سه شنبه 23 تير 1383

سحرخيز به دادسرا احضار شد؛ سحرخيز: در عمل امکان حضور در دادسرا را نخواهم داشت، ايلنا

عيسي سحرخيز گفت: شعبه 12 بازپرسي دادسراي انقلاب تهران (ناحيه 7) مرا جهت تفهيم اتهام در روز چهارشنبه هفته جاري (فردا) احضار کرد.
سحرخيز در تماس با خبرنگار"ايلنا" با بيان اين مطلب اعلام کرد: برگه احضاريه‌‏ام را که در آن موضوع اتهام" سفيد
" گذارده شده از محل دفتر خود دريافت کردم. در اين برگه سه نکته مشخص و چهار نکته نامشخص وجود دارد. مواردي که مشخص است، اين است که پرونده مربوط به سال گذشته است و همچنين شعبه 12 دادسرا آن را صادر کرده و وقت حضور را چهارشنبه (فردا) تعيين کرده است، اما مشخص نيست اين برگه به امضاي چه کسي صادر و ارسال شده است، همچنين در اين برگه که مطابق برگه‌‏هاي احضار عادي دادگستري جمهوري اسلامي ايران است، مشخص نيست که مرا به عنوان متهم يا مطلع و يا شاهد احضار کرده‌‏اند.
نماينده مديران مسؤول در هيأت نظارت بر مطبوعات افزود: چنانکه گفته شد محل موضوع اتهام سفيد گذاشته شده و مورد اتهام مشخص نيست و در برابر عنوان شغل و شهرت نيز چيزي نوشته نشده و لذا نامشخص است که مرا در چه جايگاهي احضار کرده‌‏اند.
سحرخيز گفت: اين حق طبيعي هر فردي است که بداند اگر متهم به انجام جرمي است، مورد اتهام چه چيزي است و در نتيجه تا زماني که اين نکته قانوني مشخص نشود؛ امکان انجام امور ديگر و از جمله حضور براي بازجويي وجود ندارد.
وي تصريح کرد: طبيعي است که در صورت مشخص شدن نيز بنده تنها در مورد اتهامي مشخص ملزم به پاسخگويي و انجام امور بازجويي هستيم و در ديگر موارد سکوت خواهم کرد.
سحرخيز اظهار داشت: البته تعيين وکيل نيز نياز به زمان دارد و همچنين چون اين برگه را امروز دريافت کرده‌‏ام و پيش از اين براي روز چهارشنبه (فردا) براي حضور در دو جلسه برنامه ريزي کرده‌‏ام، در عمل امکان حضور در محل دادسرا را نخواهم داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سحرخيز از جمله اين جلسات را حضور انجمن دفاع از آزادي مطبوعات در خبرگزاري ايسنا و همچنين بررسي موضوع توقيف ماهنامه آفتاب در انجمن اعلام کرد و گفت: با توجه به اينکه مدير مسوولي ماهنامه آفتاب را بر عهده دارم، ضرورت دارد در انجمن حضور داشته باشم.
سحرخيز در پاسخ به اين سوال که" با اين وضعيت؛ در صورت عدم حضور شما در دادسرا، حکم جلب صادر خواهد گرديد"، گفت: البته بر روي برگه احضاريه قوه قضائيه همواره اين نکته ذکر شده است که "نتيجه عدم حضور، جلب است و چنانچه در موعد مقرر حاضر نشويد دادگاه حکم غيابي صادر خواهد نمود"، طبيعي است که دادگاه بايد عذر موجه را به اساس اصل 113 آيين دادرسي کيفري مورد توجه قرار دهد و طبيعي است در شرايطي که تنها يک روز براي حضور در دادسرا وجود داشته و همچنين علاوه بر عدم دسترسي به وکيل، چهار نکته نامشخص فوق الذکر در برگه احضاريه وجود دارد؛ امکان حضور من در جلسه فردا در عمل ناممکن است.
سحرخيز در پايان بار ديگر ابراز خوشبيني کرد که تا آن زمان که اين موارد نامشخص حل شود و زمان ديگري براي حضور در دادسرا تعيين گردد، تکليف شکايت ارائه شده به دادگستري در مورد حادثه هيأت نظارت در مطبوعات نيز حل شود، تا مشخص شود که نظام قضايي ايران برخورد دوگانه با شهروندان ايران ندارد و آنها را بر اساس مقام و موقعيت شغلي‌‏شان به خودي و غيرخودي و شهروند درجه يک و دو تقسيم نمي‌‏کند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9988

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سحرخيز به دادسرا احضار شد؛ سحرخيز: در عمل امکان حضور در دادسرا را نخواهم داشت، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016