شنبه 9 خرداد 1383

سحرخيز از اين‌كه رسيدگي به شکايتش دستخوش بروكراسي دستگاه قضايي شود، اظهار نگراني كرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
عيسي سحرخيز از اين‌كه رسيدگي به پرونده‌اش دستخوش بروكراسي دستگاه قضايي شود، اظهار نگراني كرد.
وي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به اينكه شكايتش را به مجتمع قضايي ناحيه‌ي 12 تسليم كرده است، گفت: طي پي‌گيري كه امروز به انجام رساندم، مطلع شدم كه اين پرونده از طريق عادي به دادگاه ويژه‌ي روحانيت ارسال شده كه به قول مسوولان اين مجتمع قضايي، ممكن است مدتي طول بكشد.
نماينده‌ي مديران مسوول مطبوعات در هيات نظارت بر مطبوعات ادامه داد:‌ اين در حالي است كه دو روز پيش نيز با دادگاه ويژه‌ي روحانيت تماس گرفتم و مطلع شدم كه تا كنون چيزي به دست آنها نرسيده و آنان عنوان كردند كه در سيستم اداري دستگاه قضايي ممكن است ارسال يك پرونده يك ماه به طول انجامد.
سحرخيز هم‌چنين يادآور شد: قصد دارم نامه‌اي را خطاب به آقاي كريمي‌راد، دادستان انتظامي قضات بنويسم و طي آن با اشاره به اين‌كه يكي از قضات دستگاه قضايي مرتكب خطايي شده، بپرسم كه تا كنون اقدامي در جهت تعليق ايشان صورت گرفته است يا نه.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به اينكه «چنان‌چه نظام قضايي و شأن قضات با رفتار يك فرد زير سوال برود، فارغ از اين‌كه شاكي وجود داشته باشد يا نه، بايد درخصوص صلاحيت آن فرد ترديد كرد» اظهار داشت: در نظر دارم از محكمه عالي انتظامي قضات جويا شوم كه در زمينه‌ي صلاحيت اين قاضي ترديد كرده‌اند يا نه؟ اگر اين‌طور بوده، مجموعه‌ي اقدامات آنها به كجا رسيده است؟ و اگر چنين نبوده، چرا دچار ترديد نشدند؟
نماينده‌ي مديران مسوول مطبوعات در هيات نظارت بر مطبوعات، به تماس‌هاي كميسيون حقوق بشر اسلامي طي هفته‌ي گذشته اشاره كرد و گفت: تصور من اين بود مادامي كه نهاد لازم براي پي‌گيري اين مساله در داخل وجود دارد، احتياجي به نهادهاي بين‌المللي نيست ولي با توجه به ترديدهايي كه نسبت به بروكراسي دستگاه قضايي هست، امروز با اعضاي اين كميسيون ديدار كرده و كليه‌ي جزئيات آن جلسه را براي آنها شرح دادم. آنها نيز در نظر دارند كه نوار مذاكرات اين جلسه را شنيده و قضاوت كنند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8324

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سحرخيز از اين‌كه رسيدگي به شکايتش دستخوش بروكراسي دستگاه قضايي شود، اظهار نگراني كرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016