جمعه 15 اسفند 1382

محبيان: انحراف اصلاح طلبان از تشخيص واقعيتها باعث شكست آنان شد، فارس

خبرگزاري فارس: يك تحليل گر مسائل سياسي گفت: انحراف اصلاح طلبان از تشخيص واقعيتهاي اجتماعي، باعث شكست آنان و واگذاري مجلس هفتم به گروه رقيب شد.

امير محبيان در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس در خصوص دلايل ناكامي جبهه گروههاي دوم خرداد در انتخابات مجلس هفتم اظهار داشت: جبهه دوم خرداد هنگامي بر سر قدرت آمد كه توانسته بود بر موجي اجتماعي و جمعيتي از تولد يافتگان پس انقلاب تكيه نمايد و از اين طريق موفق شد كه نهادهايي نظير مجلس و دولت را از آن خود كند.
اين روزنامه نگار خاطر نشان كرد: اين جبهه توانسته بود با شناسايي مطالبات اجتماعي، شعارهاي خود را بر اساس آنها تنظيم نمايد اما در ادامه مسير خود دچار توهم و عدم فهم جهت مطالبات مردم شده و بر اين باور قرار گرفتند كه كليه مطالبات سياسي مي‌باشند و موج اجتماعي در مسير آنتروپي نظام (كاهش و استحاله نظام) به سمت حكومتهاي سكولار است.
وي افزود: بر همين باور استراتژيهاي خود را تنظيم كرده و اين انحراف از واقعيت باعث شد آنان به مرور از مطالبات واقعي فاصله گرفته و نتيجه آن سقوط ناگهاني آنان در انتخابات اسفند 81 (شوراي شهر دوره دوم) بود اما اين سقوط نيز آنان را هوشيار نكرد و متاسفانه به جاي كاستن از سرعت راديكاليسم خود، بر آن افزودند و نتيجه آن واگذاري نتايج انتخابات 82 مجلس هفتم به جناح رقيب بود.
وي ادامه داد: اين عدم واقع بيني جناح اكثريت سابق سبب تبديل آنها به جناح اقليت تبديل شد ضمن آنكه پشتوانه‌هاي مردمي خود را نيز از دست دادند و حالا نگراني از دست دادن نهادهايي چون رياست جمهوري براي آنان به صورت يك دغدغه‌ جدي تبديل شده است.
محبيان با اشاره به نقش و عملكرد عناصر افراطي در شكست دوم خرداديها، تصريح كرد: بزرگترين كاركرد افراطيون دوم خرادي نه در ايجاد تنش، بلكه در ايجاد انحراف تحليلي در ميان طراحان استراتژيهاي دوم خرداد بود.
وي افزود: يك استراتژيست بايد بكوشد تا با تطبيق ذهنيت خود بر واقعيات، آينده را بر پايه واقعيات پي‌ريزي نمايد اما گروههاي دوم خرداد كوشيدند به جاي فهم واقعيت، فهم خود را بر واقعيت تحميل نمايند كه اين خود شروع انحراف آنان از درك خاص مردم بود. به عبارت ديگر راديكاليسم عيني پديده‌ انحرافي ناشي از انحراف ذهني و تحليلي افراطي دوم خرداد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5372

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محبيان: انحراف اصلاح طلبان از تشخيص واقعيتها باعث شكست آنان شد، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016