سه شنبه 5 خرداد 1383

درگيري فيزيكي در هيأت نظارت بر مطبوعات، وقايع اتفاقيه

وقايع‌اتفاقيه: جلسه ديروز هيأت نظارت بر مطبوعات با درگيري فيزيكي بين محسني‌اژه‌اي و عيسي سحرخيز به كار خود پايان داد.
در اين جلسه، اعضاي هيأت نظارت در حال بررسي مطالب منتشره در يكي از نشريات كشور درباره روابط دختران و پسران جوان بودند كه درگيري لفظي به‌وجود آمده بين سحرخيز و محسني‌اژه‌اي بر سر اين موضوع جلسه را به درگيري و سرانجام تعطيلي كشاند.

به گزارش ايسنا، سحرخيز در اين جلسه خطاب به محسني‌اژه‌اي گفته بود كه اين يك بحث كارشناسانه است كه در مقابل اين حرف محسني‌اژه‌اي نيز مواردي را به او نسبت داده بود، كه در نهايت درگيري فيزيكي بين آنها به وجود آمد.

سرانجام سحرخيز با اعلام اينكه در جلسات هيأت‌نظارت بر مطبوعات امنيت ندارد، جلسه را ترك كرد.

وي پس از ترك جلسه به سازمان پزشكي قانوني رفته و سه مورد ضرب و جرح وارده به خود را در اين اداره به ثبت رسانده است.

نعمت احمدي هم در گفت‌وگويي با بي‌بي‌سي گفته است: سحرخيز را پس از جلسه با وضعيت آشفته و پيراهن پاره ديده كه روي شانه‌اش محل گازگرفتگي به چشم مي‌خورد. براساس گفته نعمت‌احمدي سر عيسي‌سحرخيز بر اثر برخورد به جسم سخت زخمي شده و بخشي از پايين تنه بدنش خراشيدگي عميقي برداشته بود تا آنجا كه پزشكي قانوني براي وي دو هفته طول درمان تعيين كرده است.

بي‌بي‌سي گزارش داده كه درگيري پس از آن ميان سحرخيز و محسني‌اژه‌اي درگرفته بود كه در جلسه هيأت نظارت بحث بر سر مطلبي كه در يكي از مجلات هفتگي درباره روابط دختران و پسران چاپ شده بود درمي‌گيرد كه طي آن محسني‌اژه‌اي در پاسخ به اظهارنظرهاي سحرخيز در مورد اين موضوع، سخناني مي‌گويد كه سحرخيز آن را توهين و فحاشي به خود و جامعه روشنفكر قلمداد كرده است. در نتيجه اعتراض سحرخيز، محسني‌اژه‌اي با پرتاب دو قندان به او حمله مي‌كند.

در پايان جلسه وزير ارشاد، احمد مسجدجامعي تلاش بسيار كرد تا اين دو را با هم آشتي دهد.

اما گويا سحرخيز در آنجا گفته كه چون آقاي اژه‌اي كتف چپ وي را گاز گرفته وي هرگز تقاضاي قصاص نخواهد كرد، اما اين حق را براي خود محفوظ مي‌داند كه به مراجع ذي‌صلاح قانوني شكايت كند. پس از پايان جلسه نيز هر دو با يك آسانسور به طبقه پايين آمدند كه اژه‌اي در جواب به پرسش خبرنگاري گفت: فعلاً در اين مورد حرفي براي گفتن ندارد و منتظر خواهد ماند تا پس از انتشار نظرات سحرخيز، جواب لازم را بدهد.

گزارش خبرنگار ما حاكي است كه سحرخيز با شكايت در كلانتري پرونده‌اي را از اين درگيري تشكيل داده و قرار است كه فردا چهارشنبه براي اداي يكسري توضيحات به دادسرا مراجعه كند.

محسن اژه‌اي هم اكنون قاضي دادگاه ويژه روحانيت است و علي‌القاعده بايد پرونده وي پس از تشكيل به اين دادگاه ارجاع شود و چون خود وي در اين دادگاه داراي پست است، مسائل و حساسيت‌هاي خاصي را وارد ماجرا مي‌كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عيسي سحرخيز هم نماينده مديران مسؤول در هيأت نظارت بر مطبوعات است.

خبرنگار ما تلاش بسيار كرد كه براي كسب اطلاعات بيشتر با مهرنوش جعفري مديركل مطبوعات وزارت ارشاد و سيد محمد صحفي معاون مطبوعاتي اين وزارتخانه تماس بگيرد كه با عدم همكاري از سوي آنها و اعضاي دفترشان روبه‌رو شد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8118

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'درگيري فيزيكي در هيأت نظارت بر مطبوعات، وقايع اتفاقيه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016