سه شنبه 28 بهمن 1382

آرمين: بازار ترديد و نگراني در انتخابات بسيار داغ است، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
محسن آرمين خطاب به محافظه‌‏كاران گفت: براي حفظ نظام، حفظ همبستگي و نجات خودتان، تنها يك راه باقي مانده است و آن پوزش از ملت و توبه به درگاه الهي است.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري كار ايران ،ايلنا ، محسن آرمين نماينده مستعفي تهران در مجلس شوراي اسلامي در سخناني در نشست امروز نمايندگان معترض به روند رد صلاحيت‌‏ كانديداهاي نمايندگي مجلس هفتم، ابراز عقيده كرد: رد صلاحيت هاي گسترده و بي سابقه و غير قانوني و حذف رقيبان از صحنه رقابت و برگزاري يك انتخابات فرمايشي و دهان‌‏كجي به هشدارهاي دلسوزان و علاقه مندان انقلاب، رفته رفته نتايج سوء خود را نشان مي دهد و ما در برگزاري انتخابات، انفعال و سكوت توام با عصبانيت و نگراني از كاهش مردم است را شاهد خواهيم بود.
وي با اشاره به اينكه بازار ترديد و نگراني در انتخابات بسيار داغ است، تصريح كرد: تشويق مردم به مشاركت در انتخابات حالت التماس پيدا كرده و اين نشانه ياس و دلسردي و انفعال در جامعه در آستانه برگزاري انتخابات هفتمين مجلس است.
وي با اشاره به اينكه اين روزها ما شاهد ادعاهاي مختلفي در جامعه هستيم كه من آنها را در سه محور تقسيم بندي كرده ام، گفت: اول اينكه براي تشويق مردم ادعا مي شود خارجي ها با انتقاد از رد صلاحيت هاي بخش كثيري از رقبا و نامزدها عملا در مسايل داخلي ما دخالت كرده اند و با اقرار و پررنگي اين اظهارنظرها به مردم مي گويند اين دخالت خارجي ها در امور داخلي است كه مردم بايد با حضور گسترده در انتخابات به آن پاسخ دهند.
دومين محور هشدار نسبت به تهديدات خارجي است كه اگر مردم شركت نكنند همبستگي ملي ما تضعيف مي شود و تهديدات خارجي مسايل و منابع ملي ما را در معرض خطر قرار مي دهد و سوم تاكيد بر نقش و اهميت مجلس و جايگاه آن در ساختار اجتماعي است و اينكه به هر حال مجلس مقتدر نشانه اقتدار كشور است.
آرمين گفت : در محور اول و اينكه بيان مي كنند بيگانگان با اظهار نظر در مورد رد صلاحيت ها در امور داخلي ما دخالت مي كنند اين نشانه حقانيت ماست و يا هدف آنها حمايت از عناصر وابسته داخلي است، بايد بگوييم آيا واقعا اين گونه است؟ پديده مهم انتخابات و دخالت در امور مهم ما از اعتراض به نقض آزادي ها و نقض حقوق بشر و مخدوش كردن آن دخالت در امور كشور ماست و هم‌‏پيماني بيگانگان با مخالفان.
وي افزود: امروز افكار عمومي جهان به دليل آگاهي و دانايي آنها در جهان، حقوق بشر، مردم سالاري و آزادي به ارزشهاي بدون مرزي تبديل شده اند كه در هيچ نقطه اي از جهان پيدا نمي كنيد كه نسبت به آن موضع گيري نشود.
وي افزود : تجربه سالهاي گذشته نشان مي دهد كه هر كجا كه ما فضا را باز كرده ايم و حقوق مردم را به رسميت شناخته ايم مورد تاكيد ملت ها و كشورهاي مختلف بوده ايم و هر كجا بر خلاف اين عمل كرده ايم مانند بازداشت فعالان سياسي، محاكمه آنها، روزنامه نگاران و دانشجويان و بستن روزنامه ها با اعتراض كشورهاي مختلف مواجه شده ايم.
وي ادعا كرد: آنقدر در برخورد با رد صلاحيت ها بي پروا عمل شده است و اين انتخابات ناسالم و ناعادلانه و غير قانوني شناخته شده است كه حتي متحدترين كشورها با ايران مثل حزب الله لبنان نيز حاضر نيست از اين تصميمات حمايت كند.
وي با اشاره به اينكه رئيس پارلمان يكي از كشورهاي متحد با ايران به مسولي از ايران مي گويد "با اين اقدام اعتراض همه پارلمان هاي دنيا را برانگيخته ايد"، تصريح كرد : هيچ زمينه دفاعي را باقي نگذاشته ايد.
وي با اشاره به محور دوم ادعاهاي مطرح در جامعه گفت : اينكه مطرح مي كنند ما در فشار خارجي قرار گرفته‌‏ايم منطق درستي است ولي با دعوت و درخواست و التماس نمي توان مردم را به پاي صندوق ها حاضر كرد، زيرا بارها گفته ايم كه شرط مهم براي كاهش تهديد و مواضع خارجي چيزي جز رجوع به ملت و تمكين به خواسته هاي ملت نيست.
وي افزود : اگر واقعا به ايستادن در برابر تهديدات خارجي مصر هستيد و منافع كشور را بر منافع خود ترجيح مي‌‏داديد بايد انتخابات آزاد برگزار مي كرديد.
وي با اشاره به محور سوم ادعاي مطرح در جامعه گفت: امروز صدا و سيما ساعت به ساعت و لحظه به لحظه در ميزگردها و گفت وگو ها از مجلس صحبت مي كند و مجلس را در راس امور معرفي مي كند و حتي ديشب در ميزگردي اعلام مي شد مجلس از دو قوه ديگر بالاتر است. صحبت هاي الان را ببينيد و صحبت هاي گذشته زماني كه حتي مصوبه مجلس در مورد فروش اقساطي ماشين هاي انتظامي توسط شوراي نگهبان رد مي شد و شما حمايت مي كرديد. آيا آن موقع هم معتقد به راس اجراي امور بوديد؟ روزي كه مي خواستيد يك قانون تصويب كنيد كه متهم حق برخورداري از وكيل داشته باشد و شوراي نگهبان رد مي كرد، آيا مجلس در راس امور بود؟ آرمين تصريح كرد: بارها و بارها در مجلس امضا جمع كرديم و هشدار داديم فكر نكنيد فقط مجلس ششم خواهد بود و شما مجلس ششم را تضعيف مي كنيد. يك درصد احتمال بدهيد كه روزي خود شما اكثريت مجلس باشيد، حالا جواب آن اقدامات را مي دهيد و مي‌‏خواهيد با اين تبليغات ياس و دلسردي مردم را جبران كنيد.
وي در پايان ادعا كرد: مردم سر سوزني صداقت در ادعاهاي شما نمي بينند كه بخواهند اعتماد كنند و اكنون خود كرده را تدبير نيست و تناقض در عمل و سخن براي ملت قابل توجيه نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4750

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آرمين: بازار ترديد و نگراني در انتخابات بسيار داغ است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016