شنبه 25 بهمن 1382

آيت الله منتظري: من از سفير آلمان به دليل حمايت پارلمان آلمان از نمايندگان متحصن در مجلس ايران تقدير و تشكر كردم، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
آيت الله العظمي منتظري در گفت‌‏وگو با نشريه اشترن آلمان در خصوص مسائل پيش آمده در عراق گفت: از اين كه شر صدام كنده شد؛ خوشحاليم، اگر چه به بهانه سلاح هاي كشتار جمعي به عراق حمله شد و حالا گفته مي شود از اين سلاح ها اثري به دست نيامد ولي به نظر من صدام از هزاران سلاح كشتار جمعي بدتر بود.
به گزارش ايلنا، وي افزود: اميدوارم دركشور عراق انتخاباتي آزاد و عمومي برگزار شود - همان گونه كه آيت الله سيستاني هم گفته‌‏اند- و آمريكايي ها هم پس از تشكيل يك حكومت و تثبيت آن كشور عراق را ترك كنند چون ماندن بيش از اين براي آنها بسيار ضرر دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آيت الله العظمي منتظري در ادامه تصريح كرد: خواهي نخواهي چون مردم عراق مسلمان هستند خواهان آن هستند كه موازين اسلامي اجرا شود. حكومتي كه در عراق شكل مي گيرد اگر چه طبق نظر اكثريت شكل مي گيرد ولي حقوق اقليت ها هم بايد رعايت شود.
وي افزود: من از سفير آلمان به دليل حمايت پارلمان آلمان از نمايندگان متحصن در مجلس ايران تقدير و تشكر كردم و همچنين از اين كه آلمان ها واسطه شدند تا اسراي فلسطيني و لبناني با اسراي اسرائيلي مبادله شوند نيز تشكر كردم. در رابطه با مسايل فلسطين به سفير آلمان متذكر شدم: تولد كشوري به نام اسرائيل عكس العمل برخوردهاي خشن و تند نازي هاي آلمان درگذشته است كه با حمايت انگليسي ها و شخص بالفور منطقه فلسطين اشغال و يهودي ها درآنجا اسكان داده شدند. من بدين جهت از دولت آلمان خواستم براي تشكيل حكومتي مستقل براي فلسطيني ها كه صاحبان اصلي آنجا هستند تلاش كند. آمريكايي ها با حمايت همه جانبه از اسرائيلي ها قدم مثبتي بر نمي دارند انتظار است آلمان ها و ديگر كشورهاي اروپايي در اين راه قدم بردارند.
همچنين آيت الله العظمي منتظري در پاسخ به خبرنگار روزنامه ايتاليايي كريره دلايسرا، ارزيابي از اقدامات شوراي نگهبان گفت: من به طور مفصل طي نامه اي خطاب به علماي شوراي نگهبان و حقوقدانان آن توضيح داده ام كه اين جانب رياست مجلس خبرگان قانون اساسي را به عهده داشتم و گواهي مي دهم هدف از تصويب اصل 99 اين بود كه چون در رژيم گذشته انتخابات آزاد نبود و شاه و دربار و مجريان دخالت مي كردند و افرادي سر از مجلس در مي آوردند كه اصلا مردم شناختي از آنان ندارند براي اين كه در جمهوري اسلامي همان دخالتها تكرار نشود و آزادي انتخابات كه حق ملت است، محقق گردد.
وي افزود: شوراي نگهبان بر انتخابات نظارت كند, و اجراي انتخابات و احراز صلاحيت كانديداها بر عهده وزارت كشور است آن هم از طريق معتمدين محلي و شهادت آنها. مردم هر منطقه خودشان شناخت كامل نسبت به افراد از نظر دين , تعهد و مراتب علمي دارند و بيشتر از ديگران به مصلحت خود علاقمند هستند.
وي افزود: شوراي نگهبان برخلاف رويه اي كه طي چند دوره انجام مي داد نظارت را به استصوابي تفسير كرد. تفسيري كه با روح قانون مخالفت دارد و بر خلاف هدف اصلي از تصويب اصل 99 است .
وي افزود: با سوء استفاده هايي كه از نام دين مي شود طبيعي است كه برخي از دين و ارزش ها فراري شوند.
وي گفت: فرصت طلباني كه در كوران مبارزات و انقلاب, كنار بودند و هيچ فعاليتي نداشتند پس از پيروزي انقلاب از فرصت استفاده كردند و پست هاي حساسي را گرفتند آنها انقلابيون را از صحنه خارج كردند.
آيت الله العظمي منتظري گفت: من از انقلاب جدا نشده ام.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4636

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت الله منتظري: من از سفير آلمان به دليل حمايت پارلمان آلمان از نمايندگان متحصن در مجلس ايران تقدير و تشكر كردم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016