جمعه 1 اسفند 1382

مجموعه آخرين اخبار پيرامون انتخابات، ايسنا

اعضاي شعبه‌هاي اخذ رأي اجازه ندارند براي رأي دهندگان، رأي بنويسند

ستاد انتخابات كشور طي اطلاعيه اي با اشاره به اينكه « هيچ يك از اعضاي شعبه هاي اخذ رأي اجازه ندارند براي رأي دهندگان، رأي بنويسند» به افراد فاقد سواد خواندن و نوشتن و نيز افراد داراي نقص عضو توصيه كرد به منظور جلوگيري از سوء استفاده هاي احتمالي به هنگام مراجعه به شعب ثبت نام يك نفر از اعضاي خانواده يا افراد با سواد مورد اطمينان و اعتماد خود را همراه داشته باشند. به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، در اطلاعيه ستاد انتخابات كشور آمده است: « بدين وسيله به آگاهي هم ميهنان عزيز مي رساند: با توجه به اينكه هيچ يك از اعضاي شعبه، نماينده فرماندار يا بخشدار ، ناظران ، بازرسان و مأموران محافظ صندوق هاي اخذ رأي اجازه ندارند براي رأي دهندگان، رأي بنويسند؛ بنابراين به رأي دهندگاني كه سواد خواندن و نوشتن ندارند يا به دليل نقص عضو قادر به نوشتن رأي خود نيستند توصيه مي شود قبل از مراجعه به شعب ثبت نام و اخذ رأي يك نفر از اعضاي خانواده يا فرد باسواد ديگري را كه مورد اطمينان و اعتماد آنان است همراه داشته باشند تا در نوشتن رأي به آنان كمك كنند.»

چگونگي استقرار نمايندگان نامزدهاي انتخاباتي در شعب اخذ رأي

ستاد انتخابات كشور اعلام كرد: نامزدهاي نمايندگي مجلس هفتم مي‌توانند به صورت انفرادي يا به صورت مشترك مطابق ترتيبيات مشخص شده در قانون نماينده‌ي خود را براي حضور و استقرار در شعب اخذ رأي به هيأت نظارت حوزه‌ي انتخابيه‌ي خود معرفي كنند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، اطلاعيه‌ي ستاد انتخابات كشور در اين باره به شرح زير است: « نظر به مراجعات و تماس‌هاي نامزدهاي انتخابات هفتمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي در خصوص چگونگي معرفي نمايندگان خود در شعب ثبت نام و اخذ رأي به مراكز حوزه‌هاي انتخابيه، بدين وسيله به آگاهي اين عزيزان مي‌رساند براساس ماده‌ي 55 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي هر يك از نامزدها به تنهايي يا چند نامزد مشتركاð مي‌توانند به طريقي كه در مندرجات قانون آمده است براي شعب اخذ رأي يك نفر نماينده به هيأت نظارت حوزه‌ي انتخابيه معرفي نمايند.»

عكس دار بودن شناسنامه براي رأي دهندگان الزامي نيست

ستاد انتخابات كشور با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه الزامي براي عكس‌دار بودن شناسنامه‌هاي رأي دهندگان در انتخابات مجلس هفتم وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، در اطلاعيه‌ي ستاد انتخابات كشور آمده است:
« پيرو اطلاعيه‌هاي قبلي بدين وسيله به آگاهي هم ميهنان عزيز مي‌رساند با عنايت به اينكه اخذ رأي هفتمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي از ساعت ‌٨ صبح روز ‌١/١٢/٨٢ به عمل خواهد آمد لازم است كليه‌ي واجدان شرايط رأي دادن از هم اينك شناسنامه‌ي خود را در اختيار داشته باشند تا هنگام اخذ رأي با مشكل مواجه نشوند. اضافه مي‌نمايد الزامي به عكس‌دار بودن شناسنامه نيست ولي شناسنامه بايد متعلق به رأي دهنده باشد و شخصا مراجعه كند.»

سخنگوي هيات اجرايي انتخابات تهران:
تمام توانمان را براي مراقبت از صندوق‌ها به كار گرفته‌ايم


سخنگوي هيات اجرايي حوزه‌ي انتخابيه‌ي تهران گفت: هيات اجراي تمام توانش را براي مراقبت از صندوق‌ها، تعرفه‌ها و هم‌چنين شناسنامه‌هاي راي‌دهندگان به كار گرفته و اميدواريم در اين مساله مشكلي ايجاد نشود.
به گزارش خبرگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دكتر نجفقلي حبيبي با يادآؤري اقدامات اين هيات در آموزش گروهي از كارشناسان براي بررسي شناسنامه‌ي افراد راي‌دهنده از مردم خواست تخلفات احتمالي در اين زمينه را به مراجع ذي‌ربط از جمله فرمانداري و هيات اجرايي گزارش دهند.


نامه‌ي مبلغ به جنتي:
ناظران انتخابات با عنايت به قانون نسبت به انجام وظايف خود اقدام كنند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس تا انتخابات مجلس
رييس ستاد انتخابات كشور طي نامه‌اي به آيت‌الله جنتي بر توجه به نص صريح «قانون استفساريه‌ي مواد ‌١١ و ‌١٣ قانون نظارت شوراي نگهبان بر انتخابات» تاكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، رييس هيأت نظارت بر انتخابات حوزه‌ي فرعي شهرستان جاسك به ناظران خود اعلام كرده است كه در ذيل امضاي خود در صورتجلسه‌ي مربوطه جمله‌ي «گزارش نحوه‌ي برگزاري انتخابات به صورت جداگانه ارسال خواهد شد» را قيد كنند. اين در حالي است كه در بند ‌٢ نظر مجلس شوراي اسلامي در خصوص قانون استفساريه‌ي مواد ‌١١ و ‌١٣ قانون نظارت شوراي نگهبان بر انتخابات رياست جمهوري و مجلس شوراي اسلامي مصوب ‌٩/٣/١٣٨٠آمده است «امضاي ناظران به منزله‌ي تأييد روند اخذ رأي است و اگر ايراد و اشكالي وجود داشته باشد ذيل صورت جلسه قيد مي‌شود»
به گزارش ايسنا، مرتضي مبلغ در نامه‌اي كه به همين مناسبت به شوراي نگهبان ارسال كرده، آورده است: اين اظهار نظر به ويژه اگر به صورت يك اقدام هماهنگ در سراسر كشور باشد اولا خلاف بين استفساريه‌اي است كه در تاريخ ‌٩/٣/١٣٨٠ به تأييد شوراي نگهبان رسيده است. ثانيا باعث سلب اختيار قانوني ناظران در اظهار نظر صريح و آشكار در ذيل صورت جلسه مي‌شود. ثالثا اين احتمال را به وجود مي‌آورد كه ناظران مطالبي را به صورت يك طرفه در گزارش‌هاي خود مورد استناد قرار دهند كه قضاوت در مورد صحت و سقم آنها امكان پذير نباشد.
اين نامه مي‌افزايد: لذا خواهشمند است ترتيبي اتخاذ فرمائيد با عنايت به اينكه «امضاي ناظران به منزله‌ي تأييد روند اخذ رأي است و اگر ايراد و اشكالي وجود داشته باشد ذيل صورت جلسه قيد مي شود. اين تأييد نافي نظارت شوراي نگهبان در بررسي‌هاي نهايي نمي‌باشد.» ناظران محترم در سراسر كشور نسبت به انجام وظايف خود در برابر قوانين و مقررات اقدام كنند.


تعداد كانديداهاي انصرافي به 1179 نفر رسيد

«تعداد كانديداهاي انصرافي انتخابات هفتمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي به ‌١١٧٩ نفر رسيد.»
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، در فاصله‌ي يك روز باقيمانده به برگزاري انتخابات، ‌١٠٨٣ كانديداي مرد و ‌٩٦ كانديداي زن از كانديداتوري در انتخابات مجلس هفتم انصراف داده‌اند.
‌٨٥/٩١ درصد داوطلبان انصرافي مرد و ‌١٥/٨ درصد اين داوطلبان زن هستند.

انصراف 93 كانديدا در تهران تا امروز

«93 كانديداي داوطلبي مجلس هفتم در حوزه‌ي انتخابيه تهران از كانديداتوري انصراف داده‌اند.»
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، ‌٧٥ كانديداي مرد و ‌١٨ كانديداي زن در حوزه‌ي انتخابيه‌ي تهران و ري و شميرانات و اسلامشهر تاكنون از كانديداتوري خود اعلام انصراف كرده‌اند.
بر اساس اين گزارش ‌٦٥/٨٠ درصد انصراف دهندگان مرد و ‌٣٥/١٩ درصد انصراف دهندگان زن هستند.

ستاد انتخابات كشور اعلام كرد:
زمان راي‌گيري از 8 صبح تا 6 عصر جمعه

ستاد انتخابات كشور با صدور اطلاعيه‌اي ضمن اعلام زمان راي‌گيري انتخابات هفتمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي از ساعت ‌٨ تا ‌١٨ روز جمعه اول اسفند از تمامي هم‌ميهنان در سراسر كشور خواست برخي نكات قانوني را در هنگام مراجعه به شعب اخذ راي رعايت كنند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از كميته‌ي اطلاع‌رساني و روابط عمومي ستاد انتخابات كشور، اخذ راي در انتخابات هفتمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي از ساعت ‌٨ صبح روز جمعه مورخ ‌١/١٢/٨٢ آغاز و تا ساعت ‌٦ بعد از ظهر ادامه خواهد داشت. شايسته است به منظور جلوگيري از ازدحام بيش از حد افراد در شعبات اخذ راي از مراجعه دسته‌جمعي و گروهي به شعبات اخذ راي، به منظور هرگونه سوءاستفاده‌هاي احتمالي خودداري كنند. هم‌چنين لازم است هر فرد واجد شرايط به تدريج و در طول روز به صورت انفرادي با در دست داشتن شناسنامه شخصا به شعبات اخذ راي مراجعه كنند و استفاده از هرگونه وسايل و امكانات دولتي در جابه‌جايي و حمل و نقل راي‌دهندگان ممنوع است و با متخلفان برابر مقررات رفتار خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ستاد انتخابات كشور اعلام كرد:
مركز آمار كشور تنها مركز رسمي اعلام واجدين شرايط انتخابات است

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ستاد انتخابات كشور اعلام كرد: بر خلاف خبر يكي از روزنامه‌هاي عصر تهران در روز پنج‌شنبه مورخ سي‌ام بهمن‌ماه جاري كه از قول شوراي محترم نگهبان تعداد واجدين شرايط راي دادن در كشور را 43 ميليون نفر ذكر كرده بود به اطلاع مي‌رساند:
مرجع رسمي و قانوني اعلام هرگونه آماري، «مركز آمار كشور» است كه آن مركز نيز افراد واجد شرايط راي دادن در انتخابات هفتمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي، بدون احتساب حوزه‌ي انتخابيه بم را 46 ميليون و 351 هزار و سي و دو نفر اعلام كرده است. علاوه بر آن آمار سازمان ثبت‌احوال كشور نيز منطبق بر همان تعداد است. از اين رو رقم اعلام شده توسط شوراي محترم نگهبان، مبناي قانوني و واقعي ندارد. با توجه به اين‌كه اقدام آن شوراي محترم در اعلام آمار انتخاباتي تاكنون مسبوق به سابقه نبوده است، لذا بدين‌وسيله مراتب جهت تنوير افكار عمومي اعلام مي‌شود.

اطلاعيه‌ي هيات مركزي بازرسي انتخابات درباره‌ي رعايت ماده‌ي 10 قانون انتخابات مجلس

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس تا انتخابات مجلس
هيات مركزي بازرسي انتخابات هفتمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي با صدور اطلاعيه‌اي از بازرسان انتخابات در كشور خواست تا مواد مندرج در ماده‌ي 10 قانون انتخابات مجلس را به دقت رعايت كنند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از كميته‌ي اطلاع‌رساني و روابط عمومي ستاد انتخابات كشور، متن اين اطلاعيه به شرح ذيل است:
«به منظور حسن جريان انتخابات و در راستاي مراقبت بر اجراي ماده‌ي 10 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي و تبصره‌هاي 1 و 2 آن لازم است بازرسان نهايت دقت را در رعايت نكات ذيل داشته باشند:
1- هر شخص واجد شرايط راي دادن در انتخابات مي‌تواند يك بار آن هم فقط با ارايه‌ي شناسنامه خود راي دهد.
2- اخذ راي در زندان‌ها، پادگان‌ها و بيمارستان‌ها نيز فقط با ارايه‌ي شناسنامه ميسر است.
3- شناسنامه‌ي راي‌دهندگان بايد فاقد مهر اين مرحله از انتخابات باشد.
4- پس از اخذ راي، شناسنامه‌ي راي‌دهندگان توسط مسوول مربوط بايد ممهور شود.»

تقسيمات شعبه‌هاي اخذ رأي:
52 درصد شهري، 48 درصد روستايي،
66 درصد ثابت و 34 درصد سيار


مردم كشورمان فردا اول اسفند آراي خود را براي انتخاب 290 نماينده‌ي هفتمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي در 39 هزار و 885 شعبه‌ي اخذ رأي به صندوق مي‌اندازند.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، در اين دوره از انتخابات، 20 هزار و 542 شعبه (52 درصد مجموع شعب) در شهرها و 19 هزار و 343 شعبه ( 48 درصد مجموع شعب) در روستاها قرار دارند.
همچنين در اين دوره 26 هزار و 176 شعبه ( 66 درصد مجموع شعب) ثابت و 13 هزار و 709 شعبه (34 درصد مجموع شعب) سيار است.
از ميان 20 هزار و 542 شعبه‌ي اخذ رأي شهري، 19 هزار و 192 شعبه (93 درصد مجموع شعب شهري) ثابت و 1350 شعبه (7 درصد مجموع شعب شهري) سيار است.
همچنين از ميان 19 هزار و 343 شعبه‌ي اخذ رأي روستايي در كشور، 12 هزار و 359 شعبه ( 64 درصد مجموع شعب روستايي) سيار و 6984 شعبه ( 36 درصد مجموع شعب روستايي) ثابت است.
در انتخابات هفتمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي، 84 شعبه‌ي اخذ رأي نيز به اقليت‌هاي ديني كشورمان اختصاص دارد كه از اين تعداد 73 شعبه در شهرها و 11 شعبه در روستاها قرار دارد و 69 شعبه‌ي ثابت و 15 شعبه‌ي سيار است.

«اطلاعيه‌هاي ستاد انتخابات كشور به منزله‌ي دستور كتبي است»

ستاد انتخابات كشور با صدور اطلاعيه‌اي خطاب به مسوولان شعب اخذ راي در سراسر كشور اعلام كرد كه اطلاعيه‌ها و پيام‌هاي ستاد انتخابات كشور كه در روز اخذ راي از طريق راديو اعلام مي‌شود، به منزله‌ي دستور كتبي براي مجريان و دست‌اندكاران خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از كميته‌ي اطلاع‌رساني و روابط عمومي ستاد انتخابات كشور، متن اين اطلاعيه به شرح ذيل است:
«به آگاهي كليه‌ي فرمانداران و بخشداران محترم سراسر كشور و عزيزاني كه در شعب ثبت‌نام و اخذ راي داراي مسووليت مي‌باشند، مي‌رساند از آن‌جا كه در روز اخذ راي از سوي ستاد انتخابات كشور در فواصل مختلف زماني اطلاعيه و پيام‌هايي به منظور تسهيل در امر راي‌گيري و تاكيدات قانوني اعلام مي‌گردد، ضرورت دارد در شعبات اخذ راي حتما يك دستگاه راديو به همراه داشته باشند و آن را در تمام طول مدت اخذ راي روشن نگه دارند تا بتوانند دستورالعمل‌هاي فوري ستاد انتخابات كشور را كه از طريق اطلاعيه‌هاي راديويي پخش مي‌شود بشنوند و به آن عمل كنند. لازم به ذكر است كه اطلاعيه‌هاي مذكور در حكم دستور كتبي براي مجريان و دست‌اندركاران انتخابات خواهد بود.»

اعلام آمادگي نيروي انتظامي براي تامين امنيت انتخابات

نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كد كه بر حسب وظيفه‌ي ذاتي و در راستاي تامين هفتمين دوره‌ي انتخابات مجلس شوراي اسلامي با تشكر از ستاد امنيتي انتخابات، ماموران خود را براي برقراري امنيت انتخابات و حفاظت از صندوق‌هاي اخذ راي در سراسر كشور به كارگيري كرده است.
به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، در ادامه‌ي اين اطلاعيه آمده است: از هموطنان عزيز خواستاريم با حضور پرشور خود گرمابخش انتخابات بوده و با رعايت مقررات خدمتگزاران خود، در نيروي انتظامي را در انجام وظايف محوله ياري نماييد.

34 درصد نمايندگان مجلس هفتم به مراكز استان‌ها تعلق دارد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس تا انتخابات مجلس
از ميان 290 نماينده‌ي مجلس شوراي اسلامي كه با رأي مردم وارد مجلس هفتم مي‌شوند، 98 نماينده ( 34 در صد مجموع نمايندگان) متعلق به حوزه‌هاي انتخابيه‌ي مراكز استان‌ها هستند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از كميته‌ي اطلاع رساني و روابط عمومي ستاد انتخابات كشور، تعداد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه توسط مردم از حوزه‌هاي انتخابيه‌ي مراكز استان‌ها انتخاب و راهي مجلس مي‌شوند، به شرح زير است:
1- استان آذربايجان شرقي: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «تبريز، آذرشهر و اسكو» با 6 نماينده
2- استان آذربايجان غربي: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «اروميه» با 3 نماينده
3- استان اردبيل: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «اردبيل، نمين و نير» با 3 نماينده
4- استان اصفهان: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «اصفهان» با 5 نماينده
5- استان ايلام: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «ايلام، ايوان، شيروان و چرداول و مهران» با 2 نماينده
6- استان بوشهر: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «بوشهر، گناوه و ديلم» با يك نماينده
7- استان تهران: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «تهران، ري، اسلام شهر و شميرانات» با 30 نماينده
8- استان چهارمحال و بختياري: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «شهركرد» با يك نماينده
9- استان خراسان: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «مشهد و كلات» با 5 نماينده
10- استان خوزستان: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «اهواز» با 3 نماينده
11- استان زنجان : حوزه‌ي انتخابيه‌ي «زنجان و طارم» با 2 نماينده
12- استان سمنان: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «سمنان» با يك نماينده
13- استان سيستان و بلوچستان: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «زاهدان» با 2 نماينده
14- استان فارس: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «شيراز» با 4 نماينده
15- استان قزوين: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «قزوين و آبيك» با 2 نماينده
16- استان قم: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «قم» با 3 نماينده
17- استان كردستان: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «سنندج، ديواندره و كامياران» با 2 نماينده
18- استان كرمان:حوزه‌ي انتخابيه‌ي «كرمان و راور» با 2 نماينده
19- استان كرمانشاه:حوزه‌ي انتخابيه‌ي «كرمانشاه» با 3 نماينده
20- استان كهكيلويه و بوير احمد: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «بوير احمد و دنا» با يك نماينده
21- استان گلستان: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «گرگان و آق قلا» با 2 نماينده
22- استان گيلان: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «رشت» با 3 نماينده
23- استان لرستان: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «خرم آباد» با 2 نماينده
24- استان مازندران: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «ساري» با 2 نماينده
25- استان مركزي: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «اراك و كميجان» با 2 نماينده
26- استان هرمزگان: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «بندر عباس، قشم، ابوموسي و حاجي آباد» با 3 نماينده
27- استان همدان: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «همدان» با 2 نماينده
28 - استان يزد: حوزه‌ي انتخابيه‌ي «يزد و صدوق» با يك نماينده

تعداد نمايندگان استانها در هفتمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس تا انتخابات مجلس
تعداد نمايندگان مردم در هفتمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي از ‌٢٨ استان كشور و نيز تعداد نمايندگان اقليت‌هاي ديني در مجموع ‌٢٩٠ نفر خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از كميته‌ي اطلاع رساني و روابط عمومي ستاد انتخابات كشور تعداد نمايندگان مجلس هفتم به تفكيك هر استان به شرح زير است:
- استان آذربايجان شرقي : ‌١٩ نماينده (‌٥٥/٦ در صد مجموع نمايندگان)
- استان آذربايجان غربي: ‌١٢ نماينده (‌١٣/٤ در صد مجموع نمايندگان)
- استان اردبيل: ‌٧ نماينده(‌٤١/٢ در صد مجموع نمايندگان)
- استان اصفهان: ‌١٩ نماينده (‌٥٥/٦ در صد مجموع نمايندگان)
- استان ايلام: ‌٣ نماينده (‌٠٣/١ در صد مجموع نمايندگان)
- استان بوشهر: ‌٤ نماينده(‌٣٧/١ در صد مجموع نمايندگان)
- استان تهران: ‌٣٨ نماينده (‌١٠/١٣ در صد مجموع نمايندگان)
- استان چهارمحال و بختياري: ‌٤ نماينده(‌٣٧/١ در صد مجموع نمايندگان)
- استان خراسان: ‌٢٦ نماينده (‌٩٦/٨ در صد مجموع نمايندگان)
- استان خوزستان: ‌١٨ نماينده( ‌٢/٦ در صد مجموع نمايندگان)
- استان زنجان: ‌٥ نماينده ( ‌٧٢/١ درصد مجموع نمايندگان)
- استان سمنان: ‌٤ نماينده (‌٣٧/١ درصد مجموع نمايندگان)
- استان سيستان و بلوچستان: ‌٨ نماينده (‌٧٥/٢ درصد مجموع نمايندگان)
- استان فارس: ‌١٨ نماينده (‌٢٠/٦ درصد مجموع نمايندگان)
- استان قزوين: ‌٤ نماينده (‌٣٧/١ درصد مجموع نمايندگان)
- استان قم: ‌٣ نماينده (‌٠٣/١ درصد مجموع نمايندگان)
- استان كردستان: ‌٦ نماينده (‌٠٦/٢ درصد مجموع نمايندگان)
- استان كرمان: ‌١٠ نماينده (‌٤٤/٣ درصد مجموع نمايندگان)
- استان كرمانشاه: ‌٨ نماينده (‌٧٥/٢ درصد مجموع نمايندگان)
- استان كهكيلويه و بوير احمد : ‌٣ نماينده (‌٠٣/١ درصد مجموع نمايندگان)
- استان گلستان: ‌٧ نماينده (‌٤١/٢ درصد مجموع نمايندگان)
- استان گيلان: ‌١٣ نماينده (‌٤٨/٤ درصد مجموع نمايندگان)
- استان لرستان: ‌٩ نماينده (‌١٠/٣ درصد مجموع نمايندگان)
- استان مازندران: ‌١٢ نماينده (‌١٣/٤ درصد مجموع نمايندگان)
- استان مركزي: ‌٧ نماينده (‌٤١/٢ درصد مجموع نمايندگان)
- استان هرمزگان: ‌٥ نماينده (‌٧٢/١ درصد مجموع نمايندگان)
- استان همدان: ‌٩ نماينده (‌١٠/٣ درصد مجموع نمايندگان)
- استان يزد: ‌٤ نماينده (‌٣٧/١ درصد مجموع نمايندگان)
- اقليتهاي ديني: ‌٥ نماينده (‌٧٢/١ درصد مجموع نمايندگان)


معاون انتظامي ناجا:
150 هزار مامور نيروي انتظامي مسؤول برقراري امنيت انتخابات مجلس هفتم شدند

معاون انتظامي ناجا اعلام كرد: 150 هزار مامور نيروي انتظامي براي برقراري امنيت انتخابات دوره هفتم مجلس در نظر گرفته شده‌اند و بيش از 104 هزار مامور نيروي انتظامي مسؤوليت برقراري امنيت 40 هزار صندوق راي را در سراسر كشور برعهده دارند.
به گزارش خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران، سردار مؤمني در جمع خبرنگاران با اشاره به اين كه نيروي انتظامي براي 24 ساعت ممنوعيت تبليغات انتخاباتي در سراسر كشور، تمهيداتي انديشيده به تمام نامزدهاي انتخاباتي مجلس هفتم و هواداران آنها توصيه كرد: ممنوعيت تبليغات انتخابات را طي 24 ساعت آينده رعايت كنند چرا كه در غير اين صورت ماموران نيروي انتظامي براساس ضوابط انتخاباتي برخورد خواهند كرد.
وي با اشاره به اهميت هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: نيروي انتظامي، ستادي جهت پيگيري و تامين امنيت انتخابات تشكيل داده كه اين ستاد از يك ماه گذشته فعاليت خود را آغاز كرده است.
سردار مومني يادآور شد: در استانهاي آذربايجان شرقي، اردبيل، زنجان و هرمزگان همزمان با انتخابات دوره هفتم مجلس، انتخابات ميان دوره‌اي مجلس خبرگان نيز برگزار مي‌شود.
وي گفت: براي هر منطقه از كشور با توجه به شرايط امنيت آن منطقه به ويژه مناطق مرزي شرايط خاصي انديشيده شده و ضريب امنيتي را در نظر گرفته‌ايم.
معاون انتظامي ناجا تصريح كرد: براي انتقال صندوق‌هاي رأي و برقراري امنيت در تمامي محل‌هاي اخذ راي از امكانات پروازي نيروي انتظامي و ارتش جمهوري اسلامي ايران استفاده كرده‌ايم و امنيت كامل در سراسر كشور برقرار است.
سردار مومني افزود: مورد خاص تخلفات انتخابات براي تبليغات نامزدها گزارش نشده اما قاعدتا تخلفات انتخاباتي وجود داشته و برخي از آنها كه به صورت جرم بوده، نيروي انتظامي با هماهنگي دستگاه قضايي برخورد مي‌كند؛ همچنين برخي ديگر از تخلفات انتخاباتي نيز در هيات اجرايي مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
وي در پايان با اشاره به اين كه تا اين لحظه شاهد رقابت فعال نامزدهاي انتخاباتي اين دوره از مجلس بوده‌ايم، تصريح كرد: در اين راستا امنيت كامل در كشور برقرار بوده و هيچ مشكل امنيتي وجود ندارد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4825

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مجموعه آخرين اخبار پيرامون انتخابات، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016