروز ايران تقابل دو ديدگاه است و هركسي در اين بازي و شطرنج سياسي اشتباه كند, در مقابل ملت دستش رو مي شود و وضعيتش روشن خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مدير مسوول ماهنامه آفتاب در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاري كار ايران, ايلنا, در رابطه با بحث ارتداد كه براي برخي نامزدهاي انتخاباتي به عنوان مستند ردصلاحيت‌‏شان اعلام شده بود، گفت: به هرحال بايد از طرف شوراي نگهبان مشخص شود كه اگر اشتباه تايپي شده به جاي آن بند ديگري بوده است، آن بند و ماده كدامند؟
وي افزود: سخنگوي شوراي نگهبان عنوان كرده؛ اين شورا وظيفه دارد از نفوذ افراد فاسد, وابسته گرا, قانون شكن, سكولار, لاييك, دزد, معتاد و قاچاقچي به مجلس جلوگيري كند، يعني در واقع سكولار و لاييك از نظر ايشان مثل دزد و قاچاقچي است.
سحرخيز ادامه داد: اين احتمالات هم هست كه آن كسي كه آنجا بوده خط سياسي اش مشكل داشته و فكر مي‌‏كرده خط نوشتني با خط سياسي يكي است, بعد گفته اشتباه تايپي بوده است.
وي افزود: از ديد آنها غير از ده درصد همه سكولارند يا لاييك يا مرتد. يعني اين ارتدادي كه مي‌‏گويند؛ اشتباه شده، همين جاست و به عبارتي اگر ما اينها را معادل بدانيم, همه مردم فاسد هستند.
نماينده‌‏ي مديران مسئول در هيات نظارت بر مطبوعات, ادامه داد: شوراي نگهبان اعلام كرده كه؛ "مي خواهد از نفوذ اين افراد به مجلس جلوگيري نمايد و در مقابل براي افراد شايسته ولي گمنام محيطي فراهم آورند كه رقابت كنند", چون مي دانند افراد غيرگمنام و مشهور آنها را مردم راي نمي دهند. بعد هم آمده‌‏اند يك عده افراد شناخته شده را انگ مرتد و فاسد و سكولار و انگ ضد قانون اساسي و ضد دين زده‌‏اند كه افراد گمنام خودشان با همديگر رقابت كنند.
سحرخيز با اشاره به تحصن نمايندگان و تقابل دو نگاه به انتخابات گفت: بحث فعلي حداقل براي اصلاح طلبان شخصي نيست، بحث آزادي و ضد آزادي و بحث اصلاحات و ضد اصلاحات است.
وي افزود: در اين بازي در يك نقطه‌‏ي عطف و آزمون فيصله بخش قرار گرفته‌‏ايم كه بايد وضعيت مشخص شود كه آيا مملكت به سمت جمهوريت و دموكراسي پيش مي رود و مي‌‏خواهد مجلس داشته باشد؟ و يا مي‌‏خواهد به سمتي برود كه خانه ملت را تبديل كنند به مجلس سنا؟ مثل زمان شاه و در واقع مجلس انتخابي را به مجلس فرمايشي انتصابي تبديل كنند.
مدير مسئول ماهنامه آفتاب افزود: ما امروز با تقابل دوديدگاه در حكومت مواجه‌‏ايم و اين دو ديدگاه الآن شفاف و روشن در مقابل هم ايستاده‌‏اند و بايد تكليف خودشان را روشن كنند، جاي برگشتن و حد بينابيني هم ندارند.
سحرخيز پيش بيني كرد: شوراي نگهبان براساس يك پروژه از ابتدا جلو آمده و تصميم‌‏اش بر اين بوده كه مرگ را بگيرد كه اصلاح طلبان به تب راضي شوند. اما آنها پيش بيني نمي‌‏كردند نمايندگان متحصن شوند.
مدير مسئول روزنامه توقيف شده اخبار اقتصاد تصريح كرد: با اين همت و پايداري كه تاكنون از نمايندگان ديده ام فكر مي‌‏كنم كه تا انتها بروند، براي آنها ديگر مساله, مساله‌‏ي خودشان نيست و مي‌‏دانند كه اگر وسط كار كنار بروند، در واقع پشت به مردم كرده‌‏اند.
وي در صورت ادامه‌‏ي موضع فعلي شوراي نگهبان و هيات هاي نظارت به راهكار استعفا اشاره كرد و گفت: نماينده اي كه صلاحيت دوره‌‏ي هفتم را ندارد, صلاحيت دوره‌‏ي ششم را هم ندارد.
سحر خيز با اشاره به صحبت هاي علوي تبار در مجلس گفت: مردم الآن كساني كه براي حفظ يا كسب قدرت تلاش مي‌‏كنند را رد مي‌‏كنند، اگر هم كساني نقدي به مجلس داشته‌‏اند, گفته‌‏اند كه چرا پايداري نكرديد.
وي در پايان با اشاره به طرح بحث جبهه دموكراسي خواهي يا جمهوري خواهي كه مدتي است شكل گرفته گفت: بيش از يك سال است كه گفته‌‏ايم؛ جبهه‌‏ي مردم سالاري و جبهه اصلاحات بايد آرايش جديدي ببيند و تمام نيروهاي آزادي‌‏خواه و مردم سالار و جمهوري‌‏خواه بايد در يك جا بايستند و جبهه‌‏ي ضد اصلاحات هم برود جاي خودش بايستد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3689

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عيسي سحرخيز: هركسي امروز در صحنه شطرنج سياسي ايران اشتباه‌‏كند, درمقابل ملت دستش رو مي شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016