پنجشنبه 9 بهمن 1382

ديدار نماينده دائم ايران در سازمان ملل با نمايندگان سنا و كنگره آمريكا، ايلنا

ظريف: مذاكره در خصوص منافع هر دو كشور خواهد بود

تهران-خبرگزاري كار ايران
محمد جواد ظريف، نماينده دائم ايران در سازمان ملل روز گذشته با نمايندگان سنا و كنگره آمريكا ديدار و گفت‌‏وگو كرد.
به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران، ايلنا، روزنامه واشنگتن پست نوشت: مقامات دو كشور ايران و آمريكا اين ديدار را تاييد كردند.
اين ديدار در مركز بين المللي "وود درو ويلسون" (wood draw wilson) صورت گرفته است.
به گزارش روزنامه واشنگتن پست اين ديدار يك هفته پس از ديدار كمال خرازي با سناتور جوزف بايدن از اعضاي عالي رتبه كميسيون روابط خارجي سنا صورت گرفته است.
يكي از كارشناسان صاحب نظر در مسائل ايران در خصوص ديدار ظريف گفت: ديدار ظريف با مقامات كنگره يك ديدار رسمي نيست. هر چند دولت آمريكا اين ديدار را تاييد كرده است.
به دليل عدم روابط رسمي دو كشور، نمايندگان ايران در سازمان ملل حق سفر در خارج از محدوده 25 مايلي نيويورك سيتي را ندارند.
وي افزود: ظريف بدون تاييد مقامات كشور ايران، هرگز چنين اقدام سوال برانگيزي را انجام نخواهد داد.
"ويليام ميلر" يكي، از ديپلمات‌‏هاي سابق آمريكا كه در مركز "وود درو ويلسون" فعاليت مي‌‏كند و از جمله افرادي مي باشد كه زمينه اين ديدار را آماده كرده است به واشنگتن پست گفت: اين فرايند توسط هر دو كشور به دقت مورد تامل قرار گرفته است.
ظريف نيز در مصاحبه‌‏اي قبل از ضيافت ناهار كنگره اظهار داشت: كنگره از من دعوت كرده است تا در خصوص امنيت منطقه و ديگر مسائل با يكديگر گفت‌‏وگو و مذكره كنيم.
وي افزود:تا وقتي كه علاقه براي پيش رفتن با ذهني باز و رويكردي نوين وجود داشته باشد، مذاكره در خصوص مسائل منطقه در جهت منفعت هر دو كشور خواهد بود.
"شائول بك‌‏هاش"نيز در گفت و گو با روزنامه واشنگتن پست گفت: ديدار ظريف با نمايندگان كنگره نشان دهنده يك تغيير است. چندين نفر از نمايندگان كنگره خواستار سفر به ايران شده‌‏اند و همچنين نشانه‌‏هايي از تغيير در ايران هم وجود دارد.
به گزارش روزنامه واشنگتن پست "رابرت دابليوني"، سناتور جمهوري خواه و سناتور "ارلن اسپكتر"، ميزبانان ضيافت نهار خصوصي بودند كه چندين نماينده از سنا و كنگره در اين مجلس حضور داشتند.
سناتور "ني: نيز در اين زمينه اظهار داشت: 50 تا 60 نفر مي خواستند كه در اين مهماني شركت كنند، از هر دو جناح كنگره علاقه زيادي براي شركت در اين مهماني وجود داشت.
وي افزود: ايران موافقت نامه مهمي را امضاء كرده و قدم بزرگي را برداشته كه نشان از پيشرفت است.
وي افزود: مسائل زيادي بين دو كشور وجود دارد اما الان زماني است كه ايران و آمريكا بايد بنشينند و به يكديگر سلام كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4035

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديدار نماينده دائم ايران در سازمان ملل با نمايندگان سنا و كنگره آمريكا، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016