شنبه 6 تير 1383

حسين شريعتمداري: اگر برنامه‌ها به همين ترتيب پيش برود، انتخابات رياست‌جمهوري هم از آن اصولگرايان خواهد بود

با نگاهي گذرا به اوضاع كشور در ايام شهادت دكتر بهشتي و مقايسه‌ي آن با شرايط كنوني كشور، به مشابهت‌هاي زياد و در عين‌حال تفاوتهاي قابل توجهي برمي‌خوريم كه بررسي آنها مي‌تواند در دستيابي به راهكارهاي مناسب به ما ياري دهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، حسين شريعتمداري مديرمسؤول روزنامه كيهان كه به مناسبت بيست و سومين سالگرد شهداي هفتم تير در مسجد سيد اصفهان سخن مي‌گفت با بيان اين مطلب افزود: دشمنان بر اين باور بودند كه با شهادت دكتر بهشتي، انقلاب نوپاي اسلامي از حركت باز مي‌ايستد و يا لنگ لنگان گام برخواهد داشت، اما شهيد بهشتي همواره تاكيد داشت كه ما شهداي خود را از دست نداده‌ايم بلكه آنها را به دست آورده‌ايم؛ اين جمله در مورد شخص ايشان نيز مصداق عيني دارد.

وي در ادامه به مقايسه‌ي مختصاتي از هنگام شهادت دكتر بهشتي و مختصاتي از زمان حال پرداخت و با اشاره به بحرانهاي ماه‌ها و سال‌هاي ابتدايي انقلاب گفت: اتفاق بزرگي كه بيگانگان را دچار سراسيمگي كرد آن بود كه پس از 1400 سال اسلام ناب مجددا بر كرسي حكومت نشست. وقتي اسلام ناب و ظلم‌ستيز بر مسند حكومت تكيه بزند چند پيامد روشن خواهد داشت؛ نخست آنكه نظام سلطه با آن درگير مي‌شود، دوم آنكه محرومان و مستضعفان به آن دل مي‌بندند و سوم آنكه از آنجا كه اسلام يك باور است، مرزهاي جغرافيايي مانع از عبور آن نيست.


شريعتمداري در بخش ديگري از سخنانش، با بيان اينكه بهشتي سايه‌ي امام (ره) بود و دشمني با بهشتي در حقيقت از دشمني با امام(ره) ناشي مي‌شد، اظهار داشت: در آن موقع كليه‌ي گروههاي ضدانقلاب عليه بهشتي بسيج شده بودند و مراجعه به اسناد آن زمان نشان مي‌دهد گروههاي مختلف اعم از سلطنت‌طلبان، ليبرالها، ماركسيت‌ها، منافقان، بني‌صدر و حتي برخي از گروه‌هاي به ظاهر اسلامي كه تا آن زمان با هم اختلاف‌نظر داشتند، بر سر دشمني با دكتر بهشتي به اشتراك و ائتلاف رسيدند. در سالهاي اخير نيز شاهد بوده‌ايم جرياناتي كه در گذشته با هم دشمني و اختلاف داشتند، بازهم در كنار يكديگر قرار گرفتند. به‌عنوان مثال جرياني كه اصلي‌ترين دشمن خود را انجمن حجتيه مي‌ديد در كنار حجتيه قرار گرفته و يا آنها كه معتقد بودند ليبرالها جاده صاف‌كن امپرياليست‌ها هستند با ليبرالها متحد شدند، چپ‌ها كه همواره سنگ مبارزه با سرمايه‌داري را به سينه مي‌زدند، امروز به آمريكا و نظام سرمايه‌داري نزديك شده‌اند. در اين ميان تنها جرياني كه ثابت قدم جلو آمده است، جريان اصول‌گرايي است كه پيرو راستين امام و در حال حاضر رهبري است.

شريعتمداري افزود: در آن زمان رسانه‌ها به شدت عليه دكتر بهشتي دست به تبليغات مخرب مي‌زدند و در اين مسير برخي خودي‌ها هم با آنها همراهي مي‌كردند. شگرد آنها اين بود كه به بهشتي و يارانش مي‌گفتند "مرتجع" و وقتي ارتجاع را تعريف مي‌كردند، مي‌ديديم تعريف آنها از ارتجاع همان اسلام است.

امام (ره) در اين زمينه تعبير جالبي داشتند كه مي‌فرمودند: اگر ارتجاع اين است، خدا هم مرتجع است.

حقيقت اين است كه بهشتي در اوج فعاليت مظلوم بود، اما اين دشمنان او بودند كه مظلوم‌نمايي مي‌كردند در زمان ما نيز عين اتهامات تكرار مي‌شود. اما مومن از يك سوراخ دو بار گزيده نمي‌شود. بهشتي همانند مولايش حسين تشنه‌ي لبيك بود و قطعا خواستش اين است كه آن ماجرا براي ما درس عبرتي شده باشد.

وي همچنين در خصوص تفاوت‌هاي موجود ميان زمان حاضر و دوره‌ي شهادت شهيد بهشتي اظهار داشت: يك تفاوت عمده وجود دارد و آن اينكه در آن زمان وقتي حريف به بن‌بست رسيد فرار كرد و از صحنه بيرون رفت چون چاره‌اي نداشت. اما در حال حاضر عليرغم آنكه به بن‌بست رسيده، از صحنه بيرون نرفته است. جان ماجرا اينجاست. بايد هوشيار بود آنها كه طي ساليان اخير آگاهانه و ناآگاهانه در همان مسير دشمنان بهشتي گام برداشته‌اند، امروز به بن‌بست رسيده‌اند ولي بر خلاف اسلاف خود صحنه را ترك نكرده‌اند. بايد مراقب بود، چرا كه آنها سعي مي‌كنند كانونهاي اقتصادي، مراكز فرهنگي و برخي از كانونهاي تعيين‌كننده را در اختيار بگيرند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا مديرمسوول كيهان با تاكيد بر لزوم برقراري عدالت اجتماعي، تصريح كرد: داستان همان داستان است، دشمنان نظام در داخل و خارج به بن‌بست رسيده‌اند و مشابهت‌هاي موجود نشان مي‌دهد كه ما مرد عبور از اين ميدان هستيم. در آن زمان اتحاد مردم و گوش به فرمان ولي امر بودن عامل مهمي در اين راه بود. اما امروز بايد مراقب بود. امروز به لطف خداوند متعال باد به پرچم اصول‌گرايي مي‌وزد. مجلس هفتم شبيه همان مجلسي است كه بهشتي‌ها علاقه‌مند به شكل‌گيري آن بودند. خوشبختانه امروز آدمها فهميده‌اند كه فقط اصول‌گرايان به دردشان مي‌خورند چون حقيقتا كار مي‌كنند. نمونه‌ي واضح آن شوراي شهر تهران است كه سرمنشا خدمات ارزنده‌اي بوده است. آنچه در اين زمان از ضروريات است، حفظ شرايط موجود است؛ به‌عبارتي وقتي اصول‌گرايان مسووليتي به عهده مي‌گيرند بايد از جان و دل خدمت كنند.

وي تعقيب مفسدان و جلوگيري از حاكميت سرمايه را از مهم‌ترين وظايف مجلس هفتم برشمرد و در اين زمينه، اظهار داشت: اگر مجلس هفتم بر همين روال پيش رود يقين بدانيد بسياري از مشكلات مرتفع خواهد شد. اگر ملت ايران طعم مديريت حزب‌الله را بچشد و برنامه‌ها به همين ترتيب پيش برود، انتخابات رياست جمهوري نيز از آن اصول‌گرايان خواهد بود.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9389

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسين شريعتمداري: اگر برنامه‌ها به همين ترتيب پيش برود، انتخابات رياست‌جمهوري هم از آن اصولگرايان خواهد بود' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016