جمعه 15 اسفند 1382

احتمال ابطال انتخابات حوزه انتخابيه نطنز قوت گرفت، مهر

در پي انتشار خبرهائي مبني بر تخلفات انتخاباتي در حوزه انتخابيه نطنز ، قمصر و بادرود، احتمال ابطال انتخابات در اين حوزه انتخابي افزايش يافت.
يک مقام آگاه در هيات نظارت حوزه انتخابيه نطنز، قمصر و بادرود به خبرنگار سياسي "مهر" گفت: بعد از اعلام نتايج آرا ، بيش از40 فقره تخلف از قبيل خريد و فروش، جابجايي و تقلب دربسياري از صندوقهاي آراي انتخابات دراين حوزه گزارش شده است.
وي با اعلام اينکه عين شکايات رسيده به شوراي نگهبان ارجاع شده است ، از ارسال طوماري با امضاي عده زيادي از اهالي نطنز در اعتراض به تخلفات دراين حوزه انتخابيه خبر داد.
اين مقام آگاه با بيان اينکه به علت کمي جمعيت در حوزه انتخابيه نطنز ، قمصر و بادرود تفاوت آراي دو تا سه هزار راي سرنوشت نامزدها را تعيين مي کند گفت: خريد و فروش و تقلب در انتخابات دراين حوزه داراي سابقه است . اين درحالي است که در انتخابات هفتم مجلس نيز اختلاف آراي نفر اول و دوم در اين حوزه حدود 1000 راي است .
وي در تشريح برخي تخلفات در اين حوزه انتخابيه افزود: هواداران يکي از کانديداها در کاشان ستاد انتخاباتي تشکيل داده و شمار زيادي راي را از کاشان و برخي روستاهاي آن به نطنز و بادرود انتقال دادند.
وي ادامه داد: دريکي از روستاهاي بادرود که 450 نفر جمعيت دارد ، 1950 راي به صندوقها ريخته شده است ، يا انتقال راي از روستاي حسين آباد از توابع کاشان به حوزه انتخابيه بادرود موجب شده است که آراي اين روستا که در انتخابات دوم شوراي روستا 1250 راي بوده است به 350 راي کاهش يابد.
يک نامزد حوزه انتخابيه نطنز ، قمصر و بادرود نيز در گفتگو با خبرنگار سياسي "مهر" با اشاره به تخلفات اين حوزه انتخابيه مدعي شد: دو فرد متبحر به جعل اسناد و مدارک که در انتخابات شوراي شهر در اسلامشهر شناسايي و داراي سابقه کيفري هستند اقرار کردند که در انتخابات اول اسفند در بادرود، با ماده شيميايي خاص توانسته اند مهر انتخابات و عدد 7 ثبت شده روي تعداد قابل توجهي از شناسنامه ها را پاک نموده تا در صندوقهاي ديگر نطنز به نفع نامزدي خاص ريخته شود.
اين کانديداي انتخابات نطنز که مي خواست نامش فاش نشود افزود: در روز انتخابات اول اسفند علاوه بر خريد و فروش آرا به قيمت 5 تا 10 هزار تومان در بسياري از روستاهاي اين شهر حدود 10 هزار پرس غذا از سوي يکي از نامزدها بين مردم توزيع شده است.
بنابراين گزارش فرماندار نطنز پيش از انتخابات در مصاحبه اي نسبت به امکان جابجايي آرا در اين حوزه انتخابيه هشدار داده بود.
گفتني است: انتخابات درحوزه انتخابيه نطنز ، قمصر و بادرود بعد از پيروزي انقلاب اسلامي دو بار باطل و سه بار نيز به ميان دوره اي کشيده شده است و اين بار نيز احتمال ابطال انتخابات افزايش يافته است.
واجدين شرايط در انتخابات هفتم مجلس در اين حوزه انتخابيه 28 هزار نفر اعلام شده درحالي که آراي ماخوذه در اين شهر بيش از 35 هزار راي گزارش شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5370

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احتمال ابطال انتخابات حوزه انتخابيه نطنز قوت گرفت، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016