شنبه 25 بهمن 1382

توكلي:ارتباط با آمريكا را نه مثل نماز واجب و نه مثل شراب حرام مي‌دانيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
توكلي گفت: براي ما جذب سرمايه‌هاي داخلي، بعد از آن سرمايه‌هاي ايرانيان خارج از كشور و در نهايت سرمايه‌گذاري خارجي كه به نفع رشد مديريت و صنعت كشور باشد، اهميت دارد و البته تاكيد مي‌كنم كه براي ما منبع سرمايه‌گذاري مهم نيست و بيشتر سرمايه‌گذاري كه به نفع كشور و مصلحت جامعه باشد داراي اهميت است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، احمد توكلي طي سخناني در نشست مطبوعاتي ائتلاف آبادگران ايران اسلامي با اشاره به اين كه مشكل اصلي اقتصاد ايران در حال حاضر مساله‌ي اشتغال است، افزود: متاسفانه تعداد زيادي از دانشجويان بعد از فارغ‌التحصيل شدن دچار بيكاري مي‌شوند و ما در مجلس هفتم به سرمايه‌گذاري توجهي جدي خواهيم داشت و هم‌چنين مساله‌ي رفع مشكلات سرمايه‌گذاري براي ما داراي اهميت زيادي است و تلاش خود را براي رفع اين مشكل و تسهيل اين امر انجام مي‌دهيم.
وي ادامه داد: ائتلاف آبادگران ايران اسلامي اميدوار و خوشبين به پيروزي خود است، وگرنه در صحنه حضور پيدا نمي‌كرد.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر نقش ائتلاف آبادگران در ميان محافظه‌كاران و اصلاح‌طلبان گفت: ما بناي خدمت به مردم داريم و اگر چنين مسووليتي به وسيله‌ي راي مردم به ما واگذار شود، سعي مي‌كنيم مسايلي كه اولويت بيشتري دارد از جمله مسايل اقتصادي و معيشتي در مجلس را مطرح و گروههاي ديگر را نيز در مجلس هفتم به موضع خود نزديك كنيم. همه را به حول محور خدمت‌رساني به مردم دعوت مي‌كنيم و فكر مي‌كنيم نسبت به وزني كه در مجلس هفتم پيدا مي‌كنيم، ديگران از عقايد ما و اهداف ما استقبال كنند.
توكلي در پاسخ به سوالي مبني بر عملكرد شوراي شهر، گفت: ما سخنگوي شوراي شهر و شهرداري نيستيم ولي در ‌٩ ماهي كه اين گروه مسووليت شهرداري را پذيرفته‌اند، رضايت خاطري در بين مردم ايجاد شده است. حتي دبيركل حزب مشاركت از خدمات اين افراد تشكر كرده است.
وي ادامه داد: ائتلاف آبادگران در حال انجام نظرسنجي‌هايي است و چون تبليغات از ديروز شروع شده است نمي‌توانيم نتيجه‌ي قطعي در مورد آن اعلام كنيم ولي از سير نظرسنجي‌ها راضي هستيم و اميدواركننده است، البته چون اين نظرسنجي‌ها موادي خام است، نمي‌توان به آن اتكا كرد.
اين استاد دانشگاه افزود: ائتلاف آبادگران ايران اسلامي فقط در تهران داراي نامزد هستند و در شهرستان‌ها هيچ نامزدي ندارند.
توكلي ادامه داد: ما قول مي‌دهيم كه اگر تفكر خدمت در مجلس، حاكم شود اجازه ندهيم كه ديكتاتوري اكثريت در فضاي مجلس حاكم شود.
وي در مورد موضع اتحاديه‌ي اروپا در مورد انتخابات ايران گفت: ما در مورد انتخابات، قوانين خود را داريم و به آن عمل مي‌كنيم و موضع زشت اروپا را در اين امر قبول نمي‌كنيم. مردم در انتخابات با حضور مشاركت حداكثري خود جواب مناسبي به آنها خواهند داد و به صلاح اتحاديه‌ي اروپا نمي‌دانيم كه براي تداوم ارتباط با ايران، چنين موضع‌هايي را اتخاذ كنند.
توكلي در مورد موضع اين گروه در ارتباط با برقراري رابطه با آمريكا گفت: آمريكا مگر در بم چه كرد؟ اگر قرار باشد كه اين ديوار بي‌اعتمادي و پرخاشگري و ظلم‌هايي كه ايالات متحده به مردم ما كرده است با دادن چند وعده غذا حل شود كه اين كار آساني است. در اموري مانند زلزله و سيل، كشورها بدون هيچ‌گونه توجه به رابطه‌ي گذشته‌ي خود، در امور انسان‌دوستانه به يكديگر كمك مي‌كنند و ما آبادگران ايران اسلامي، ارتباط با آمريكا را نه مثل نماز، واجب و نه مثل شراب، حرام و با توجه به منافع ملي تصميم مي‌گيريم و تا زماني كه آنها بخواهند موضع پرخاشگرانه و زورگويانه داشته باشند، ارتباطي با آنها برقرار نمي‌كنيم ولي اگر آنها حقوق ما را پس دادند و به اشتباهات خود اعتراف كردند، در آن زمان بهتر مي‌توانيم تصميم بگيريم.
وي در مورد موضع اين ائتلاف در ارتباط با دستيابي ايران به فناوري هسته‌اي گفت: اگر با توجه به راي مردم بتوانيم در مجلس انجام وظيفه كنيم، از حق قطعي ايران براي دستيابي به بالاترين فنون هسته‌اي به هيچ وجه نمي‌گذريم و با دولت خود كه اختيار قانوني دارد در اين امر حداكثر همكاري را مي‌كنيم.
عضو ائتلاف آبادگران ايران اسلامي ادامه داد: همان‌طوري كه در منشور ما آمده است و با توجه به فرمان اسلام و امام خميني(ره)، ما براي حريم خصوصي افراد اهميت زيادي قائل هستيم و رعايت حريم خصوصي افراد را بر خود واجب مي‌دانيم. براي ما برخورد مداراگرانه‌ي حكومت با مردم داراي اهميت است و اين‌گونه برخوردها بهترين راه براي تسهيل رابطه‌ي ملت و حكومت است.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه معتقد بود آبادگران قصد دارند در مجلس هفتم به مدل چيني عمل كنند، گفت: ما ايراني هستيم و براي ايران اسلامي تصميم‌گيري مي‌كنيم و حرف مي‌زنيم و چون افراد بسته‌اي نيستيم، از تجربه‌ي كشورهاي ديگر جهان نيز استفاده خواهيم كرد ولي از هيچ الگويي تبعيت نمي‌كنيم و تكرار نخواهيم كرد.
توكلي در مور رابطه‌ي مجلس هفتم و دولت گفت: وقتي مجلس جديد، كار خود را شروع مي‌كند ‌١٢ ماه از عمر دولت فعلي باقي مي‌ماند و اين مدت براي تغيير يك مدير، وقت كمي است و چون مجلس نمي‌تواند مستقيما خدمتي به مردم ارايه كند، ما تمام تلاش خود را مي‌كنيم كه دولت فعلي بهتر و بيشتر به مردم خدمت‌رساني كند و اصل خود را بر حمايت از وزرا مي‌گذاريم ولي نمي‌توانيم در مورد عمل يك وزير، اطمينان صد در صد داشت.
وي در مورد مشاركت مردم در انتخابات گفت: ما از خدا مي‌خواهيم كه مشاركت مردم حداكثري باشد و مردم به هركسي كه مي‌خواهند راي دهند. مهم اين است كه نمايندگان به شيوه‌ي قانوني وارد مجلس شوند و در همين مجلس ششم، نماينده‌اي كه به اصلاح‌طلبان نيز نزديك است ‌٥/١ درصد از آراي مردم را كسب كرد ولي عمل او قانوني بود و ما به مردم پيشنهاد مي‌دهيم كه به ما راي بدهند.
توكلي ادامه داد: ما اعتقاد داريم كه اگر نمايندگاني از طيف اكثريت فعلي مجلس به مجلس هفتم راه پيدا كنند، از تجربه‌ي مجلس ششم استفاده مي‌كند و توجه بيشتري به مردم خواهند داشت و اولويت‌هاي مردم را مدنظر خواهند داشت.
وي ادامه داد: ما سعي كرده‌ايم كه در تمام حرف‌هاي خود، وعده‌هاي گزاف ندهيم و بنا را بر واقع‌بيني و توانايي كه مجلس دارد گذاشته‌ايم و سعي مي‌كنيم مردم را با واقعيت كشور و داشتن انتظارات معقول آشنا كنيم و اين مسير باعث مي‌شود كه ملت و دولت، ياور مناسبي براي هم باشند و البته با واقع‌بيني مسايل بهتر حل مي‌شود.
وي در مورد ديدگاه اين گروه در ارتباط با حقوق بشر گفت: ما طرفدار ديني هستيم كه بيشترين حمايت را از حقوق انسان‌ها مي‌كند و اگر به مفاد اعلاميه‌ي حقوق بشر توجه كنيم پايه‌ي بسياري از اين مفاد در اديان الهي يافت مي‌شود و با اصول ما مشترك است ولي ما با تك‌تك مفاد اين اعلاميه با توجه به قوانين خود برخورد مي‌كنيم و ضمن دفاع از حقوق بشر، هرگونه استفاده‌ي دروغين از حقوق بشر را در جهت سركوب دولت‌ها محكوم مي‌كنيم و با آن به طور جدي برخورد مي‌كنيم.
وي ادامه داد: ما در نشريه‌ي خود كه تا كنون ‌٤ شماره‌ي آن منتشر شده، در ‌٥ حوزه‌ي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و سياسي داخلي و خارجي مواضع خود را توسط كانديداهاي خود مطرح كرده‌ايم و البته با توجه به اهداف اين ائتلاف كه بيشتر تاكيد بر روي مسايل اقتصادي دارد و وزن امور اقتصادي در ائتلاف ما بيشترين اهميت را دارد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4638

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'توكلي:ارتباط با آمريكا را نه مثل نماز واجب و نه مثل شراب حرام مي‌دانيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016