يكشنبه 3 اسفند 1382

خبر دقيق آمار نهايي شركت كنندگان در انتخابات مجلس هفتم اعلام شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
پيش از اين خبر آمار نهايي شركت كنندگان در انتخابات مجلس هفتم به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور ارسال شد. اما دقايقي پيش وزارت كشور بخشهايي از اين خبر را اصلاح كرد. آنچه در پي مي‌آيد خبر دقيق آمار نهايي شركت كنندگان در انتخابات مجلس هفتم است.
با پايان يافتن شمارش آرا در ‌٢٠٦ حوزه انتخابيه از ‌٢٨ استان كشور و ‌٢٣ ميليون و ‌٤٣٨ هزار و ‌٣٠ رأي مأخوذه در اين حوزه ها، ‌٥٧/٥٠ درصد واجدان شرايط در كل كشور در انتخابات مجلس هفتم شركت كردند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، از مجموع ‌‌٤٦ ميليون و ‌٣٥١ هزار و ‌٣٢ نفر واجد شرايط رأي دهي در ‌٢٠٦ حوزه انتخابيه كشور حدود ‌‌٢٣ ميليون و ‌٤٣٨ هزار و ‌‌٣٠ رأي مأخوذه به ميزان ‌٥٧/٥٠ درصد واجدان شرايط شمارش شد.
اين گزارش حاكي است بيشترين ميزان آراي مأخوذه در حوزه هاي انتخابيه استان تهران به ميزان ‌‌٢ ميليون و ‌٧٦٤ هزار و ‌٩٢٣ رأي (حدود ‌٧٧/٣٣ درصد مشاركت) وجود داشته است.
همچنين استان خراسان به ميزان ‌‌٢ ميليون و ‌‌٦٣٨ هزار و ‌٨٠٤ رأي مأخوذه حدود ( ‌٥٦/٥٥ درصد مشاركت) در مرحله بعدي قرار دارد.
استان هاي فارس، خوزستان ، اصفهان، آذربايجان شرقي، مازندران بيشترين آراي مأخوذه را به خود اختصاص داده است.
كمترين آراي اخذ شده نيز در حوزه اقليت هاي ديني به ميزان ‌‌٣٢ هزار و ‌٤٣١ رأي و پس از آن استان سمنان با ‌٢٢٤ هزار و ‌‌٧٥٢ رأي و سپس استان يزد با ‌٢٨٤ هزار و ‌٢٨٤ رأي بوده است.
لازم به ذكر است كه آمار همه حوزه‌ها و به تفكيك متعاقباً اعلام خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4936

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خبر دقيق آمار نهايي شركت كنندگان در انتخابات مجلس هفتم اعلام شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016