چهارشنبه 15 بهمن 1382

رهبر جمهوري اسلامي: انتخابات مجلس حتي بدون يك روز تاخير، در اول اسفند برگزار خواهد شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار پرشور هزاران نفر از قشرهاي مختلف مردم، انتخابات را مظهر آزادي و اراده ملت در تعيين سرنوشت خويش و كشور خواندند و تاكيد كردند: انتخابات مجلس حتي بدون يك روز تاخير، در اول اسفند برگزار خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حضرت آيت الله خامنه‌اي، انتخابات را مظهر حضور و قدرت مردم در اداره‌ي كشور برشمردند و افزودند: حضور مردم در انتخابات، نشان مي‌دهد كه ملت صاحب "دولت، مجلس و همه مسوولان" است كه اين پديده‌ي بسيار مهم هم‌چون سنگري مستحكم، كشور و نظام را در مقابل توطئه‌ها حفظ مي‌كند و دشمنان اسلام و ايران را به هراس مي‌اندازد.
ايشان، پشتوانه‌ي مردمي نظام را مهم‌ترين عامل ناكامي دشمنان در 25 سال اخير دانستند و خاطر نشان كردند: اگر انتخابات و مردم‌سالاري در ايران وجود نداشت و اراده‌هاي جوشان مردم در ميدان‌هاي مختلف، تجلي نمي‌يافت انقلاب و نظام، حتي يك سال هم در مقابل توطئه‌هاي دولت‌هاي سلطه‌طلب دوام نمي‌آورد و به همين علت است كه امروز، مراكز استكباري، از حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن و شركت ملت در انتخابات در هراسند و همه امكانات خود را براي جلوگيري از تحقق اين دو پديده مبارك بكار گرفته‌اند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به تبليغات پر حجم مراكز رسانه‌اي قدرت‌هاي سلطه‌گر در مورد انتخابات مجلس هفتم به تشريح استراتژي و تاكتيك دشمنان براي تخريب اين انتخابات و به تعويق انداختن آن پرداختند و افزودند: راهبرد و استراتژي كلي آنها اين است كه انتخابات اول اسفند را تخريب كنند و مانع برگزاري آن شوند كه اين خط‌ مشي كلي را اين رزوها در قالب تاكتيك به تعويق انداختن انتخابات دنبال مي‌كنند و با انواع تبليغات مستقيم و غير مستقيم و يا روش‌هاي ديگر، به مسوولان اجرايي كشور القا مي‌كنند كه شما نمي‌توانيد انتخابات اول اسفند را برگزار كنيد و نبايد برگزار كنيد، اما دولت و ملت در مقابل اين توطئه‌ مي‌ايستد.
ايشان با ابراز تاسف از تكرار حرفهاي دشمنان ملت از زبان برخي افراد غافل افزودند: دشمنان با تبليغات و روشهاي مختلف سياسي، برخي مسوولان اجرايي را به كنار رفتن و عمل نكردن به مسووليتهاي قانوني‌شان تشويق مي‌كنند، اما همه بايد متوجه باشند كه برگزارشدن انتخابات حق مردم است و هيچ‌كس اجازه ندارد با اين حق مهم مردم بازي كند.
رهبر معظم انقلاب برگزاري انتخابات اول اسفند را، وظيفه دستگاههاي دولتي خواندند و تاكيد كردند: كسي نمي‌تواند به علت مخالفت با يك روش يا يك پديده، وظايف قانوني خود را انجام ندهد و شانه خالي كردن از مسووليت به شكل استعفا يا به هر شكل ديگر، خلاف قانون و هم حرام شرعي است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به مناقشاتي كه بين دستگاههاي اجرايي و نظارتي انتخابات مجلس هفتم بوجود آمده، خاطرنشان كردند: اين‌گونه مسائل، هميشه به‌نوعي وجود داشته و چيز تازه‌اي نيست، اما دشمنان با بزرگنمايي اين مسائل، از بروز آنها بسيار خوشحال شدند و متاسفانه عناصري هم در داخل، فريب آنها را خوردند.
رهبر معظم انقلاب خاطرنشان كردند: هيچ گره‌اي نيست كه بازشدني نباشد و هر مناقشه‌اي راه‌حلي دارد همچنان كه انقلاب در حيات پربار خود همه بن‌بست‌ها را شكسته است و امروز هم به فضل پروردگار هيچ بن‌بستي در مقابل نظام اسلامي و ملت ايران وجود ندارد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اكثر مسوولان و اكثر نمايندگان مجلس را اشخاص متدين، علاقه‌مند به انقلاب و آماده‌ي خدمت به مردم ارزيابي كردند و افزودند: مجلس ركن نظام است، البته در داخل مجلس مثل هر جاي ديگر ممكن است عناصري نفوذ كرده باشند و با وارونه كردن حقايق، و فضاسازي براي برخي اشخاص، آنها را به كار نامناسبي وادار كنند.
ايشان خدمت به مردم را فلسفه وجودي مسوولان نظام برشمردند و افزودند: در نظام اسلامي، ما مسوولان، خدمتگزار و نوكر مردم هستيم و اعتبار و آبروي خود را از خدمتگزاري به مردم كسب مي‌كنيم.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: مسوولان نظام هيچ حقي بگردن مردم ندارند بلكه زير دين مردم هستند و همين روحيه خدمتگزاري به مردم باعث شده است كه انقلاب و نظام 25 سال در مقابل دشمنان حيله‌گر بايستد و اگر كسي اين روحيه را از دست بدهد و يا روحيه خدمتگزاري به مردم را در ديگران تضعيف كند به ملت خيانت كرده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به لزوم خدمتگزاري مجلس ، دولت و دستگاه قضايي به مردم افزودند: مجلس نيز وظايف بزرگي بر عهده دارد كه انجام دادن آنها، وظيفه شرعي، قانوني اخلاقي و ملي است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: بعد از پايان جنگ تحميلي، كارهاي بزرگي در كشور شده است و افقهاي روشن آن به‌تدريج در حال ظاهر شدن است كه در اين ميان دشمن مكار مي‌خواهد، با ترفند و حيله‌هايي كه اين روزها بكار مي‌برد، جلوي اين پيشرفت را بگيرد اما مسوولان و ملت اجازه نمي‌دهند.
رهبر معظم انقلاب با تشكر و قدرداني از زحمات و تلاشهاي دلسوزانه رييس جمهور، رييس مجلس و شوراي نگهبان و ديگر دستگاههاي مسوول در انتخابات افزودند: البته در اين ماجرا، كساني هم هستند كه با زياده‌خواهي و گردن‌كلفتي مي‌خواهند كار خود را به پيش ببرند، اين افراد و گروهها، فشارهاي زيادي بر رييس جمهور، رييس مجلس و شوراي نگهبان وارد آوردند اما روساي محترم دو قوه و شوراي نگهبان در برابر گروههاي فشار و زياده‌خواه ايستادگي كردند كه جاي تشكر دارد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخناننشان با تبريك دهه مبارك فجر و عيد سعيد غدير به ملت ايران افزودند: ايام سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي براي ملت ايران و همه مسلمانان عيد است چرا كه اسلام توانست ملت ايران را از سيطره قدرتهاي سلطه‌گر رها سازد.
ايشان با اشاره به دهها سال چپاول و اقدامات مخرب انگليس و آمريكا در ايران قبل از انقلاب افزودند: بيداري اسلامي خون تازه‌اي در رگهاي ملت ايران جاري كرد و مردم با رهبري امام بزرگوار بساط ديكتاتوري را از كشور برچيدند، آمريكا را بيرون كردند و بر سرنوشت خود مسلط شدند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به بيداري رو به گسرتش اسلامي در ميان ملتها افزودند: نسل جوان جهان اسلام و نخبگان فرهنگي و سياسي كشورهاي اسلامي،‌همچون ملت ايران سالگرد پيروزي انقلاب را جشن مي‌گيرند، چرا كه پيروزي انقلاب اسلامي را مقدمه‌ي بيداري و نجات خود مي‌دانند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر لزوم حفظ و تقويت اصول و مباني انقلاب افزودند: حركت در اين مسير، دين و دنياي ملت ايران را بهبود خواهد بخشيد و زخمهاي پيكر ايران عزيز و مظلوم را ترميم خواهد كرد.
در اين ديدار كه به مناسبت چهلم درگذشت قربانيان زلزله‌ي بم، شماري از مجروحان اين فاجعه ملي حضور
داشتند رهبر معظم انقلاب اسلامي با گراميداشت ياد قربانيان اين حادثه بسيار تلخ، مردم و دستگاه‌ها را به ادامه همدردي و ياري هموطنان زلزله‌زده توصيه كردند و افزودند: ملت ايران در كمك به زلزله زدگان ايمان و مروت و اخوت اسلامي را متجلي ساخت و دستگاه‌ها نيز تلاش زيادي را انجام داده‌اند، اما اين تلاش‌ها بايد ادامه پيدا كند تا مردم مطمئن شوند كه اين زخم بزرگ كه در واقع بر پيكر همه ملت وارد آمده، تا حد ممكن ترميم شده است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4268

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رهبر جمهوري اسلامي: انتخابات مجلس حتي بدون يك روز تاخير، در اول اسفند برگزار خواهد شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016