يكشنبه 12 بهمن 1382

دادستان کل کشور، تحصن جمعي از نمايندگان را امرى بي تاثير خواند، ايرنا

دادستان کل کشور با رد احتمال تغيير در زمان برگزارى انتخابات هفتمين دوره مجلس شوراى اسلامي ، تاکيد کرد که انتخابات در اول اسفند، با قوت برگزار خواهد شد.
آيت الله "عبدالنبي نمازى " اين سخنان را در حاشيه ديدار از "نمايشگاه قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا" سپاه پاسداران و در پاسخ به سوال خبرنگارى درباره "تاثير تحصن واحتمالا استعفاى برخي نمايندگان بر برگزارى انتخابات " ابراز داشت .
تحصن جمعي از نمايندگان مجلس شوراى اسلامي که در اعتراض به رد صلاحيت نامزدان انتخابات هفتمين دوره مجلس شوراى اسلامي آغاز شده است ، روز يکشنبه با استعفاى بيش از۱۱۰ تن از اين نمايندگان ، تداوم يافت .
دادستان کل کشور، تحصن جمعي از نمايندگان را امرى بي تاثير خواند و گفت : مردم به عنوان بهترين مرجع ، هيچ گونه اظهار نظر موافقي در اين زمينه ابراز نداشته اند.
وى افزود : اين کار، نه تنها نتايجي مثبت براى خود آنها و کشور نداشته بلکه نتايج منفي هم براى آنان در بر داشته است .
آيت الله نمازى با تاکيد بر اينکه مردم اين شيوه پيگيرى مسايل را نمي پسندند، ابراز اميدوارى کرد که متحصنان در رفتار خود تجديد نظر کنند. دادستان کل کشور درپاسخ به سووالي درباره احتمال برخورد با نمايندگان متحصن گفت : برخورد با تخلف يک بحث قانوني است و اين تنها اختصاص به نمايندگان ندارد.
دادستان کل کشور از انتخابات به عنوان يک امتحان الهي ياد کرد و گفت : دشمن خيلي تلاش مي کند که انتخابات کمرنگ برگزار شده يا اصلا برگزار نشود ولي تدبير مقام معظم رهبرى و سران سه قوه ، بخصوص رييس جمهورى و رييس مجلس و زحمات شوراى نگهبان ، گرهي را که بعضي ها مي خواستند ايجاد کنند، گشود.
نمازى همچنين با بيان اينکه اراده شرکت گسترده در انتخابات را مي توان در سيماى ملت ايران يافت ، گفت : ملت عراق هم با الگو گرفتن از ملت ايران ، خواستار برگزارى انتخابات آزاد در اين کشور است .
وى در ادامه انتخاب افراد اصلح را مهمتر از حضور در انتخاب ذکر کرد و افزود : بايد افرادى را انتخاب کرد که به فکر خود نباشند، بلکه به ياد خدا و رفع مشکلات ملت باشند.
دادستان کل کشور از مردم خواست با هوشيارى و زيرکي مراقب باشند، به افرادى که احساس مي کنند خارج از چارچوب قانون کار مي کنند، راى ندهند.
به گفته وى ، تنها هوشيارى مردم باعث خواهد شد تا از ورود افراد ضعيف و متخلف در مجلس جلوگيرى شود.
آيت الله نمازى در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه ارزيابي وى از عملکرد مجلس ششم چيست ؟ گفت : اينکه ما صددرصد عملکرد مجلس ششم را رد کنيم کارى منصفانه نيست . اين مجلس طرحها، مصوبات و برنامه هاى زيادى داشت ، قدمهاى بلندى را برداشت ، "اما در عين حال حرکتهايي هم بوده که بطور صددرصد مورد تاييد نبود."
وى اضافه کرد : بخشي از فعاليت هاى مجلس ششم ، از وقت و عمر مبارک مجلس را صرف امورى کرد که حاصلي براى ملت ايران نداشت ."
آيت الله نمازى در بخش ديگر سخنان خود از آمريکا به عنوان دشمن شماره يک بشريت نام برد وگفت : استکبار به خاطر اينکه حقيقت و ظرفيت جهان اسلام را نتوانست بفهمد، دايما در حال تداوم توطئه خود است .
"استکبار و صهيونيست برغم شعارهاى بشردوستانه درفکر به اسارت درآوردن همه انسانها هستند و تنها چيزى که با اين توطئه مقابله مي کند ايمان است ."
وى گفت : خوشبختانه اين ظرفيت در ملتهاى مسلمان و ملت ما به وجود آمد و امروزه انقلاب اسلامي براى مسلمانان يک الگوست و ثابت کرد که اسلام و مديريت اسلامي در همه عرصه ها قدرت ساماندهي امور بشريت را داراست .
دادستان کل کشور با بيان اينکه آمريکاييها از گذشته درس نگرفتند پيش بيني کرد که اينها آنقدر در مقابل اسلام لجاجت و سرسختي مي کنند تا نهايتا با ضرب دست توانمند نسل جوان جهان اسلام ، از بين بروند.
وى بايادآورى کردن اين واقعه تاريخي که سپاهيان فرعون در جريان جنگ با حضرت موسي (ع ) به اذن خداوند در رود نيل غرق شدند، گفت : سران آمريکا هم در صورتي که ناداني بکنند و درس نياموزند، آبهاى خليج فارس نهايتا گورستان سپاهيان آنها خواهد شد.
وى همچنين با اشاره به تلفات روز افزون آمريکاييان در عراق و افغانستان گفت : هم اکنون سربازان آمريکايي در اين کشورها روزهاى سختي را مي گذرانند و هر روز تعداد زيادى اجساد سربازان آمريکايي به کشورشان منتقل مي شود و بايد گفت که ملت آمريکا هم تحمل زيادى نخواهند داشت .
آيت الله نمازى در ادامه سخنان خود با اشاره به عملکرد سپاه در عرصه سازندگي کشور، نقش و تاثير تعهد، تقوى و اخلاص را در پيشبرد کارهاى مادى خاطرنشان کرد.
وى گفت : سپاه به دليل اينکه مجموعه اى از فرزندان صالح مخلص و موحد را دارد که سختيهاى دوران دفاع مقدس را تجربه کرده و آبديده شده اند در هر ميداني که وارد شود، آن را فتح خواهد کرد.
وى تصريح کرد : فشار تبليغاتي صهيونيست و استکبار، بعضي ها را در اين زمينه دچار ترديد مي کند و اين افراد تصور مي کنند که نمي توان با توطئه هاى دشمنان مقابله کرد، اما اين يک امر اشتباه است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4146

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادستان کل کشور، تحصن جمعي از نمايندگان را امرى بي تاثير خواند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016