يكشنبه 21 تير 1383

عيسي سحرخيز: به شرط رسيدگي به شكايتم از محسني اژه اي، در دادگاه نشريه آفتاب حضور مي‌‏يابم، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران

مدير مسوول ماهنامه" آفتاب" گفت: حضورم را از اين پس در دادگاه مشروط به برخورد عادلانه و برابر قوه قضائيه با شاكيان از جمله تعيين تكليف پرونده شكايت از رئيس دادگاه ويژه روحانيت خواهم كرد.
عيسي سحرخيز در گفت و گو با خبرنگار" ايلنا" با اشاره به اينكه حكم توقيف ماهنامه آفتاب مربوط به آخرين شماره اين ماهنامه است، افزود: در شماره 35 مربوط به خرداد ماه به سه مورد مندرج در ماهنامه اتهام وارد كردند، اول در خصوص مقاله دكتر كديور به نام " سياست و فقاهت" است كه نگاهش بر اين بود كه؛ سياست از ديدگاه اسلام چه چيزي است و فقيه چه جايگاهي در اين سياست ورزي دارد. دوم به مقاله آقاي تاج زاده با عنوان "درباره تغيير قانون اساسي" برمي گردد كه نقطه قابل توجهش اين است كه ايشان خطاب به كساني كه فكر مي كنند؛ در اين شرايط ضرورت تغيير قانون اساسي وجود دارد، نوشته اند كه" اين موضوع مسئله اي نيست كه الان جدي باشد و بايد در چارچوب همين قانون اساسي عمل كنيم".
سحرخيز به ايراد سوم اشاره كرد و گفت: ايراد سوم مربوط به پاسخ يكي از پژوهشگران حوزه علميه قم به نام آقاي محمد ملك‌‏زاده با عنوان "رهبري و حاكميت ملي در جمهوري اسلامي" كه نكته قابل توجه اين است كه ايشان از موضع حمايت از نظام و اسلام و قانون اساسي به مطالب گذشته ماهنامه آفتاب مندرج در شماره 32 به قلم آقاي تاج زاده‌‏ با عنوان "قانون اساسي با كدام قرائت" پاسخ داده بود كه جاي شگفتي و تعجب است كه به نظر مي‌‏رسد نفس استفاده از كلماتي چون رهبري، تغيير قانون اساسي از ديدگاه مدعي‌‏العموم جرم تلقي شده و حكم به توقيف موقت ماهنامه كه در عمل به معناي توقيف دائمي آن است، داده‌‏اند.
مدير مسوول ماهنامه " آفتاب" با اشاره به اينكه در خصوص سه مورد اتهامي ماهنامه آفتاب در دادگاه حضور نخواهم يافت، به دلايل آن اشاره كرد و اظهار داشت: بيش از يك ماه از شكايت من عليه آقاي محسني اژه اي گذشته و هيچگونه اقدامي در اين خصوص انجام نگرفته است، اين مسئله شائبه برخورد نامتعادل قوه قضائيه با شهروندان را به اذهان متبادر مي‌‏كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده مديران مسوول در هيئت نظارت بر مطبوعات تصريح كرد: اگر قوه قضائيه مي‌‏خواهد نشان دهد كه برابري و عدالت را رعايت مي‌‏كند و شهروندان را به شهروند درجه يك و درجه دو و خودي و غير خودي تقسيم نمي‌‏كند؛ ضرورت دارد به شكايت من عليه رئيس دادگاه ويژه روحانيت رسيدگي كند، آنگاه بنده براي پاسخگويي به موارد اتهامي خود در حكم ماهنامه" آفتاب" در سيستم قضايي حضور خواهم يافت، در غير اين صورت در دادگاه حضور نخواهم يافت.
سحرخيز تصريح كرد: تاكنون به شكايت آقاي تاج زاده عليه دبير شوراي نگهبان در خصوص مسئله انتخابات و همچنين شكايت برخي روزنامه نگاران از جمله آقاي شمس‌‏الواعظين عليه دادستان فعلي تهران و قاضي مطبوعات سابق نيز رسيدگي نشده است.
وي افزود: دستگاه قضايي با به جريان انداختن اين شكايت‌‏ها مانع از رفتار دوگانه و تبعيض‌‏آميز با شهروندان جامعه شود

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9924

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عيسي سحرخيز: به شرط رسيدگي به شكايتم از محسني اژه اي، در دادگاه نشريه آفتاب حضور مي‌‏يابم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016