جمعه 24 بهمن 1382

امام جمعه شميرانات: تحريم كنندگان انتخابات عوامل دشمنان خارجي هستند، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
امام جمعه شميرانات گفت: كاهش مشاركت مردم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي از طريق انگيزه كشي و نااميد كردن اقشار مردم از بهبود شرايط سياسي، توطئه جديد دشمنان داخلي و خارجي براي تضعيف جمهوري اسلامي، فروپاشي اقتدار سياسي و آسيب رساني به وحدت و امنيت ملي با ادعاي بحران رد صلاحيت، كاستي و سستي در مباني جمهوريت است.
به گزارش خبرگزاري كار ايران، ايلنا، حجت الاسلام دعاگو در خطبه دوم نماز جمعه شميرانات گفت: جمهوريت شكل‌‏گيري ساختارهاي گوناگون حكومت و جريان حاكميت با آراء مردم است و نظام جمهوري اسلامي به دليل ساختار فرهنگي و سياسي و برخورداري از قويترين و بيشترين حمايت مردمي ارزشي‌‏ترين، باثبات ترين و ريشه دارترين نظام جمهوري در جهان اسلامي و جامعه جهاني است.
امام جمعه شميرانات رويكرد و عملكرد جبهه موسوم به دوم خرداد در چند سال گذشته را دشمني آشكار با جمهوريت، اسلاميت و تماميت نظام دانست و اظهار داشت: تقابل با جمهوريت و تعارض با اسلاميت نظام ننگ بزرگي است كه در دامن جبهه مدعي اصلاحات و مردم سالاري پديدار و آشكار شد، سياست بازان جناحي به پرورش و پردازشش پرداختند و از بنيادي‌‏ترين ركن نظام ديني شعاري سياسي و ناسازگار با جمهوري اسلامي ساختند.
وي افزود: جبهه موسوم به دوم خرداد تعرض سازمان يافته به جمهوريت نظام را با تبديل مردم سالاري به شعار سياسي آغاز كردند و با مشروع، رسمي و قانوني تلقي كردن شعارهاي تبليغاتي آشكارا و بي‌‏پروا در برابر قانون اساسي ايستادند و فاتحه مردم سالاري را خواندند.
دعاگو اظهار داشت: هم اكنون مدعيان دروغين اصلاحات به مرحله‌‏اي از گستاخي رسيده‌‏اند كه تعارض با قانون اساسي و استفاده از امتيازات فراقانوني را مقتضاي مردم سالاري و اجراي قانون اساسي را كه تجلي راستين مردم سالاري است ناسازگاري با مباني و مقتضيات جمهوريت مي‌‏دانند.
خطيب نماز جمعه شميرانات جبهه دوم خرداد را به رغم ناسپاسي و حرمت ناشناسي، بهره‌‏مندان حقيقي از امتيازات فراقانوني توصيف كرد و گفت: جبهه سياسي‌‏اي كه سران و كسان اصلي‌‏اش براي راهيابي به مجلس ششم و حضور در رقابت‌‏هاي انتخاباتي مجلس هفتم به عنايت رهبري و حكم حكومتي متوسل شده‌‏اند با چه روئي از حاكميت دوگانه و انتخاب و انتصاب سخن مي‌‏گفتند و هم اكنون بر چه مبنايي داعيه‌‏دار مردم سالاري و دفاع شعاري و جناح مداري از جمهوريت نظام ديني شده‌‏اند.
وي تأكيد كرد: تحريم كنندگان انتخابات مدعيان دروغين مردمسالاري و دشمنان جمهوري اسلامي و ملت انقلابي‌‏اند، آئين مدني و مردمسالاري ديني را باور ندارند، به فريب افكار عمومي و منافع و مصالح باندي و جناحي مي‌‏انديشند، تقابل جمهوريت و اسلاميت نظام را آرزو مي‌‏كنند، در سايه شعار جمهوريت پناه مي‌‏گيرند و به اسلاميت و تماميت نظام مي‌‏تازند.
خطيب نماز جمعه شميرانات گفت: حقيقت مردمسالاري و لازمه وفاداري به جمهوري اسلامي اجراي قانون اساسي و اعمال ضوابط قانوني است و پاكيزگي عرصه‌‏هاي انتخاباتي از فاقدان شايستگي تكريم نظام ديني، تعظيم ميثاق‌‏هاي ملي و دفاع حقيقي از مردمسالاري است و تضعيف جمهوريت چيزي جز تقابل با قانون اساسي و تعارض با موازين قانوني نيست.
دعاگو، تحريم كنندگان انتخابات را دشمنان اقتدار ملي و عوامل دشمنان خارجي ناميد و افزود: جمهوري اسلامي گويش نوين و قالب امروزين حكومت اسلامي است. ملت ايران از اين دو جمله يك پيام مي‌‏گيرند، اسلام و نظام را متحد و جدايي ناپذير مي‌‏خواهند و تحميل كنندگان انتصابات و تحريم كنندگان انتخابات را فاقدان مدينت و دشمنان خارجي مي‌‏دانند.
وي پيام تظاهرات 22 بهمن را براي دشمنان داخلي و خارجي پايداري ملي براي دستيابي به اهداف آرماني دانست و گفت: دشمنان اسلام و ايران در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي با مشاهده نمايش وحدت و اقتدار ملي و عزم استوار ملت انقلابي در دفاع از نظام ديني روحيه خود را باختند و با تلخي و سختي تمام به پايگاه مردمي نظام، وفاداري ملت ايران به تداوم انقلاب و استمرار خط امام (ره) اعتراف كردند.
دعاگو در پايان خطبه دوم شكست ارتجاع از انقلاب را اراده الهي، سنتي و تاريخي توصيف كرد و گفت: رسانه‌‏هاي جبهه جهاني استكبار و ارتجاع پس از شكست پروژه بحران سازي و ناكامي و رسوايي دشمنان انقلاب اسلامي تشكل‌‏هاي سياسي رقيب را به تشديد اختلافات و اقشار مردمي را به تحريم انتخابات فرا خواندند و مجريان نمايش تحصن را براي ادامه توطئه‌‏گري و اخلال در وحدت و امنيت ملي سازماندهي كردند و با اراده خدا جز ناكامي و شكست و رسوايي و نفرين و ننگ ابدي دستاوردي نخواهند داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4593

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'امام جمعه شميرانات: تحريم كنندگان انتخابات عوامل دشمنان خارجي هستند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016