سه شنبه 26 اسفند 1382

اظهارات وزير کشور درباره حوادث فريدون‌كنار و بابلسر، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
وزير كشور با اشاره به حادثه اخير شهرستان فريدون‌كنار و بابلسر، اظهار اميدواري كرد كه مسؤولان شوراي نگهبان به آنچه آن را توصيه‌هاي اعلام‌ شده از سوي مسؤولان امنيتي مي‌ناميد، توجه كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور، حجت‌الاسلام موسوي لاري در حاشيه همايش امنيت اجتماعي در پاسخ به سؤالي در خصوص حادثه چند روز گذشته فريدون‌كنار، گفت: بايد همه به اين مسأله توجه بكنند كه شائبه‌اي به وجود نيايد كه احساس كنيم به مسائل عموم و مهم‌تر از همه رعايت قانون توجه نشده است.
وي با بيان اينكه نيروي انتظامي و مسؤولان سياسي و امنيتي پيش از برگزاري انتخابات، داراي ستاد امنيت انتخابات بوده و براي همه مراحل پيش‌بيني‌هايي شده، افزود: ما حتي در رابطه با همين مسائل هم از شوراي نگهبان خواستيم چنانچه شوراي نگهبان تصميمي مي‌گيرد كه با وضعيت موجود مغايرت دارد، بطور مثال احيانا صندوقي باطل مي‌شود يا رأيي جابه‌جا و يا حوزه‌اي ابطال مي‌شود، حتما با هماهنگي مسؤولان امنيتي و انتظامي باشد كه حادثه‌اي پيش نيايد.
وزير كشور گفت: تلاش نيروي انتظامي و مسؤولان امنيتي استان مازندران هم در حادثه بابلسر همين بود كه جلو بروز حادثه را بگيرند.
موسوي‌لاري با تأكيد بر اينكه موضوع از سوي وزارت كشور پيگيري مي‌شود، در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين پيگيري‌ها نتيجه‌اي خواهد داشت، گفت: بايد ديد كه ديگران با مسائل چگونه برخورد مي‌كنند.
طبق اين گزارش، پيش از اين نيز استاندار مازندران طي اظهارنظري اعلام كرده بود كه: ما وضعيت منطقه را به تهران منتقل كرده بوديم تا اعلام نتيجه را به تعويق بيندازند، اما متأسفانه اين طور نشد. مردم به دنبال پاسخ گرفتن بودند و مي‌دانند كه ما در اين كار تصميم‌گيرنده نيستيم و ما فقط مي‌توانيم آنها را به آرامش دعوت كنيم، اما احتمال دارد در بين مردم كساني هم باشند كه احساساتي شوند و مشكلي هم پيش آورده و تعرض كنند.
استاندار مازندران همچنين در اين اظهارات تصريح كرده بود كه اين اتفاق در اثر تغيير آراي مردم است، مردم احساس مي‌كنند حقي از آنها ضايع شده است. ما به عنوان برگزاركننده‌ي انتخابات، دلايلي را كه در اطلاعيه‌ي شوراي نگهبان آمده قبول نداريم، هيأت بازرسي هم كه از سوي شوراي نگهبان به منطقه آمده بود، چنين مواردي را در گزارش خود اعلام نكرده است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5714

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اظهارات وزير کشور درباره حوادث فريدون‌كنار و بابلسر، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016